اخبار داغ

نایب رئیس شورای قشر سازمان بسیج مهندسین یزد خبر داد

اولویت بندی مشکلات صنعت و معدن استان یزد و ارائه راهکار به سازمان بسیج مهندسین

اولویت بندی مشکلات صنعت و معدن استان یزد و ارائه راهکار به سازمان بسیج مهندسین
نایب رئیس شورای قشر سازمان بسیج مهندسین یزد از اولویت بندی مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت استان و ارائه راهکار به مسئولین در این سازمان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد رسا، روز گذشته کارگروه صنعت و معدن سازمان بسیج مهندسین استان یزد تشکیل جلسه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

محمد مهدی زارع نائب رئیس شورای قشر سازمان بسیج مهندسین در حاشیه این جلسه در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا گفت: در سازمان بسیج مهندسین برای حل مسائل، مشکلات و موضوعاتی که در استان می تواند به بخش صنعت معدن و تجارت کمک کند کارگروهی تشکیل می شود.

, یزد رسا,

وی ادامه داد: هر سال بنا بر سیاست های ابلاغی از طرف مرکز یک سری از مشکلات از نخبگان صاحبان صنایع و افراد کار آفرین احصا می شود و بعد از آن در جلسات تخصصی کار گروه این مشکلات اولویت بندی می شود. در سال جاری نیز جلسه اولیه برگزار و موانع و مشکلات موجود عنوان شد. نهایتاً در جلسه تخصصی کارگروه این موارد ذکر شده با روش های علمی از 83 مورد عنوان شده به ده اولویت برتر رسید.

,

زارع اضافه کرد: این ده اولویت در دستور کار کارگروه قرار می گیرد و برای هر مورد تیم کارشناسی انتخاب خواهد شد تا به صورت علمی و تخصصی موضوع را بررسی کنند و نهایتاً طرح اجرایی و راهبردی برایش تدوین شده و این طرح هم به مسئولین استان ارائه شود.

,

وی بیان داشت: در دومین جلسه کارگروه تخصصی پنج اولویت اول مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. اولویت اول که بحث شفاف سازی و جلوگیری از فساد را گوشزد می کرد دقیقاً منطبق با بند 19 سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بود و مقرر شد این اولویت در چارچوب بندهای ابلاغی سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گیرد و جمع بندی طبق روالی که توضیح داده شد پیگیری شود.

,

نائب رئیس شورای قشر سازمان بسیج مهندسین گفت: مورد دوم یعنی توجه به صادرات نیز دقیقاً منطبق با بند 10 سیاست های اقتصاد مقاومتی بود.

,

زارع گفت: استفاده از انرژی های تجدید پذیر جهت حفظ منابع انرژی کشور، توجه ویژه به صلاحیت فنی و مالی معدن داران و رعایت شروط مهندسی با رویکرد محیط زیست فنی اقتصادی و ایمنی به ترتیب اولویت های سوم، چهارم و پنجم را تشکیل داده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه