اخبار داغ

مدافعان حرم، امنیت امروز کشور را به ارمغان آورده‌اند/ سوریه، لبنان و عراق سنگرهای دفاع از امنیت ایران اسلامی‌

مدافعان حرم، امنیت امروز کشور را به ارمغان آورده‌اند/ سوریه، لبنان و عراق سنگرهای دفاع از امنیت ایران اسلامی‌
مدافعان حرم با حضو خود در کشورهای اسلامی همسایه باعث امنیت فعلی در کشور شده‌اند و این نشان از اهمیت مقاومت اسلامی در جمهوری اسلامی ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، سوریه از یک ارزش استراتژیک فوق‌العاده برخوردار بوده و از این زاویه امنیت نقاط حساس و حیاتی جهان اسلام، سوریه و امنیت ملی ایران در این نقطه بهم پیوند خورده است، لذا همانگونه که بارها گفته شده است حضور مستشاری ما در ابعاد راهبردی، تاکتیکی، عملیاتی و فنی در سوریه برای کمک به دولت و مردم این کشور ترجمه‌ی راهبرد حمایت جمهوری اسلامی از جبهه مقاومت اسلامی منطقه بشمار رفته و با قدرت ادامه می‌یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

راهبرد تامین امنیت از هزاران کیلومتر دورتر از مرزها
همچنین حمایت ایران و نقش آفرینی حامیان سوریه در جبهه مقابله با تروریسم باعث عقب‌نشینی غرب از گزینه‌های مطلوب خود و سخن گفتن از فرایند سیاسی شد.

هدف اصلی طراحی آمریکا در سوریه، ضربه زدن به خط مقاومت در منطقه است زیرا سوریه از مقاومت فلسطین و مقاومت اسلامی لبنان حمایت می‌کند.

موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه، حمایت از هرگونه اصلاحات به نفع مردم این کشور و مخالفت با دخالت آمریکا و کشورهای دنباله رو آن، در مسائل داخلی سوریه‌ است.

دفاع از مقاومت مبتنی بر آموزه‌های دینی است
مقام معظم رهبری در مورد درگیری‌های داخلی سوریه فرموده بودند: "جوهره بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، حرکت ضدصهیونیستی و ضد آمریکایی است اما در حوادث سوریه، دست آمریکا و اسرائیل آشکار است و منطق و معیار ما ملت ایران این است که هرجا به نفع آمریکا و صهیونیسم شعار داده شود، حرکت انحرافی است."

متأسفانه در سوریه با حمایت برخی کشورهای منطقه، یک گروه تکفیری شکل گرفته که با همه گروه‌های مسلمان درگیر است اما حامیان این جریان باید بدانند این آتش، دامان آنها را نیز خواهد گرفت.

دفاع از سوریه و عراق، جنگ با شیاطین متجاوز است
جنگ امروز در سوریه در واقع جنگ با آمریکاست که در خاک سوریه رخ داده است، ۱۴ استان سوریه معین استان‌های ایران قرار گرفته است و استان حما در سوریه معین استان همدان قرار داده شده، که مردم استان همدان پس از جمع‌آوری کمک‌های نقدی و مواد غذایی به طور مستقیم این کمک‌ها را به این استان ارسال می‌کنند.

آیت الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد مقاومت اسلامی، اظهار کرد: پیداست که جنگ و خون‌ریزی خوب نیست، اما اگر شخصی بخواهد در سایه مقررات اسلامی زندگی کند باید مقاوم باشد .

وی افزود: برای اینکه هر لحظه امکان نفوذ فرهنگ بیگانه وجود دارد و نفوذ سلطه بیگانه در صدد تخریب کردن بنیان‌های ارزشی اسلام است، و در این راستا هر فرد مسلمان باید از ارزش‌های دین با باورهای مذهبی خود دفاع کند و این به مفهوم مقاومت اسلامی است.

مقاومت بمعنی پایداری در مقابل متجاوزان است
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: مقاومت به این مفهوم نیست که انسان با کسی سر جنگ داشته باشد، بدین معنی است که انسان تاثیرپذیر از فرهنگ بیگانه نباشد و تحت تأثیر اعتقادات خرافی قرار نگیرد و بر اساس آموزه‌های دینی و باورهای اسلامی و ایمانی خود مقاومت داشته باشد.

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر با تاکید بر اینکه ما در حال حاضر در شرایطی به سر می‌بریم که استکبار جهانی قصد دارد به همه کشورها سلطه فرهنگی داشته باشد، تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ هم یکی از مصادیق و به همین معنا بود که غربی‌ها بنا دارند کشورهای اسلامی را از آموزه‌های دینی و مذهبی خود دور کرده و آداب و رسوم را از آنها بردارند و آداب و رسومی که خود می‌پسندند را القا کنند .

معلمی خاطرنشان کرد: بنابراین بر هر فرد مسلمان اعم از زن و مرد و مکلفی واجب است که برای حفظ ارزش‌های اعتقادی خود مقاومت کند و اگر فشار دشمن فشار فرهنگی و رسانه‌ای است در این عرصه مومنین باید هوشیار باشند و مقاومت مناسب را به‌خرج دهند.

دفاع از سوریه، تامین امنیت ایران است
هادی قاسمی کارشناس سیاسی و استراتژیک منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه سوریه استان سی و دوم و یک استان استراتژیک برای ماست، اظهار کرد:  اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد، اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم چون اگر سوریه را نگه داریم می‌توانیم خوزستان را هم پس بگیریم، اما اگر سوریه را از دست بدهیم تهران را هم نمی‌توانیم نگه داریم.

وی افزود: صدها گردان از ایران در سوریه وجود دارد، هر چند خبر پیروزی‌های ارتش سوریه را از زبان یک فرمانده سوری می‌شنوید، اما پشت پرده آن نیروهای مستشاری ایرانی قرار دارند که در فرماندهی عملیات‌های مختلف حضور دارند.

حضور در سوریه و عراق از وظائف اسلامی ماست
کارشناس مسائل استراتژیک و سیاسی منطقه، بیان کرد: امروز ما به دلایل منافعی چون انقلاب اسلامی در سوریه می‌جنگیم و دفاع ما در حد دفاع مقدس است و شهدای مدافع حرم برای حفظ امنیت جمهوری اسلامی جان خود را در سوریه از دست می‎دهند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: گروه‌ها و گردان‌ها متشکل از جوانان اسلامی، علوی، سنی و شیعه در قالب بسیج وطنی تشکیل شده و امنیت شهرها و استان‌های سوریه را در دست گرفتند، امروز بسیجیان آموزش دیده به سوریه می‌روند تا ما در ایران به راحتی و در امنیت کامل زندگی کنیم.

اسدی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر سوریه در کشورهای اسلامی دیگر و در کشورهای همسایه ایران همچون عراق و لبنان نیز جنگ‌هایی را آغاز کرده‌اند تا جمهوری اسلامی ایران را تحت فشارهای سیاسی خود قرار دهند.

به گزارش بلاغ، 23 مرداد سالروز پیروزی ملت لبنان در جنگ 33 روزه در برابر رژیم صهیونیستی است و این روز را در تقویم ایران به نام روز مقاومت اسلامی نامیده شده است که نشان از اهمیت موضوع مقاومت اسلامی در مقابل استکبار جهانی دارد.

ایران نیز با حضور مستشاری خود در کشورهای اسلامی جبهه‌های دفاع از کشور را به خارج از مرزها برده تا بتواند خارج از خاک ایران دشمنان را سرکوب کند و اکنون اینگونه ما در کشور با کمال امنیت زندگی کنیم.
,
, راهبرد تامین امنیت از هزاران کیلومتر دورتر از مرزها, راهبرد تامین امنیت از هزاران کیلومتر دورتر از مرزها,
,
,
,
,
,
,
, دفاع از مقاومت مبتنی بر آموزه‌های دینی است, دفاع از مقاومت مبتنی بر آموزه‌های دینی است,
,
,
,
,
, دفاع از سوریه و عراق، جنگ با شیاطین متجاوز است, دفاع از سوریه و عراق، جنگ با شیاطین متجاوز است,
,
,
,
,
,
,
, مقاومت بمعنی پایداری در مقابل متجاوزان است, مقاومت بمعنی پایداری در مقابل متجاوزان است,
,
,
,
,
,
,
, دفاع از سوریه، تامین امنیت ایران است, دفاع از سوریه، تامین امنیت ایران است,
,
,
,
,
, حضور در سوریه و عراق از وظائف اسلامی ماست, حضور در سوریه و عراق از وظائف اسلامی ماست,
,
,
,
,
,
,
, بلاغ,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه