اخبار داغ

رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه خبر داد؛

کلینیک سیار دندانپزشکی در ساوه رونمایی شد+ تصاویر

کلینیک سیار دندانپزشکی در ساوه رونمایی شد+ تصاویر
رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: به دلیل وجود دانشکده علوم پزشکی و نیز مناطق دور دست در ساوه و زرندیه، با وجود کمی شاخص جمعیت توانستیم یک کلینیک سیار دندانپزشکی از مجموع ۸۰ واحد سهمیه سراسر ایران را به خدمت بگیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، از ۸۰ واحد کلینیک سیار دندانپزشکی یک واحد برای مناطق محروم ساوه و زرندیه اختصاص یافته است که امروز طی یک مراسم رسمی با حضور مسئولین رونمایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر،,

جلیل کوهپایه زاده رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه در مراسم رونمایی از کلینیک سیار دندانپزشکی گفت: به دلیل وجود دانشکده علوم پزشکی و نیز مناطق دور دست در ساوه و زرندیه، با وجود کمی شاخص جمعیت توانستیم یک کلینیک سیار دندانپزشکی از مجموع ۸۰ واحد سهمیه سراسر ایران را به خدمت بگیریم.

,

وی افزود:خدمات رایگان دندانپزشکی در مناطق دورافتاده همچون دیگر خدمات در حوزه سلامت گامی دیگر در راستای دسترسی عادلانه به خدمات درمانی در قالب طرح تحول سلامت است.

,

کوهپایه زاده بیان کرد: از امروز خدمت رسانی این واحد سیار در روستاها رسما آغاز شد و امیدواریم با کمک خیرین و مجموعه کادر درمانی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت بتوانیم به تعداد بیشتری از افراد در مناطق محروم خدمات ارائه کنیم.

,

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مردم، هزینه های سنیگن دندانپزشکی است که کاهش هزینه ها از اولویت های وزرات بهداشت است و در این میان مردم مناطق محروم با مشکلات بیشتری برای ترمیم دندانهایشان مواجه هستند که حتی بعضی از آنها به دلیل هزینه های سنگین دندانپزشکی امکان درمان ندارند و درد راتحمل می کنند.

,

رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار کرد: باتوجه به اهمیت سلامت دهان و دندان در سلامت کلی انسان، عدم رعایت بهداشت دهان ودندان ، عدم دسترسی به خدمات دولتی در مناطق محروم و هزینه های بالای خدمات دندانپزشکی موجب ایجاد مشکلات جدی برای سلامت دهان و دندان و متعاقب آن مشکلات بدنی می شود.

,

وی افزود: خدمات دندانپزشکی رایگان در بخش دولتی برای اولین بار در تاریخ نظام سلامت کشور به مردم مناطق محروم داده می شود.

,

کوهپایه زاده شرح داد: در این کلینیک‌های سیار تمام تجهیزات دندانپزشکی برای ارایه خدمات عمومی دندانپزشکی فراهم شده است و انواع خدمات کشیدن دندانهای شیری و دائمی، جرم گیری و بروساژ ،ترمیم های سطحی ،عصب کشی دندان کودکان(پالپوتومی) و فیشورسیلانت داده می شود.

,

وی ادامه داد:  جامعه هدف این طرح کودکان زیر ۱۴سال، زنان باردار و مادران شیرده هستند و با راه اندازی این کلینیک سیار دندانپزشکی،گامی در جهت ارائه خدمت به مردم مناطق محروم برداشته شد.

,

کلینیک‌های سیار دندانپزشکی

, کلینیک‌های سیار دندانپزشکی,

کلینیک‌های سیار دندانپزشکی

, کلینیک‌های سیار دندانپزشکی,

کلینیک‌های سیار دندانپزشکی

, کلینیک‌های سیار دندانپزشکی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه