اخبار داغ

۳ توصیه مهم خطاب به منتخبین شورای پنجم رامهرمز

۳ توصیه مهم خطاب به منتخبین شورای پنجم رامهرمز
با پایان انتخابات شورای شهر و اعلام اسامی منتخبین پنجمین دوره ، موجی از انتظارات و تحلیل های اجتماعی در سطح شهر پدید آمد که هر شهروند با زاویه نگاه خود ، انتظار و توقعاتش را دنبال می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رامهرمزنیوز،محمد مهدی مهدوی نوشت : ابتدا ضمن عرض تبریک صمیمانه به منتخبین مردم شریف رامهرمز در انتخابات شورای شهر و همچنین عرض خدا قوت به تمام نامزدهای انتخابات اخیر، نکاتی را بعنوان یک شهروند خطاب به 7 عضو جدید شورای شهر عرض می کنم، امید که توجه و اهتمام ورزند.


پرهیز از سیاسی کاری و تعصبات ستادی

بدون تردید تجربه نشان داده یکی از آفت های ادوار شورای شهر رامهرمز ، تقسیم بندی های سیاسی-ستادی میان منتخبین مردم بوده، تا جایی که بسیاری از امور روزمره و حتی اساسی وظایف اصلی شورا دستخوش این نوع نگاه سیاسی_ستادی گردید.

اختلاف بر سر انتخاب شهردار لایق رامهرمزی بخاطر وابستگی به فلان مجموعه ، انتخاب هئیت رئیسه شورا با نگاه ستادی و ارتباط با فلان نامزد انتخاباتی مجلس ، ارائه گزارشات متناقض اعضای شورا درباره عملکرد شهرداری و برنامه های شورا و همچنین اعلام چندباره و همراه با تناقض شدید کمک های نماینده محترم (فعلی و سابق) مجلس بخاطر نگاه ستادی و.... و....

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رامهرمزنیوز,
,
,
, پرهیز از سیاسی کاری و تعصبات ستادی, پرهیز از سیاسی کاری و تعصبات ستادی,
,
,
,
,


از نمونه های بارز و ملموس آفت ادوار اخیر شورا بوده که باعث حرکت کُند، بازده پائین ، چند دستگی شورای شهر و نهایتا نارضایتی اکثر شهروندان گردید.

,
,


لذا امید است منتخبین این دوره ضمن پندآموزی از تجربه گذشته، بخاطر آینده ی شهر و ارائه پاسخ مقتضی به اعتماد شهروندان فهیم از این آفت در کمین دوری نمایند.


پرداختن به مشکلات اصلی شهر و مسائل ضرور، بجای امورات فرعی و موضوعات حاشیه ای

متاسفانه گاها مشاهده گردید در ادوار شورا، اعضا بجای کار پژوهشی ، علمی ، تدوین برنامه عملیاتی ، طراحی چشم اندازهای چندساله مبلمان شهری و توسعه عمرانی و نظارت دقیق، مشغول به امورات فرعی مثل رتق و فتق امور جاری شهروندان در سیستم اداری شهرداری، شرکت در مراسمات جشن و عزای مردم ، عکس انداختن تبلیغاتی با مسائل پوپولیسمی (پوپولیست یا عوام گرایانه، مردم فریب) و این نوع اقدامات بوده اند.

,
,
,
,
, پرداختن به مشکلات اصلی شهر و مسائل ضرور، بجای امورات فرعی و موضوعات حاشیه ای, پرداختن به مشکلات اصلی شهر و مسائل ضرور، بجای امورات فرعی و موضوعات حاشیه ای,
,
,


ضمن اینکه بعضی از این موارد جز وظایف اخلاقی و عرفی منتخبین مردم می باشد، انتظار شهروندان آن است که، اعضای شورا جای مسائل اصلی و فرعی را عوض ننمایند و با مشغله امورات حاشیه ای از وظایف کلان و سرنوشت ساز خود غافل نگردند.
 

,
,
,


توجه ویژه به پتانسیل شهر، تقویت داشته ها و ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و انسانی شهر

نگارنده بعنوان فرزند رامهرمز معتقد است، دیار کهنمان سرشار از پتانسیل های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و انسانی است، که میتوان با یک طرح مدون علمی و کارآمد، تحقیق دقیق و پیگیری مسئولانه و دلسوزانه ، حرکتی ماندگار در شهر نمود. این امر محقق نمی گردد مگر با اهتمام و اراده و شناخت کافی منتخبین محترم شورای جدید.

,
, توجه ویژه به پتانسیل شهر، تقویت داشته ها و ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و انسانی شهر, توجه ویژه به پتانسیل شهر، تقویت داشته ها و ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و انسانی شهر,
,
,


یکی از مصائب شهروندان در ادوار اخیر وجود مدیران، مسئولان و تصمیم سازان غیر بومی بوده که در قیاس با نمونه ها و ظرفیت های داخلی خود شهرستان دارای پتانسیل و کارنامه کمتری بوده اند.

,
,


در مبحث مهم انتخاب شهردار سخن بنده خطاب به اعضای محترم شورای آینده رامهرمز این است که، اگر قرار است شهرداری را برای کسب تجربه ، آموزش و رشد از دیگر شهرها انتخاب نمایید، بهتر است این فرصت را در اختیار جوانان تحصیل کرده ، با انگیزه و گاها با تجربه ی دیار خودمان نماییم.

,
,


آنچه باید گفته می شد ، در حد توان و مختصرا عرض شد، ضمن اینکه یاداشت های گذشته ی حقیر خطاب به اعضای ادوار شورای شهر نیز موجود می باشد.

,
,


 بسیار امید است که با ترکیب خوب شورای جدید که تلفیقی از افراد با تجربه، جوان ، تخصصی و با انگیزه می باشد، شاهد رشد و اعتلای استحقاقی شهر عزیزمان باشیم/ان شاالله

,
,



در پایان عرض تسلیت مجددی دارم بخاطر درگذشت غم انگیز مهندس کوروش بهوندی (کاندیدای انتخابات اخیر شورای اسلامی شهر) خدمت عموم مردم شریف رامهرمز، خانواده محترم بهوندی و بستگان آن مرحوم، روحش شاد و قرین رحمت الهی.


و لینصر الله من ینصره

محمدمهدی مهدوی

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه