اخبار داغ

تالیف و چاپ کتاب «قتل هدفمند در حقوق بین الملل» توسط دو استاد کردستانی

تالیف و چاپ کتاب «قتل هدفمند در حقوق بین الملل» توسط دو استاد کردستانی
احسان شهسواری مدرس دانشگاه کردستان و فرزاد محمدی وکیل دادگستری کتاب «قتل هدفمند در حقوق بین الملل» را تالیف کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش، احسان شهسواری کاندیدای دکترای حقوق بین الملل در دانشگاه تهران و مدرس دانشگاه کردستان و اهل قروه و فرزاد محمدی کارشناس ارشد حقوق بین الملل در دانشگاه شهید بهشتی و وکیل دادگستری و اهل سنندج کتاب «قتل هدفمند در حقوق بین الملل» را تالیف کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

 

,

کتاب «قتل هدفمند در حقوق بین الملل» که حاصل پژوهش های سه ساله ی مولفان می باشد به نقد، بررسی و ارزیابی نهادِ قتل هدفمند در حقوق بین الملل می پردازد؛ عملکردی که از سوی دولت های آمریکا و انگلستان و رژیم صهیونیستی به بهانه مبارزه با تروریسم در پیش گرفته شده است و از این سیاست اغلب به عنوان پاسخی مشروع و ضروری به تروریسم و جنگ‌های نامتقارن یاد می‌شود.

,

 

,

در این کتاب تلاش شده است تا با بررسی این عملکرد در پرتو موازین حقوق بین‌الملل و به طور خاص حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر، انطباق قتل‌های هدفمند را با یافته های حقوق بین الملل از نظر بگذراند. محل اعمال این سیاست در مخاصمات مسلحانه و هم در حال صلح است, به همین جهت در نقد و تحلیل حقوقی قتل‌های هدفمند، الزامات حقوق بین‌الملل بشردوستانه و نیز یافته های حقوق بشر مورد تأکید قرار گرفته اند و توسل به چنین عملکردی در چارچوب این اصول مورد مطالعه قرار گرفته اند و این نتیجه حاصل شده است که قتل‌های هدفمند منطبق با موازین حقوق بشردوستانه و حقوق بشر نیست و بیشترین قربانیان آن غیر نظامیان و عناصر غیر مداخله گر در خشونت است.

,

 

,

همچنین در این کتاب آمده است که به منظور جلوگیری از استقرار و تثبیت این پدیده و مشروعیت یافتن آن در چارچوب حقوق بین الملل؛ اعتراض و محکومیت جامعه بین‌المللی ضروری است. بررسی ابعاد حقوقی این پدیده و مطالعه جنایاتی که در عملیات قتل هدفمند رخ می دهند در کشور ما تا حد زیادی مغفول بوده است و همین غفلت حقوقی مایه رغبت و انگیزه نگارندگان به پژوهش در این عرصه است.

,

 

,

گفتنی است در کتاب حاضر که توسط انتشارات خرسندی به چاپ رسیده است از منابع انگلیسی و فارسی استفاده شده است.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه