اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه مطرح کرد

تاثیرات روانی و تکنیکی پیروزی حزب الله بر گروه های جهادی منطقه

تاثیرات روانی و تکنیکی پیروزی حزب الله بر گروه های جهادی منطقه
سیدافقهی گفت: در جنگ 33 روزه برای اولین بار حزب الله بود که برای رژیم صهیونیستی شرط وشروط گذاشت و باعث شد توقف جنگ را بپذیرند چرا که درحال شکست خوردن بود و شکست خورد؛ بنابراین این پیروزی به عنوان نقطه عطفی محسوب می شود که برای اولین بار حزب الله شکست مفتضحانه ای به رژیم صهیونیستی تحمیل می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید هادی سید افقهی درگفتگو با ناب نیوز در خصوص عوامل پیروزی حزب الله بر دشمن صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 2006 میلادی در لبنان  گفت: پیروزی حزب الله بر اسرائیل عوامل متعددی داشت؛ نیروهای مقاومت اسلامی حزب الله از آموزش های ورزیده، تخصصی، فنی وابتکاری برخوردارند و هرسال که می گذرد، بر پیچیدگی تمرینات و به روز کردن اطلاعات و سلاح ها و اشراف کامل آنها بر صحنه نبرد افزوده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

آموزش های تخصصی وحمایت های مردمی از جمله عوامل پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه بود

, آموزش های تخصصی وحمایت های مردمی از جمله عوامل پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه بود,

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: نکته مهم دیگر موضوع فرماندهی است؛ سید حسن نصرالله فرمانده نظامی نیست اما فرماندهی جنگ روانی را علیه رژیم صهیونیستی برعهده دارد و درواقع هدایت های سیاسی، ارتباطات، جلب حمایت های مردمی و باورمندی مردم نسبت به امید به پیروزی را یک تنه به دوش می کشد.

,

وی افزود: البته رسانه هایی که در اختیار حزب الله هستند مانند شبکه المنار، رادیو النور وفضای مجازی که در اختیار دارند، این مسئله را به خوبی وبا زبان های مختلف به مردم لبنان و فلسطین منتقل می کنند که این امر صهیونیست ها را هراسناک می کند.

,

سید افقهی اظهار داشت: موضوع دیگر بستر اجتماعی است؛ در بین مردم لبنان اکثرا شیعه ها طرفدار حزب الله هستند اما در میان اهل سنت و مسیحیان نیز بستر خوبی مهیاست و حزب الله لبنان پایگاه مردمی خوب و جدی دارد به ویژه ائتلاف استراتژیکی که بین حزب الله لبنان وجریان ملی آزاد و مسیحیت برقرار است.

,

رژیم صهیونیستی حزب الله را دست کم گرفته بود / اطلاعات ناقص اسرائیل از توان رزمی حزب الله به شکست رژیم صهیونیستی منجر شد

, رژیم صهیونیستی حزب الله را دست کم گرفته بود / اطلاعات ناقص اسرائیل از توان رزمی حزب الله به شکست رژیم صهیونیستی منجر شد,

وی بااشاره به اینکه دشمنان حزب الله را دست کم گرفته بودند، عنوان کرد: حزب الله اطلاعات به روز و دقیقی از وضعیت نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی دارد اما رژیم صهیونیستی اطلاعات کاملی از استعداد و توان رزمی حزب الله نداشت؛ لذا پس از شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه، کمیته ای جهت بررسی علل و عوامل شکست رژیم صهیونیستی در این جنگ تشکیل شد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: یکی از مهم ترین علل شکست اسرائیل در این جنگ این بود که ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی کامل برای جنگ طولانی نداشت وهمچنین محاسبات و اطلاعات میدانی بسیار ناقص و گمراه کننده ای داشتند که یا حزب الله اینگونه وانمود کرده و آنها را فریب دادند یا واقعا عوامل متخصصی در رژیم صهیونیستی برای برآورد توان رزمی حزب الله نبوده است.

,

حزب الله در جنگ 33 روزه اسرائیل را وادار به توقف جنگ کرد

, حزب الله در جنگ 33 روزه اسرائیل را وادار به توقف جنگ کرد,

سید افقهی خاطرنشان کرد: بنابراین مجموعه عواملی که مربوط به داخل لبنان در خصوص حزب الله و مربوط به داخل رژیم صهیونیستی وجود داشت، باعث شد حزب الله در این جنگ موفق شود که نتایج درخشانی دربرداشت.

,

این کارشناس مسائل منطقه پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه را نقطه عطفی دانست و در خصوص تاثیرات این موفقیت در منطقه ابراز کرد: تاکنون هرگاه رژیم صهیونیستی حمله می کرد، در جنوب لبنان پیشروی کرده یا ضرباتی به مردم، نهادها و زیرساخت های مردمی می زد و هرگاه می خواست جنگ را متوقف می کرد.

,

وی ادامه داد: در جنگ 33 روزه برای اولین بار حزب الله بود که برای رژیم صهیونیستی شرط  وشروط گذاشت و باعث شد توقف جنگ را بپذیرند چرا که درحال شکست خوردن بود و شکست خورد؛ بنابراین این پیروزی به عنوان نقطه عطفی محسوب می شود که برای اولین بار حزب الله شکست مفتضحانه ای به رژیم صهیونیستی تحمیل می کند.

,

تاثیرات روانی و تکنیکی پیروزی حزب الله بر گروه های جهادی منطقه

, تاثیرات روانی و تکنیکی پیروزی حزب الله بر گروه های جهادی منطقه,

سید افقهی تشریح کرد: این پیروزی حزب الله در مردم لبنان که روحیه سلحشوری دارند موجب ارتباط و اعتماد بیشتر به رهبری سید حسن نصرالله و فرزندان مقاومتشان شد؛ تاثیر دیگر آن هم بر جنبش های آزادی بخش و گروه های جهادی مسلح فلسطینی بود که منجر به انتقال برخی تجربیات حزب الله به حماس وجهاد اسلامی شد و اعتماد به نفس مردم فلسطین و درصد امید آنها به پیروزی بالاتر رفت.

,

این کارشناس مسائل سیاسی اذعان داشت: لذا پس از پایان یافتن جنگ 33 روزه، رژیم صهیونیستی در سال 2008 به سراغ سازمان های جهادی و حماس در غزه رفت که به جنگ 22 روزه معروف شد اما موفق نشد اهداف خود را دراین منطقه محقق کند.

,

سید افقهی خاطرنشان کرد: در این جنگ حزب الله بسیاری از فنون و تاکتیک های جنگ چریک شهری به ویژه استفاده از موشک را به حماس و جهاد اسلامی منتقل کرد و باعث شد اسرائیل در جنگ 22 روزه هم ناکام شود و لذا پیروزی حزب الله در سال 2006 تاثیرات روحی، تکنیکی و سیاسی خوبی در پی داشت.

,

 

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه