اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان یزد اعلام کرد

احیای امر به معروف و نهی از منکر گام عملی در پیشگیری از وقوع جرم

احیای امر به معروف و نهی از منکر گام عملی در پیشگیری از وقوع جرم
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: تبعیت از تعالیم دینی واعتقادی و ارتباط با خدا، جامعه را به سمت جامعه ای بهنجار و عاری از جرم و خطا سوق می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرفرهنگ؛ محمدرضا حبیبی در جلسه شورای فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض دینی و با اهمیت اسلام است که یکی از اهداف قیام عاشورا نیز احیای این فریضه بزرگ الهی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرفرهنگ,

وی تصریح کرد: بسیاری از فرایض دینی را به سبب اهمیت و نقش آن در فرهنگ سازی باید خارج از بحث قانونی و بخشنامه هایی که برای رونق دادن به آنهاست، مورد اهتمام قرار داد و در جهت اجرای آنها تلاش کرد.

,

این مقام قضایی، اهتمام به موضوعات ستادی و حرکت در چارچوب برنامه و شرح وظایف امر به معروف و نهی از منکر خوب و قابل تحسین ارزیابی کرد و بیان داشت: اما آنچه می تواند بر جامعه تأثیر گذارتر واقع گردد عمل کردن به خوبی ها و دوری از شعار زدگی است.

,

وی احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را گام عملی در پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: اهداف پیشگیری از وقوع جرم با احیای این سنت حسنه محقق خواهد شد.

,

رئیس کل دادگستری استان یزد، با اشاره به استحباب اقامه نماز در اول وقت اذان، تصریح کرد: اصل نماز واجب و اقامه جماعت آن در اول وقت مستحب مؤکد است و حاضر شدن در محضر خدا با حضور قلب و توجه، خود مهم ترین عامل پیشگیرانه از آسیبها و سوق دهنده به سوی خوبی هاست.

,

این مقام قضایی اظهار کرد: سخت ترین حالت بشری ، سکرات موت است که از حضرت رسول اکرم (ص) نقل شده است که یکی از چیزهایی که این سختی ها را دفع می کند توجه به نماز اول وقت است.

,

شایان ذکر است در پایان جلسه احکام مسئولیت اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری کل استان یزد توسط رئیس کل دادگستری یزد اعطاء شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه