اخبار داغ

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد زنجان خبر داد:

برگزاری دوره های استارت آپ در مرکز رشد واحدهای فناور زنجان

برگزاری دوره های استارت آپ در مرکز رشد واحدهای فناور زنجان
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد زنجان با اشاره به برنامه های سال جاری در حوزه پژوهشی گفت: دوره های استارت آپ (Startup) در مرکز رشد واحدهای فناور زنجان برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد نقیلو امروز در گفت و گو با خبرنگار زنجانم با بیان اینکه مرکز رشد واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان زنجان در طی سال گذشته راه اندازی شده است، اظهار داشت: با توجه به جدید التاسیس بودن این مرکز تاکنون ۱۲ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در مرحله پیش رشد پذیرش شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم ,

 

,

وی با بیان اینکه حمایت از واحدهای فناور با هدف تجاری سازی و ایجاد ارزش افزوده برای استان و کشور انجام می شود، عنوان کرد: با توجه به پتانسیل خوب استان در زمینه معدن، ایجاد واحدهای فناور در حوزه های معدنی مورد توجه بوده و در مجوز صادره مرکز رشد زنجان نیز این مرکز با عنوان «کانی های فلزی و غیر فلزی» به ثبت رسیده است.

,

 

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تولید ماده دانش بنیان و استراتژیک «سیانید سدیم» در یکی از شرکتهای مرکز رشد یک نمونه از کار انجام شده برای ایجاد ارزش افزوده است که این محصول استراتژیک برای نخستین بار در ایران در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان صورت می پذیرد که علاوه بر صرفه جویی ارزی تجاری سازی تولید آن می تواند در محقق شدن اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت باشد.

,

 

,

وی با اشاره به دیگر محصولات تجاری سازی شده در مرکز رشد واحد زنجان، یادآور شد: تولید خودرو کارتینگ(خودرو مسابقه ای) برای شهربازی ها، تولید دارو کاملاً گیاهی ضد خونریزی آندیا، تولید لباس نظامی هفت حالته، تولید جوراب نانو آنتی باکتریال مهیار از جمله محصولات تجاری سازی شده در مرکز رشد زنجان است که خوشبختانه بسیاری از این محصولات می تواند با تولید انبوه نیازهای داخلی و خارجی را مرتفع سازد.

,

 

,

نقیلو با اشاره به زمینه های مستعد در حوزه ایجاد شرکتهای دانش بنیان فرهنگی عنوان کرد: با فعالیت مطلوب واحد فناور ترنج در حوزه فرهنگی ما شاهدصادرات محصول تولیدی این شرکت به کشور ایتالیا بوده ایم که در همین راستا توسعه شرکتهای دانش بنیان فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.

,

 

,

وی افزود: بازدهی و ارزش افزوده این نوع شرکت ها بالا بوده و علاوه بر ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان این رشته ها می توان از این فرصت برای ایجاد زمینه های جدید برای تولید صنایع دستی بهره برد.

,

 

,

این مقام مسئول یادآور شد: علاوه بر برگزاری دوره استارت آپ که به عنوان یک دوره شتاب دهنده برای واحدهای فناور محسوب می شود تلاش شده است تا مجله علمی و پژوهشی کسب و کار و کار آفرینی و نیز دفتر مطالعات کسب و کار و کارآفرینی در این مجموعه دانشگاهی راه اندای شود.

,

 

,

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد زنجان یادآور شد: یکی دیگر از کارهای نوآور و دانش بنیان که توسط تولید جوراب نانو آنتی باکتریال مهیار در حال انجام است تولید جوراب هایی با قابلیت انتقال نانو مواد مغذی جهت جذب سطحی در پوست سالمندان است که در صورت اخذ مجوزهای لازم دارویی و بهداشتی تولید آن طرحی بدیع و نو در دنیا تلقی می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه