اخبار داغ

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد:

پیش بینی برداشت 54 هزار تن سیب زمینی از مزارع استان

پیش بینی برداشت 54 هزار تن سیب زمینی از مزارع استان
مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال پیش بینی می شود 54 هزار تن سیب زمینی از سطح زیر کشت این محصول در استان برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل شاهمرادی مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار قومس با بیان اینکه سیب زمینی یکی از محصولات مهم در اقتصاد مقاومتی و تاثیر گذار بر بازار است، گفت: در سالجاری سطح زیر کشت این محصول در استان  2هزار و160 هکتار است و پیش بینی می شود امسال حدود 54 هزار تن محصول ازاین سطح برداشت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: میزان قیمت خرید تضمینی برای تولید سیب زمینی پاییزه از نوع مرغوب، سالم، وبدون آفت زدگی به  ازای هرکیلو 423 تومان است.

,

وی بیان کرد: کشت تابستانه سیب زمینی بصورت آزمایشی در 50 هکتار از مزارع استان آغاز شده است.

,

شاهمرادی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت محصول سیب زمینی  در شهرستانهای شاهرود و دامغان قرار دارد، افزود: جهت افزایش میزان عملکرد در واحد سطح، توسعه ی ارقام مناسب،  بررسی میزان عملکرد و افزایش میزان تولید  پایلوت آموزشی در سطح 100 هکتاراز مزارع منطقه بسطام شهرستان شاهرود در حال اجراست.

,

مدیر زراعت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در این پایلوت سعی شده کشاورزان بذرهای اصلاح شده پرمحصول و ارقامی که از لحاظ کمی و کیفی تولید بالایی دارند را انتخاب کنند.

,

وی افزود: با توجه به اینکه سیب زمینی یک محصول پر آب است، با اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار سعی شده است تا میزان  آب مصرفی  در واحد سطح کاهش یابد.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه