اخبار داغ

استاندار تهران:

بحث استقلال ری باید در تقسیمات کشوری بررسی شود

بحث استقلال ری باید در تقسیمات کشوری بررسی شود
استاندار تهران گفت: تصمیم‌گیری در خصوص جداسازی ری از شهرداری تهران نیازمند سازوکار و تمهیدات لازم در سطوح کلان و تقسیمات کشوری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسین هاشمی استاندار تهران در گفت‌و‌گو با آفتاب ری در خصوص مستقل شدن شهرری اظهار داشت: بحث استقلال شهرستان‌ها تا زمانی که در تقسیمات کشوری مطرح نشود قابل اجرا نیست و پروسه زمان‌بری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سید حسین هاشمی استاندار تهران در گفت‌و‌گو با , آفتاب ری,  در خصوص مستقل شدن شهرری اظهار داشت: بحث استقلال شهرستان‌ها تا زمانی که در تقسیمات کشوری مطرح نشود قابل اجرا نیست و پروسه زمان‌بری دارد.,

وی افزود: استقلال ری از برخی لحاظ به نفع شهرستان می‌باشد اما از یک سری جهات دیگر به نفع مردم نیست چرا که از امکانات زیرساختی که هم اکنون از سوی شهرداری تهران فراهم می شود محروم خواهند شد.

,

استاندار تهران بیان کرد: شهرداری تهران در بخش عمرانی حدود 18هزار میلیارد تومان بودجه دارد که ری نیز از این ظرفیت بهره می‌برد و در صورت جداسازی ری از تهران این امتیازات قطع می شود که به ضرر مردم ری است.

,

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در این خصوص نیازمند سازوکار و تمهیدات لازم و طرح موضوع در سطوح کلان و حاکمیتی است، گفت: برای جداسازی ری باید این موضوع در تقسیمات کشوری لحاظ شود و وزارت کشور و مجلس نیز موافقت نمایند.

,

هاشمی درخصوص آبیاری زمین های کشاورزی در جنوب تهران اظهار داشت: سال گذشته تعدادی از مزارع شهرستان ری با آبهای نامتعارف آبیاری می شد که همه این زمینها معدوم سازی شد.

,

وی با اشاره به احداث 10 تصفیه‌خانه در شهرستان های استان تهران افزود: بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب فاضلاب تهران رها شده بود که امروز با برنامه ریزی‌ها از ۹۰ درصد آبیاری ها با آب‌های آلوده جلوگیری شده است.

,

استاندار تهران تصریح کرد: 10درصد مابقی مربوط به زمین هایی می شود که بین دستگاه‌ها اختلاف نظر وجود دارد و باید در آزمایشگاه‌های واحدی این آزمایش و تحقیقات انجام بگیرد تا به نتیجه یکسان برسند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه