اخبار داغ

رونق اشتغال فصلی با برداشت خرما در منوجان/تصاویر

رونق اشتغال فصلی با برداشت خرما در منوجان/تصاویر
عملیات برداشت ارقام میان رس خرما از نیمه دوم مرداد در شهرستان منوجان آغاز شد و تا اواخر شهریور ادامه می یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح منوجان عملیات برداشت ارقام میان رس خرما از نیمه دوم مرداد در شهرستان منوجان آغاز شد و تا اواخر شهریور ادامه می یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح منوجان , صبح منوجان ,

نخلداری و فعالیت در بخش تولید و دیگر فعالیت‌های مرتبط با خرما علاوه  بر مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد به عنوان یک ظرفیت ویژه برای اشتغال  فصلی  ورونق اقتصاد مقاومتی در شهرستان محسوب می‌شود.

,

 

,

, ,

 
این روزها همراه با برداشت خرما اشتغال های فصلی هم رونق خاصی پیدا می کند. برداشت خرما در منوجان به روش سنتی انجام می گیرد وبه این صورت است که یک نفر که توانایی در بریدن خوشه های خرما ها  را دارد به بالای نخل می رود و حدودا ۴ نفر  پایین نخل محصول خرماها را جمع آوری می کنند وبعد از جدا کردن زائدهای خرما  ،خرما را داخل سبد قرار می دهند که موقع غروب آفتاب سبدها توسط کارگران که در  کارگاههای خریدخرما مشغول هستند جمع آوری می شوند و بعد از بردن به محل گارگاههای خرید خرما ، آنجا توسط حدودا ۳۰ الی ۴۰ نفر که اکثر آنها بانوان هستند دوباره خرماها تصفیه می شوند و داخل کارتن های یک کیلویی قرار داده می شوند وبعد به سردخانه ها منتقل می شود.

,
,

 

,

, ,

 

,

مشکلاتی که نخلداران شهرستان با آن مواجه هستند نبود صنایع تبدیلی ،وجود دلالان وکمبود سردخانه ها در منطقه است که این باعث می شود کشاورزان در برداشت محصولات خرما ضرر کنند.

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه