اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان:

مسابقات قرآن نسبت به سال گذشته رشد بهتری داشته است

مسابقات قرآن نسبت به سال گذشته رشد بهتری داشته است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت:مسابقات قرآن امسال نسبت به سال های گذشته از رشد بهتری برخوردار بود و امیدواریم که نتایج خوبی هم در برداشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرمان کرمان ،آئین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم شامگاه گذشته به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولین ، قاریان و مردم در شاهزاده محمد کرمان برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان ,

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار داشت: تعداد شرکت کنندگان در  چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم 390 نفر بوده که در 11 رشته به رقابت  پرداختند و در مجموع  63 نفر حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

,

وی با بیان اینکه  از این 63 نفر تعداد 19 نفر به عنوان برترین رشته ها در مسابقات کشوری حضور خواهند یافت، گفت: امسال مسابقه کشوری در آذربایجان غربی در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: مرحله مقدماتی مسابقات در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار شده است.

,

حجت الاسلام قاسمی زاده عنوان کرد: براساس طرحی که سازمان  اوقاف در سه سال قبل  ارائه نمود و از کارهای خوبی که انجام شده  مسابقه ای تحت عنوان "شکوفه ها" برای نوجوانان توسط آموزش و پرورش با همکاری اوقاف برگزار و  این امر موجب می شود تا تعداد زیادی از جوانان بتوانند در مسابقات شرکت نمایند.

,

وی ادامه داد: اختتامیه این مسابقات در شهرستان بردسیر برگزار و از نفرات اول تا سوم تجلیل شد.

,

حجت الاسلام قاسمی زاده ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت گل گهر ، رئیس اوقاف سیرجان و مدیرکل آموزش و پرورش  استان کرمان، بیان کرد: مسابقات استانی امسال در شهرستان سیرجان برگزار شد و شرکت گل گهر با اعتبار 30 میلیون تومان هزینه این مسابقات را به عهده گرفت.

,

وی اذعان داشت: مسابقات قرآن امسال نسبت به سال های گذشته از رشد بهتری برخوردار بود و امیدواریم که نتایج خوبی هم در برداشته باشد.

,

حجت الاسلام قاسمی زاده  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم بیان کرد: امسال باید تعداد 13 هزار نفر  در این طرح ثبت نام نمایند  که می بایست تغداد 150 نفر مربی کار آموزشی این  13 هزار نفر را به عهده بگیرند .

,

وی با بیان اینکه  در پایان سال دو مرحله مهم  وجود دارد یکی مرحله آزمون کتبی و دیگر آزمون شفاهی ، ابراز داشت:  آزمون کتبی در حال حاضر همانند آزمون بزرگ دانشگاه ها انجام می شود  و خدا را شکر سال به سال اتفاقات خوبی رقم می خورد.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: همانطور که در سال گذشته در طرح تربیت حافظان قرآن کریم 12 هزار نفر ثبت نام داشتیم امیدواریم امسال همان میزان سهمیه مقرر شود و حفظ یک جزء تا سی جزء را انجام دهیم و امیدواریم از  این زمینه فرهنگ سازی و مقدماتی که فراهم شده  حوانان و بزرگسالان استفاده نموده و شرکت نمایند.

,

لازم به ذکر است در پایان این آیین از کلیه حائزین رتبه های برتر در رشته های حفظ، مفاهیم، ترتیل، دعاخوانی و اذان  با اهداء لوح تقدیر به عمل آمد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه