اخبار داغ

با افت سطح آبهای زیر زمینی؛

174 روستای زنجان با بحران آب مواجه هستند/ مصرف 2.5 برابری آب در روستاهای زنجان

174 روستای زنجان با بحران آب مواجه هستند/ مصرف 2.5 برابری آب در روستاهای زنجان
به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان، افت سطح آبهای زیر زمینی،174 روستای زنجان را با بحران آب مواجه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  موج رسا; از ۹۰۰ روستای استان زنجان به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان،۱۷۴ روستا در استان با بحران آب مواجه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , موج رسا;, ,

بحران کم آبی که این روزها در کشور بیداد می کند روستاهای استان زنجان را نیز تحت تاثیر قرار داده است و روستاها با بحران آب به ویژه کمبود آب شرب مواجه هستند.

,

در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار مشترک روستایی زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی استان زنجان هستند که از این تعداد ۱۷۴ روستا در استان زنجان با بحران آب مواجه شده اند.

,

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان در خصوص بحران کم آبی در زنجان، گفت: افت سطح آب های زیرزمینی موجب کمبود آب در برخی از مناطق استان زنجان شده است.

,

کابلی با بیان اینکه ۳۷۰ قنات و چشمه در استان زنجان وجود دارد،خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد قنات های استان زنجان خشک شده است. 

,

وی با اشاره به آبرسانی به ۵۲ روستا در استان زنجان،گفت: آبرسانی به صورت سیار و با تانکر انجام می شود.

,

, ,

این مسئول ادامه داد: آبرسانی تا اواخر آبان ماه در این روستا ها ادامه دارد. 

,

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه رفع مشکلات آب‌ شرب روستاهای استان با مشارکت خود روستاییان با سرعت بیشتری انجام  می گیرد و  برای رفع مشکلات مربوط به آب شرب روستاییان باید همه مسئولان همت کنند و به روستاییان کمک کرده و مشکلات آب شرب آنها را هر چه زودتر حل کنند. 

,

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان به مشارکت مردم در خصوص آبرسانی به روستاها اشاره کرد و یاد آورشد: باید مردم به کارهای مشارکتی تشویق شوند تا مشکل آب روستایی در روستاهایی که مشکل دارند حل شود.

,

کابلی با بیان اینکه مسئله آب به بحران جدی در کشور و استان زنجان تبدیل شده است، گفت: ضروری است همه آحاد مردم مصرف بهینه آب را مورد توجه قرار دهند.

,

, ,

وی با اشاره به اینکه روش‌ های مصرف آب در روستاها دارای الگوی درستی نیست،افزود: آب در روستاهای استان زنجان 2.5 برابر بیشتر از متوسط کشوری مصرف می ‌شود.

,

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه روستاییان از آب شرب برای دام‌ و آبیاری باغچه‌ استفاده می ‌کنند،ادامه داد: ضروری است فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف انجام شود.

,

کابلی ادامه داد: وجود چاه‌ های غیرمجاز و بهره ‌برداری بیش از حد یکی از مشکلات موجود است که ضروری است جهاد کشاورزی و آب منطقه ‌ای برای انسداد چاه ‎‌های غیرمجاز و مدیریت مصرف اقدامات لازم را انجام دهند.

,

وی با اشاره به اجرای طرح نذر آب در ایام محرم،گفت:تلاش می شود تا با مشارکت مردم الگوی مصرف اصلاح شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه