اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک:

کودکان بی سرپرست و بد سرپرست به حکم قضایی در مراکز شبانه روزی منتقل می شوند

کودکان بی سرپرست و بد سرپرست به حکم قضایی در مراکز شبانه روزی منتقل می شوند
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک: اگر کودکی بی سرپرست و یا بد سرپرست شناسایی گردد، به حکم قضایی در مراکز شبانه روزی منتقل می شوند و به بستگان نسبی یاسببی سپرده می گردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حمیدرضا نعمتی رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک در گفت و گو با قرچک آنلاین اظهار داشت: نگهداری و پرورش کودکان بی سرپرست و یا بد سرپرست که بدلیل شرایط خاص رها شده و یا مجبور به کارکردن برای تامین نیازهای خانواده هستند، براساس قانون بر عهده  سازمان بهزیستی گذاشته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین ,

وی گفت: اگر کودکی بی سرپرست و یا بد سرپرست شناسایی گردد، به حکم قضایی در مراکز شبانه روزی منتقل می شوند و به بستگان نسبی یاسببی سپرده می گردند.

,

نعمتی تاکید کرد: کودکان بد سرپرست بدلیل شرایط بدی که خانواده ها دارند مجبور به کار کردن هستند و با شناسایی آنان سعی در برطرف کردن مشکلاتشان داریم.

,

وی  افزود: معادل 270 هزار تومان سازمان بهزیستی برای مراقبت از کودکان بی سرپرست به خانواده هایی که از آن ها مراقبت می کنند پرداخت  می نماید و اولویت هم با بستگان درجه یک این کودکان است تا در محیط خانه پرورش یافته و آموزش های لازم را ببینند.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک تصریح کرد: برخی از این کودکان به افراد واجد شرایط واگذار و برخی دیگر نیز در این مراکز ماندگار می شوند چرا که دولت و بهزیستی تا پایان 18 سالگی عهده دار آنها بوده و پس از آن با ایجاد اشتغال و بازتوانی آنها به سمت زندگی عادی سوق داده می شوند.

,

 وی با اشاره به افرادی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند، بیان کرد: برای حفاظت از دختران فراری و زنان خیابانی با شناسایی آسیب هایی که ممکن است، سلامت روح و جسم این افراد به مخاطره بیاندازد، سعی در یاری رساندن به این گروه از زنان جامعه داریم.

,

نعمتی تصریح کرد: کودکان خیابانی که اکثرا دارای خانواده هستند و با حمایت آموزشی کودک و خانواده خدماتی را در جهت کاهش آسیب های مرتبط انجام می دهیم تا این کودکان از آموزش باز نمانند.

,

وی گفت: باید به سمت کاهش آسیب ها در جامعه حرکت کرد و تمام NGO ها و مسوولان در این راستا کمک می کنند و اگر خانواده قادر به تامین هزینه های تحصیل کودک نیست لازم نیست کودک برای تامین نیازها از آموزش بازماند و در خیابان کار کند.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک با اشاره به نحوه پذیرش فرزند خواندگی، اظهار داشت: پس از بررسی های لازم توسط کارشناسان این اداره و ارایه گزارش و محرز شدن شرایط لازم به دادگاه اعلام تا دادگاه بتواند برای خانواده های متقاضی رای صادر کند، که در این زمینه دادگاه ها همکاری خوبی داشته اند به طوری که رشد فرزند خاندگی بیش از دو برابر بوده است.

,

وی خاطرنشان کرد: 253نفر زن سرپرست خانوار از سازمان بهزیستی قرچک مستمری می گیرند و یا کمک های درمانی و شغلی و تحصیلی لازم به آنها داده می شود که در کل هدف ما کاهش تعداد افراد تحت پوشش و افزایش توانمندی و خودکفایی این زنان است.

,

نعمتی افزود: زنانی که همسرشان فوت کرده و یا به دلیل از کار افتادگی و بیماری قادر به تامین معاش خانواده خود نیستند و همچنین زنانی که طلاق گرفته‌اند و یا هرگز ازدواج نکرده‌اند و سرپرستی خانواده بر عهده آنها است، مشمول شرایط زنان سرپرست خانواده هستند. 

,

وی ادامه داد: اگر فردی در تامین معیشت خانواده مشکل داشته باشد، می‌تواند با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها از حمایت‌های این سازمان برخوردار می شود. 
نعمتی  با اشاره به اقدامات حمایتی بهزیستی از این زنان تصریح کرد: پس از مراجعه این افراد به مراکز بهزیستی بررسی‌های لازم در مورد وضعیت زندگی آنها و اینکه آیا مشمول حمایت‌های بهزیستی هستند، انجام می‌شود و در ادامه مددکاران بهزیستی با مشارکت اعضای خانواده شخص و با آگاهی نسبت به نقاط قوت و یا علایق و استعداد آنها اقدامات لازم را در راستای حمایت از آنها انجام می‌دهد. 
وی عنوان کرد: هدف اصلی سازمان بهزیستی بازگشت این افراد به زندگی عادی بر مبنای توانمندسازی زنان سرپرست خانواده است که از مسیر مختلفی همچون دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای مربوط به وام و ایجاد اشتغال خانگی، گروه همیار زنان سرپرست خانوار و گروه خودیار انجام می‌شود تا فرد به تدریج به آمادگی جسمی و روانی و اجتماعی و در نهایت در زمینه اقتصادی به خودکفایی برسد. 
وی درر پایان با اشاره به اهمیت تحصیل تصریح کرد: سازمان بهزیستی سیاست‌های تشویقی و حمایتی را از زنان سرپرست خانوار و به ویژه فرزندان آنها دارد که در این راستا بهزیستی شهریه دانشجویان تحت پوشش را پرداخت می‌کند تا بتوانند زندگی خوبی را برای خود و خانواده خود رقم بزنند. 

,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه