اخبار داغ

از قرارگاه اسراء چه میدانید؟

از قرارگاه اسراء چه میدانید؟
مسئله‌ی زنان، مسئله‌ی مهمّی است؛ بهترین کسانی هم که این مسئله را میتوانند دنبال کنند و حل کنند خود خانمها هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای دانشجو؛ موضوع فعالیت فرهنگی بانوان در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اما این فعالیت فرهنگی در بسیاری از موارد در گرو نظر و تایید آقایان بوده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای دانشجو,

رهبر معظم انقلاب در این باره میفرمایند: مسئله‌ی زنان، مسئله‌ی مهمّی است؛ بهترین کسانی هم که این مسئله را میتوانند دنبال کنند و حل کنند خود خانمها هستند. و خانم تحصیل‌کرده و خوش‌فکر و بااستعداد و خوش‌قلم و خوش‌قریحه کم نداریم؛ امروز در کشور ما بحمدالله خیلی زیاد است. عرض کردم؛ هیچ‌وقت در تاریخ کشور ما این‌همه زن تحصیل‌کرده و فرزانه و برجسته ما نداشتیم؛ نه در محیطهای حوزوی، نه در محیطهای دانشگاهی. این‌همه نویسنده‌ی زن، این‌همه شاعر زن، این‌همه محقّق زن، پژوهشگر زن، در رشته‌های مختلف نداشتیم؛ خوشبختانه امروز به برکت نظام اسلامی داریم‌. اینها به برکت اسلام است، به برکت جمهوری اسلامی است، به برکت همان نگاه روشن امام به مسئله‌ی زن است، که اشاره کردند. هیچ‌وقت ما چنین وضعیّتی را در کشورمان نداشتیم. باید خدا را شکر کنیم و از توفیقات او سپاسگزاری کنیم و از او افزایش این توفیق را بخواهیم و شکر این توفیق را بکنیم؛ شکرش هم همین است که عرض کردم: نگاه به رهنمود الهی و سلب نگاه از رهنمودهای مادّی که امروز متصدّی و مباشر آن هم غربی‌ها و آمریکایی‌هایند که خیلی هم پررویند، خیلی هم طلبگارند، خیلی هم هوچی هستند، و اگر کسی بر خلافشان حرف بزند، هجوم تبلیغاتی هم میکنند، امّا نباید اعتنا کرد؛ باید انشاءالله پیش بروید.

,

فاطمه رحیمی مسئول قرارگاه اسرا در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو به برخی از سوالات در حوزه ی فعالیت فرهنگی بانوان پاسخ گفت:

,

 

,

چی شد که به چنین فکری افتادی؟

, چی شد که به چنین فکری افتادی؟,

 حتما همه خانم هایی که تجربه فعالیت های فرهنگی را دارند بارها و بارها با این سناریو مواجه شده اند. نتیجه ساعت ها فکر، مشورت و برنامه ریزی یک تیم فرهنگی قوی متشکل از چند نفر خانوم بخاطر موافقت نکردن تیم آقایان یا یک ارگان یا مسئول از بین میرود.
دوستان ما در قرارگاه اسراء این مسئله را ریشه یابی کردند. بنظر ما دلیل بروز این مشکلات این است که همیشه تصمیم گیری و برنامه ریزی خانم ها در گرو نظر آقایان بوده است. البته نگاه ما فمینیستی و مرد ستیزانه نیست، اما کاملا طبیعی است که آقایان نتوانند در برنامه های مختص خانم ها به درستی اظهار نظر کنند. مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کرده اند که مسائل مربوط به خانم ها باید توسط خود آنها رفع شود.

,
,

بدین منظور  جمعی از عزیزانی که سابقه فعالیت های فرهنگی و تشکیلاتی دارشتند دور هم جمع شدیم و  یک قرارگاه فرهنگی با نام قرارگاه سایبری اسراء تاسیس کردیم. هدف این قرارگاه فعالیت های فرهنگی در عرصه فضای مجازی بود.

,

 

,

شروع کار از چه دوره ای بود؟

, شروع کار از چه دوره ای بود؟,

قرارگاه اسراء از سال 94 شروع به فعالیت کرد،  در ابتدا اسراء چند بخش شامل بحث آموزش، عملیات و بخش‌های مرتبط دیگر بود؛ به مرور این احساس نیاز به وجود آمد که با توجه به گستردگی حجم کارها و باز بودن عرصه برای فعالیت، در نظر بود فعالیت‌ها در قالب هسته‌های تخصصی و کارگروه‌های تفکیک‌شده، باشد. برای همین معاونت آموزش به پایگاه آموزشی نفیر، معاونت عملیات به پایگاه عملیاتی نجمه (نیروهای جهاد مجازی همدان) و معاونت تولید محتوا به پایگاه تولید محتوای باران (بانوان راه انقلاب) تبدیل شد.
قرارگاه اسراء و زیرمجموعه هایش تلاش داشتند کارهای بر زمین مانده را بردارند.

,
,

به عنوان مثال، طی تحقیقات میدانی، ما متوجه شدیم که توان دختران در عرصه فعالیتهای فرهنگی به روز نیست و تعداد انگشت شماری از دختران با ابزارهای روز برای فعالیت های فرهنگی و رسانه ای آشنایی دارند. برای همین با شعار #دختران_برای_دختران مجموعه دوره های آموزشی با یاد " شهید مدافع حرم باغبانی" برگزار کردیم. سه دوره از این کلاس های از پاییز سال 95 برگزار شده و هم اکنون در حال ثبت نام برای چهارمین دوره از این کلاس ها هستیم. دوره ها در دو محور محتوایی و نرم افزاری است که دوره های محتوایی شامل کلاس هایی همچون:

,

مطهری پژوهی با رویکرد زن

,

مطهری پژوهی با رویکرد اینده انقلاب اسلامی

,

زن و اشتغال

,

زن و رسانه

,

ویژگی و وظایف بانوی فعال فرهنگی قبل و بعد از ازدواج

,

اصول فرماندهی و مدیریت نیرو در تشکیلات اسلامی

,

ساماندهی تشکیلاتی فعالین فرهنگی در فضای مجازی

,

واکاوی نقش گوگل در مهندسی افکار عمومی

,

و غیره

,

و دوره های نرم افزاری مثل:

,

فتوشاپ مقدماتی

,

کلیپ سازی و تدوین فیلم با نرم افزار پریمایر

,

کلیپ سازی و تدوین فیلم با نرم افزار ادیوس

,

تصویر سازی مقدماتی و پیشرفته با ایلستریتور
نصب ویندوز
طراحی نشریه

,
,
,

طراحی پوستر

,

طراحی لوگو

,

استیکر و گیف سازی

,

عکاسی

,

از سختی های کار بگو؟

, از سختی های کار بگو؟,

یکی از مهمترین مشکلاتی که داشتیم به این برمیگشت که کار نو بود. نو بودن هر فعالیتی مزایای خاصی دارد. اما مشکلاتی هم دارد. مثل اینکه ما الگویی برای انجام کار نداشتیم. مشکل دوم این بود که اغلب فعالین فرهنگی با فضای حقیقی خو گرفته بودند و فعالیت تخصصی در فضای مجازی برایشان ناملموس بود. مشکل سوم نبود متخصص در عرصه فضای مجازی بود.
و در آخر مشکل نبود امکانات، بودجه و عدم همکاری و حمایت مسئولین بود. که البته با حمایت های قرارگاه ضدصهیونیستی کمیل و همت اعضای قرارگاه توانستیم همه این مشکلات را تا حد زیادی حل کنیم.

,
,

 

,

 هدف اصلیت از این کار چی بود؟ آیا کسی مشوقت بود ؟ کیا کمک کردن بهت تو این راه؟

,  هدف اصلیت از این کار چی بود؟ آیا کسی مشوقت بود ؟ کیا کمک کردن بهت تو این راه؟,

پاسداری از ارزش های دین و انقلاب، کم کردن از دغدغه های رهبری و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت اگرچه آرمان های بسیار بلندی است . هیچکدام از دوستان ما در قرارگاه خود را در حد این مسائل نمیدانند، اما در حد توان خود برای رسیدن به این اهداف تلاش میکنند. ان شاالله که تلاش دوستان لبخند رضایت را بر لبان رهبرمان بیاورد.

,

مسیر موفقیتت رو بیشتر وابسته به چه عاملی میدونی؟

, مسیر موفقیتت رو بیشتر وابسته به چه عاملی میدونی,

به نظرم هدف و آرمان مسئله مهمی است. هرچه آرمان بزرگتر باشه، پله هایی که برای موفقیت طی میوشد بیشتر است. البته لطف الهی، تلاش خستگی ناپذیر و شبانه روزی دوستان، و صد البته حمایت قرارگاه ضد صهیونیستی کمیل.

,

لطف خدا شامل حال ما شد و اسفند 95 اسراء به عنوان قرارگاه برتر دخترانه استان همدان از طرف آستان قدس رضوی به یک نشست در جوار حضرت رضا (ع) دعوت شد.

,

از وضعیت فعلی قرارگاه بگو و کارهایی که تا بدینجا صورت گرفته؟

, از وضعیت فعلی قرارگاه بگو و کارهایی که تا بدینجا صورت گرفته؟,

همونطور که عرض کردم قرارگاه در 3 بخش تولید محتوا، عملیات و آموزش ورود پیدا کرده است.

,

در حوزه آموزش تا کنون 4 دوره آموزشی برگزار کرده که خروجی آن بیش از 100 نفر هنرجو مسلط به انواع نرم افزارها هست.

,

در عرصه محتوا تحقیقات گسترده ای در دو حوزه خانواده و فعالیت های نوجوانان  در فضای مجازی صورت گرفته که در آینده  اخبار آن منتشر میشود. درمورد مباحث عملیاتی هم بصورت مختصر میشود به جریان سازی های رسانه ای، تولیدات متنوع رسانه ای در حوزه انقلاب اسلامی و سبک زندگی و خانواده اشاره کرد.

,

برنامه های آینده این قرارگاه چیه؟

, برنامه های آینده این قرارگاه چیه؟,

الحمدلله قطار قرارگاه اسراء روی ریل مناسبی افتاده است. نمایندگی های قرارگاه اسراء در ملایر و شیراز راه اندازی شده اند و برخی از شهر ها هم در حال راه اندازی است.

,

 

,

 

,

, ,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه