اخبار داغ

اقدام تحسین برانگیز زوج جوان قمی برای آغاز زندگی مشترک+ تصاویر

اقدام تحسین برانگیز زوج جوان قمی برای آغاز زندگی مشترک+ تصاویر
زوج جوان قمی در اقدامی زیبا و تحسین برانگیز زندگی مشترک خود را با توسل به ائمه اطهار (ع) در آسان ترین راه ممکن آغاز کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، امروزه هزینه های سرسام آور عقد و عروسی، مهریه های سنگین و ... که به صورت غیرعادی نسبت به گذشته تغییر کرده است یکی از بهانه های عدم ازدواج جوانان شده که آن ها را از مسئولیت گرفتن زندگی مشترک فراری می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

جشن ازدواج از گذشته های بسیار دور همواره مورد توجه اسلام و یک امر مقدس بوده است به طوری که در روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده کسى که ازدواج کند، نصف دینش را حفظ کرده است.

,

در گذشته مراسم ازدواج بسیار سنتی و با هزینه های کم در عین حال بسیار شاد و مفرح برگزار میشده است که به دنبال آن زندگی های مشترک، پایداری بهتری داشته و زن و شوهر سالیان سال در کنار هم با تعداد زیاد فرزندان زندگی می کرده اند. حال آن که در روزگاری قرار گرفته ایم که سادگی جشن عروسی های گذشته به مجالس پُر زرق و برق همراه با هزینه های بسیار و چشم و هم چشمی ها تبدیل شده است.

,

در یک اقدام تحسین برنگیز ، زوج جوان قمی تصمیم گرفتند از میان جشن های تجملاتی پُرهزینه ، آغاز زندگی مشترک خود را با برپایی جشن مختصر، کم هزینه و به دور از هر گناهی در مسجد امام رضا(ع) واقع در پردیسان برگزار کنند.

,

, ,

عبداله فکوری داماد این جشن کوچک با شادی های بزرگ در گفتگو با خبرنگار قم فردا، هدف از برپایی این چنین جشنی را فرهنگ سازی در جهت ازدواج آسان دانست و افزود: جوانانی که در سن ازدواج هستند نباید به واسطه هزینه های سنگین جشن ازدواج از قبول مسئولیت زندگی مشترک دوری کنند زیرا ازدواج امر بسیار مقدسی است که گاهی بر اثر چشم و هم چشمی های کاذب سن ازدواج بالا می رود که بیشترین لطمه را به فرد می زند.

, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: بدون شک بسیاری از ازدواج هایی که با هزینه های سنگین آغاز می شود، شادی پایداری به دنبال نخواهند داشت زیرا در بسیاری موارد زوج های جوان تا سالیان سال باید هزینه یک شب عروسی برگزار شده را به صورت قسط و وام پرداخت نمایند که این هزینه های پرداختی آرامش را از زندگی می گیرد.

,

حجت الاسلام محمد حسین پرهیزگارامام جماعت مسجد امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اعتقاد به این که جوانان می توانند بهترین مراسم عقد را با بهترین شرایط در مساجد و یا اماکن مقدس برگزار کنند و هزینه های اضافه جشن ها را برای آینده زندگی پس انداز داشته باشند، گفت: مساجد تنها برای ایام سوگواری و برنامه های عادی روزمره نیست بلکه می توان با برگزاری این نوع مراسمات در مساجد فضای آن را پر جنب و جوش و جذاب تر کرد.

, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی نیز هدف از برگزاری این گونه مراسمات در مساجد را آسان سازی و اسلامی کردن مراسم ازدواج به دور از ترویج گناه دانست و تأکید کرد: برگزاری این مراسمات در مساجد علی رغم اینکه سنت حسنه ازدواج در کنار سایر عبادات انجام می گیرد، در ترغیب کردن مردم برای حضور در مساجد هم موثر است.

,

گفتنی است مهریه این زوج جوان قمی 14 سکه بهار آزادی است که با هدف تبرک جستن از ائمه معصوم (ع) و با توسل بر عدد مقدس 14 زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند.

,

 

,
 
 
 
 
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
,
, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه