اخبار داغ

"اسارت" جریان انقلابی در دانشگاه "آزاد"/خفقان سیاسی یک مدیریت فرهنگی!

"اسارت" جریان انقلابی در دانشگاه "آزاد"/خفقان سیاسی یک مدیریت فرهنگی!
عدم توجه به کار فرهنگی عمیق و علمی در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی و ایجاد محدودیت برای تشکل های انقلابی کار را به جایی رسانده که اساتید دانشجویان و فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد کرمانشاه ندای مظلومیت سر داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و تمشیت امور فرهنگی این دانشگاه از ماه های گذشته تبدیل به یک بحران جدی برای دانشجویان این مجموعه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

اعمال محدودیت و فشار بر دانشجویان و اساتید فرهنگی و انقلابی این دانشگاه، توسط مجموعه مدیرانی که در سالهای گذشته حمایت از برگزاری فعالیت ضد فرهنگی و نامتعارف (جشن پرحاشیه فارغ التحصیلی معرفی خوشگلترین دختر و پسرها) را در کارنامه خود دارند عجیب به نظر می رسد.

,

عدم توجه به کار فرهنگی عمیق و علمی در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی کار را به جایی رسانده است که اساتید دانشجویان و فعالان فرهنگی این دانشگاه ندای مظلومیت سر داده اند.

,

معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد غیر فعال و سیاسی است

,

حجت الاسلام ابوالفضل الله‌وردی مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد کرمانشاه گفت: معاونت فرهنگی این دانشگاه یک معاونت فعالی در حوزه فرهنگ نبود و برخی اقدامات آنها در راستای منفعل کردن دانشجویان انقلابی در دانشگاه آزاد کرمانشاه بود.

,

الله وردی ادامه داد: در رویکرد سابق مدیریتی انشگاه آزاد افرادی در دانشگاه ها نفوذ داده شدند که از احزاب سیاسی خط می گرفتند و این افراد اجازه کار و فعالیت را به دانشجویان انقلابی نمیدادند به عنوان مثال فردی که به عنوان نماینده آقای میرزاده در این دانشگاه وارد شد فردی اصلاح طلب بود که با تحریک دانشجویان و اصرار های عجیب وی اجازه فعالیت به دانشجویان انقلابی در فضای دانشگاه را نمی داد.

,

وی افزود: یک نشریه به نام خط امام که تنها نشریه ای بود که می توان از آن به عنوان تریبون دانشجویی و دغدغه مند در حوزه دانشگاه نام برد درباره فتنه مطلبی نوشت که به سرعت با برخورد مسئولین فرهنگی دانشگاه قرار رفت و تا مرز بسته شدن پیش رفت که با ورود بنده و دفاع از این نشریه اجازه درج هیچ مطلبی را در پرونده مدیر مسئول و یا این نشریه ندادم.

,

مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد کرمانشاه تاکید کرد: وقتی برخی معاونت های این دانشگاه اذعان می کردند که به فتنه اعتقادی ندارند چطور می توان انتظار داشت که فعالیت های انقلابی در این دانشگاه شکل بگیرد و حمایت بشود.

,

الله وردی در ادامه تصریح کرد: حمایت، نظارت و در نهایت مشارکت جزو شعارهای نهاد رهبری در دانشگاه آزاد بود که در دو سال گذشته بدان عمل کرده ایم و با حضور دکتر کلانتری مطالبات جدیدی مطرح شده است و ما امیدوایم که در دانشگاه آزاد با رویکرد جدید فضای بیشتری به دانشجو های انقلابی بدهند.

,

وی با اشاره به عدم اقبال دانشجویان جدید به فعالیت های دانشجویی گفت: نهاد رهبری علی رغم پیگیری های بسیار و جلسه های متوالی با فعالین دانشجویی اما شاهد ریزش نیروهایی است که مشتاق به کار در فضای دانشگاه هستند که بایستی برای آن نشست آسیب شناسی بگذاریم و این پدیده را بررسی کنیم.

,

مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد کرمانشاه همچنین اظهار داشت: حجت الاسلام محمدیان فردی عالم، فاضل و استاد هستند و قطعا عدم حضور ایشان به نفع مجموعه نهاد نیست و اینکه علت استعفایشان عدم حمایت های مالی و بودجه ای اعلام شده موجب تاسف برای دولت است.

,

 با بی قانونی بستر فعالیت دانشجویان انقلابی را سلب کرده اند

,

حامد دمیاد، سردبیر نشریه دانشجویی خط امام گفت: عده ای در دانشگاه آزاد کرمانشاه فعالیت های دانشجویی را به انفعال کشاندند، یعنی افرادی وابسته به احزاب در دانشگاه تلاش می کردند که مجموعه بچه های انقلابی در این دانشگاه دچار مشکل بشوند.

,

دمیاد ادامه داد: مهم ترین بستری که برای فعالیت دانشجو ها وجود دارد همان تشکل های دانشجویی است که دانشجویان در ذیل آن اهداف و آرمان های خود را تجمیع و دست به مطالبه گری می زنند اما با سیاسی کاری هایی که در دانشگاه آزاد صورت گرفت اجازه ابراز وجود به هیچ تشکل انقلابی در این دانشگاه را ندادند که این جای تاسف دارد.

,

وی افزود: اکنون دو سال پیاپی است که بجز تشکل بسیج، هیچ تشکل انقلابی دیگری در این دانشاه فعال نیست و این امر نه از این روست که دانشجو های انقلابی فعالیتشان کم رمق شده است بلکه از این جهت است که اجازه کار و فعالیت به آنها نمی دهند و حتی کانون ها و انجمن های علمی هم در این دانشگاه بسته و غیر فعال شده اند.
 
به نامه ها برای ایجاد جامعه اسلامی جواب نمی دهند
 
 این فعال دانشجویی تاکید کرد: دو سال است که به نامه های بنده برای ایجاد جامعه اسلامی دانشجویان جوابی نمی دهند و حتی با وجود پیگیری های من و امضا های متعدد مسئولین دانشگاه در زیر نامه های درخواست من هیچ گاه جلسه ای برای آن برگزار نکرده اند و میخواهند در پیچ و خم اداری این درخواست را به فراموشی بسپارند.

,
,
,
,
,

سردبیر نشریه خط امام تصریح کرد: شورای فرهنگی دانشگاه، شورای نشریات و شورای نظارت بر تشکل ها بیش از چندین ماه است که برگزار نشده است و این در حالی است که بایستی هر دو هفته یکبار جلسات شورای فرهنگ و شورای نظارت تشکیل شود اما مسئولین این دانشگاه به قانون عمل نمی کنند و تنها جایی که به نفعشان است خود را ملتزم به قانون می دانند.

,

دمیاد با اشاره به خفقان خاموش در دانشگاه آزاد کرمانشاه گفت: گویی سیاست مدیران فرهنگی دانشگاه بر ایجاد یک جو خفقان خاموش در دانشگاه بوده است که متاسفانه با بستن دهان دانشجویان این فرصت را در دوسال گذشته به دست آورده اند.

,

گفتند نشریه خط امام را قبل از چاپ باید در شورای فرهنگ بررسی کنیم
 
وی همچنین اظهار داشت: بی قانونی و اعمال نظرات سلیقه ای در این دانشگاه تا بدانجا پیش رفته است که برخی مسئولین دانشگاه گفته اند که بایستی پیش از چاپ محتوای نشریه خط امام توسط آنها و یا در شورای فرهنگی دانشگاه بررسی شود و مطالبی از آن حذف گردد که ما هیچ گاه زیر بار این حرف نرفتیم لذا از ما هیچ حمایتی صورت نمی گیرد.
سردبیر نشریه خط امام تصریح کرد: از نشریه خط امام تا کنون یک ریال هم حمایت نشده است و هیئت تحریریه این نشریه که همه‌گی دانشجو هستند تا کنون همه هزینه های طراحی و چاپ آن را متقبل شده اند که این جای تاسف دارد چرا که دانشگاه از گاه نامه های دو صفحه همه نوع حمایت مالی و معنوی را صورت می دهد، گاه نامه هایی که هیچ نسبتی با مطالبات دانشجویی ندارند و تریبون یک حزب خاص به شمار می روند و جز وجیزه برخی مسئولین دانشگاه چیزی را منتشر نمی کنند.

,
,
,
,

وی ادامه داد: نشریه خط امام مطلبی را پیرامون فتنه و همچنین نفوذ دشمن در شماره اول خود چاپ کرد که آن را تا مرز بسته شدن پیش بردند و با استدلال های مدیر مسئول و حمایت نهاد رهبری نتوانستند نشریه را ببندند که این نمونه آشکار ایجاد فضای خفقان خاموش و عدم اجازه فعالیت به نیروهای انقلابی است.
 
هیچ فعالیت دانشجو محوری را شاهد نبودیم
 
این فعال دانشجویی افزود: غالب فعالیت های در طول دوسال گذشته دانشجو محور نبوده است و ما شاهد برنامه ی دانشجویی نبودیم که دانشگاه از آن حمایت کرده باشد و دانشجویان در دو سال گذشته عمرشان را بدون هیچ فعالیت اثرگذاری گذرانده اند که این موجب سرافکندگی برای مسئولین دانشگاه آزاد کرمانشاه است.
دمیاد در پایان تاکید کرد: ما طبق کلام مقام معظم رهبری افسر جنگ نرم هستیم که در موقع خطر آتش به اختیار محسوب می شویم اما وقتی اجازه هیچ فعالیت قانونی را به ما نمیدهند، هر فعالیت انقلابی ما خودسرانه محسوب می شود که با توجه به کلام رهبری مبنی بر کار فرهنگی تمیز، از انجام آن اجتناب میکنیم اما پیگیر مطالبات خود برای ایجاد بستر های قانونی فعالیت از دانشگاه هستیم.

,
,
,
,
,
,

۲ سال است که فعالیت بسیج اساتید را محدود کرده اند

,

رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمانشاه نیز در این رابطه اظهار داشت:  بیش از ۲ سال است که کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه به دلیل محدودیت های اعمال شده ازجانب مسئولین هیچ گونه برنامه ای درسطح دانشگاه نداشته اند و فعالیت های آنان به خارج از دانشگاه منتقل شده است. 

,

حسین آبادی گفت: اعمال محدودیت ها تاآنجا پیش رفت که حتی برگزاری جلسات حلقه های صالحین را که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد منوط به اخذ مجوز از هیات نظارت دانشگاه کردند و بسیج اساتید را که نهادی انقلابی با شرح وظایف مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است همردیف تشکل های دانشجوئی قرار دادند و این اعمال محدودیت تا آنجا ادامه یافت که حتی نصب بنر در بیلبوردهای تبلیغاتی را هم دراین قالب قراردادند و از نصب بنربسیج اساتید به مناسبت یوم الله ۹دی جلوگیری کردند و مدعی بودند که باید کلیپ هایی راکه درمراسم باید پخش شود قبل از پخش بازبینی کنند و...؟!!

,

وی افزود: دراین رابطه ضمن مکاتبه با ریاست محترم دانشگاه و مسئول وقت نهاد حاج آقاقدرتی خواهان رفع مشکل شدم و در ادامه جلسه ای نیز بین ما در نهاد برای رفع محدودیت ها برگزار شد ولی متاسفانه بی نتیجه بود و جناب آقای دکتر قنبری مصر بودند که کلیه فعالیت های بسیج اساتید مانند سایر تشکل ها بایدبامجوز شورای نظارت باشد و این به منزله تعطیل نمودن فعالیت های بسیج اساتید دانشگاه آزاد بود که تاکنون ادامه دارد و اساتید بسیجی این دانشگاه در برنامه هایی که در خارج دانشگاه و سایر دانشگاههای استان برگزار می گردد شرکت می کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه