اخبار داغ

بخشدار بسطام:

جاده منطقه گردشگری قطری شاهرود دور از نگاه مسئولین

جاده منطقه گردشگری قطری شاهرود دور از نگاه مسئولین
بخشدار بسطام گفت: مسیر جاده قطری متولی بیرونی ندارد و مسیر فعلی جاده ای است که شرکت نفت برای انتقال خطوط لوله سال ها قبل احداث کرده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی استیری بخشدار بسطام در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار شاهرود با بیان اینکه جاده منطقه قطری در بخش بسطام شهرستان شاهرود متولی مشخصی ندارد گفت: مسیر فعلی جاده ای است که سال ها قبل برای انتقال خطوط لوله نفت و گاز توسط شرکت نفت احداث شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار نسل شاهوار شاهرود,

وی با اشاره به بارش باران اخیر و جاری شدن سیلاب در این منطقه اظهار کرد: منطقه قطری یکی از جاذبه های طبیعی گردشگری شهرستان شاهرود است که در ایام تعطیل تعداد بسیار زیادی از همشهریان، مسافران و گردشگران به این منطقه خوش آب و هوا سفر می کنند اما به دلیل نامناسب بودن جاده دسترسی به این منطقه بارش باران و جاری شدن سیلاب باعث گرفتار شدن مسافران و گردشگران در گل و لای می شود که در همین بارندگی اخیر روز جمعه حدود 300 خودرو در گل و لای گرفتار شده بود که با حضور به موقع نیروهای امدادی، کمک های دهیاری روستای ابر و مردم بومی منطقه مشکل برطرف شد.

,

بخشدار بسطام با بیان اینکه مسیر منطقه گردشگری قطری نه مسیر بین مزارع است تا جزو راه های جهاد کشاورزی محسوب شود و نه راه های اداره راه و تربری افزود: از سوی بخشداری بسطام نامه نگاری های لازم با اداره راه و ترابری شهرستان انجام شده است اما تا کنون جوابی دریافت نکردیم.

,

استیری بیان کرد: اگر بخواهیم شاهد اتفاقاتی از این قبیل در این منطقه گردشگری نباشیم ابتدا باید جاده در اختیار اداره راه و ترابری شهرستان شاهرود قرار بگیرد تا اداره راه و ترابری نسبت به مرمت و بازسازی مسیر، افزایش ضریب ایمنی و رفع نقاط حادثه خیز در این مسیر اقدامات لازم را انجام دهد.

,

وی یادآور شد: هم چنین بارش باران شدید و جاری شدن سیلاب در عصر جمعه به حمام قدیمی این منطقه که جزو ابنیه تاریخی محسوب می شود، حسینیه پشت امامزاده سراوین قطری و تعدادی از باغات اطراف خسارت وارد کرد که میزان دقیق خسارت وارد شده به باغات توسط کارشناسان اداره جهاد کشاورزی در دست بررسی است.

,

منطقه قطری در بخش بسطام شهرستان شاهرود و نزدیک روستای ابر واقع شده است. این منطقه از بارش سالانه نسبتا مطلوبی برخوردار بوده و به دلیل اقلیم معتدل و نسبتا مرطوب، پوشش گیاهی آن زیبا و چشم نواز است. وجود آستان مقدس امامزاده سراوین قطری بر گردشگری مذهبی، طبیعی این منطقه افزوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه