اخبار داغ

استاندار اسبق خراسان جنوبی:

منابع کشور به جای هزینه در توسعه به جیب عده اندکی رفت/ متاسفانه سیاسی کاری و تفکرات جناحی مانند خوره به جان استان افتاده است

منابع کشور به جای هزینه در توسعه به جیب عده اندکی رفت/ متاسفانه سیاسی کاری و تفکرات جناحی مانند خوره به جان استان افتاده است
استاندار اسبق خراسان جنوبی گفت: در هر زمان ومقطعی باید دولتها مکمل هم باشند و توجه به این امور کنند اما متاسفانه سیاسی کاری وتفکرات جناحی در استان مانند خوره به جان استان افتاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قهرمان رشید، استاندار اسبق خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: یک دهه از استان شدن خراسان جنوبی می گذرد و در این چند سال استان متوجه فراز و نشیب های زیادی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,

 

,

وی افزود: یک روال ثابت مدیریتی که همواره مسئولان و مدیران استان آن را به عنوان نقشه راه دنبال کنند طی نشد و این تنها منحصر به خراسان جنوبی نیست و در همه کشور این گونه است.

,

 

,

متاسفانه دولتها هیچ گاه مکمل هم نبودند

, متاسفانه دولتها هیچ گاه مکمل هم نبودند,

استاندار خراسان جنوبی در دولت دهم گفت: من که مدتی در حوزه های مختلف مدیریتی، اجرایی و سیاسی در خدمت مردم بودم؛ دولتها دچار این آفات هستند و دولت های مختلفی که در استان داشتیم هیچ کدام مکمل هم نبودند.

,

 

,

رشید تصریح کرد: دولت‌ها هیچ گاه حضور پیدا نکردند تا نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنند چراکه بیشتر آنچه مد نظر آنها است مباحث سیاسی و تفکرات جناحی، سلایق شخصی و گروهی است که این آفت بزرگی است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: دولتها وقتی سرکار می آیند باید آن نقاط قوت مثبت را تقویت و ضعف ها را برطرف کنند؛ چنانچه مکمل هم شوند، استان ها پیشرفت می کنند اما متاسفانه چون بیشتر سیاسی هستند به این هدف مهم نمی رسند.

,

 

,

حرف های دولت یازدهم تنها در حد شعار باقی ماند

, حرف های دولت یازدهم تنها در حد شعار باقی ماند,

 استاندار اسبق خراسان جنوبی تصریح کرد: دولت یازدهم شعارهای خوبی در خصوص تدبیر، امید و اعتدال داد که در مدیریت‌ها از همه اقشار و تفکر خواهیم داشت اما هیچ کدام درست نبودند و فقط و فقط در حد شعار باقی ماند که این یک آسیب بزرگی است.

,

 

,

رشید ضمن تاکید بر اینکه دولت با آن همه شعارهای خوبی که می داد می توانست اقدامات خوبی انجام دهد، افزود: اما متاسفانه مسکن مهری که برای همه جا برکت بود و گره ای از کار خیلی ها باز می کرد می توانست بهتر در اختیار مردم قرار بگیرد؛ که این گونه نشد.

,

 

,

وی ادامه داد: دولت باید یارانه ها را بیشتر از گذشته تقویت می کرد و به آن جهت می داد؛ صنایع کوچک و متوسط را تقویت کند که متاسفانه در خراسان جنوبی خیلی از کارخانجات کوچک و شهرک صنعتی گرفتار هستند و دولت به آنها نمی پردازد.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی در دولت دهم تصریح کرد: در این دولت، ارتباطات کزایی  با اقلیت و رانت خوری های خاص بیشتر بود که این گونه هیچ گاه مشکلات مردم حل نمی شود.

,

 

,

رشید اظهارکرد: من در خراسان جنوبی چهار سال توفیق حضور داشتم کارخانجات بخش خصوصی دنبال می کردند که من عضو هیات مدیره آنجا شده و مسئولیتی آنجا بپذیرم که حقوق های خوب و پاداش هایی به هیات مدیره می دهند که به ضرس قاطع می گویم که در مدت مسئولیتم در استان به عنوان عضو هیات مدیره هیچ کارخانه ای عضو نشدم و به سمت بخش خصوصی نرفتم؛ اگر مسئولی این گونه باشد آن وقت باید آدم بخش خصوصی و عده خاصی شود.

,

 

,

وی اضافه کرد: این غلط است که مسئولان این دولت از استانداران، وزرا و معاونین  و خانواده آنها عضو هیات مدیره کارخانجات و بخش های خصوصی هستند.

,

 

,

وی افزود: ما به تحقیق مسئولانی را داریم که در 30 مجموعه عضو هستند و پول های کلانی می گیرند که با این اوضاع معلوم است که همه جا قفل می شود و کسی به صنایع کوچک و توده های مردم نیست و تمام هم و غم آنها برای حفظ خودشان است؛ این آسیب جدی است و اگر این حل نشود و مجموعه های نظارتی پیگیری نکنند و خودشان آلوده باشند این مشکلات حل نمی شود.

,

 

,

برای پیشرفت استان باید مسئولان اصلاح را از خودشان کنند

, برای پیشرفت استان باید مسئولان اصلاح را از خودشان کنند,

وی ضمن تاکید بر اینکه اگر قرار است یک استان و کشوری پیشرفت کند باید دولت و مسئولان ابتدا از خودشان شروع کنند، متذکرشد: چرا برادر یک مسئول و وزیری و رئیس جمهوری میلیاردها تومان استفاده کند و هیچ کس چرایی آن را جویا نشود؟

,

 

,

وی تصریح کرد: چرا باید هزاران میلیارد تومان در جیب افراد خاصی باشد و یک درصد سود بانکی هم از این افراد گرفته نشود این در حالی است که در خراسان جنوبی جوان ها و توده های مردم و کشاورزان به 5 تا 10 میلیون تومان نیازمند هستند.

,

 

,

متاسفانه منابع کشور به جای هزینه درتوسعه در جیب عده اندکی رفت

, متاسفانه منابع کشور به جای هزینه درتوسعه در جیب عده اندکی رفت,

 

,

وی ادامه داد: اگر نصف همین پول های کلان و بلاعوضی که در اختیار یک عده معدودی قرار می گیرد و با افتخار استفاده می کنند برای آبادانی شهرها و توسعه هزینه می شد؛ خیلی از مشکلات حل شده بود.

,

 

,

 وی تصریح کرد: متاسفانه در زمینه رانت خوری، تنها یک شعاری دادند که ما برخورد می کنیم و طبق قانون به بیت المال بر می گردانیم اما هیچ اتفاقی نیفتاد؛ رقم های کلانی از بیت المال طی سال های گذشته  و بخصوص دولت یازدهم در اختیار عده قلیلی قرار گرفته است هیچ کدام از رقم ها برگشت نمی کند.

,

 

,

وی تاکید کرد: هیچ کدام از منابع کشور که باید برای توسعه همه جانبه در اختیار  توده های مردم، صنایع کوچک و بزرگ باشد این گونه حیف و میل شده و در اختیار یک عده خاصی قرار می گیرد؛ یا هیچ کس نمی تواند از آنها مطالبه نکند و یا افرادی که قرار است از آنها بپرسند خودشان آلوده به این مباحث هستند.

,

 

,

متاسفانه حقوق های نجومی و رانت خواری در دولت یازدهم به اوج خودش رسید

, متاسفانه حقوق های نجومی و رانت خواری در دولت یازدهم به اوج خودش رسید,

وی گفت: متاسفانه حقوق های نجومی و رانت خواری در دولت یازدهم به اوج خودش رسیده است و برخلاف شعارهایی از قبیل عدالت، تدبیر و امید هیچ اتفاقی نیفتاده است؛ این ها همه حرف و کلاه گذاشتن سر مردم بوده و به مردم خیانت کرده است.

,

 

,

دولت تدبیر تنها با شعاردادن واهی به مردم خیانت کرد

, دولت تدبیر تنها با شعاردادن واهی به مردم خیانت کرد,

وی ضمن تاکید بر اینکه عدالت یک اصلی است که باید مبنای کار همه قرار بگیرد، بیان کرد: همه مسئولان و قوای سه گانه و مدیران باید در اخلاق، رفتار، منش و توزیع مناسب باید تجدید نظر کنند اما متاسفانه در این خصوص آسیب جدی داریم.

,

 

,

وی گفت: مراجع نظارتی که باید نظارت کنند قوی نیستند و آن قدر خودشان را از این مباحث بری نمی دانند؛ این یک اشکال جدی در عدم توسعه است که در خراسان جنوبی کم و بیش این قضیه وجود دارد.

,

 

,

وی افزود:معادن خراسان جنوبی از امتیازات بسیار بزرگ و بالایی موجود است که هم تنوع، کیفیت و کمیت  و هم فراگیری آن در استان زیاد است که در زمینه تولید و اشتغال می تواند یک جهش ایجاد کند.

,

 

,

وی افزود: مجموعه معادنی که کشف شده است متوقف است مسئولان و دولتی اصلا به سمت و سویی حرکت نمی کنند که این معادن به توسعه و شکوفایی برسد.

,

 

,

وی ادامه داد: در زمان مدیریتم سعی شد تا تلاش شبانه روزی خود را با مدیریت منسجم، اتحاد، جذب منابع مختلف، اهتمام شبانه روزی و بهره گیری از همه پتانسیل های موجود در استان و کشور کارهای اساسی در بحث معادن، تولیدات گلخانه ای و بازارچه های مرزی، صادرات و واردات صورت گیرد.

,

 

,

وی افزود: کارهای صورت گرفته در استان باید ادامه پیدا می کردو ضعف ها برطرف می شد؛ جاهایی که اختلاس به هر شکلی بود این ها باید رسیدگی می شد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: باید از مجموعه افرادی که منافع شخصی خودشان را می بینند و همه تلاششان بر پرکردن جیب خودشان هست جلوگیری می شد.

,

 

,

وی بیان کرد: بحث کالای قاچاق و سوخت مباحث مهمی است که باید به آن توجه شود که متاسفانه آماری که دولت در این زمینه ارائه می کند آمار غلطی است.

,

دولت فعلی می خواهد با آمارسازی خدمتی از خود نشان بدهد

, دولت فعلی می خواهد با آمارسازی خدمتی از خود نشان بدهد,

وی تصریح کرد: این دولت می خواهد با آمار سازی بگوید که خدمتی ارائه شده است این در حالی است که هیچ بهبودی حاصل نشده است و ما داریم به عقب بر می گردیم؛ قاچاق ما بیشتر شده است تولیدات داخل کم شده است اما با افتخار اعلام می کنند که از کشورهای اروپایی واردات داریم.

,

 

,

وی ضمن تاکید بر اینکه یک نگرش غلطی در دولت تدبیر، امیدو اعتدال وجود دارد که سمت و سوی آنها بیشتر کشورهای دیگر است تا کشورهای همسایه، گفت: دیدشان به این مباحث غلط است؛ قاچاق زیاد شده است و تولیدات داخلی دارد لطمه می خورد.

,

 

,

وی اظهارکرد: در خراسان جنوبی تولیدات خوبی دارد؛ بازارچه های مرزی بجز ماهیرود مابقی تعطیل شد؛ هیچ کس به فکر نیست.

,

 

,

 متاسفانه توجه به مدیریت آب و معادن در استان دیده نمی شود

,  متاسفانه توجه به مدیریت آب و معادن در استان دیده نمی شود,

وی با بیان اینکه معادن و تولیدات گلخانه ای را کسی دنبال نمی کند، گفت: در این استان مشکل بزرگ ما کمبود آب است که اگر مدیریت نشود خشکسالی ها بیشتر می شود؛ شیوه های آبیاری سنتی جواب نمی دهد که باید به سمت شیوه های نوین آبیاری و تولیدات گلخانه ای با توجه به تسهیلات و که کمک های دولت برویم که اگر توجه شود هم اشتغال ایجاد شده و هم منابع آبی مدیریت می شود که متاسفانه این کار در خراسان جنوبی صورت نمی گیرد.

,

 

,

وی گفت: در زمانی که توفیق داشتیم در خدمت مردم باشیم در این راستا تلاش کردیم و جهش ایجاد شد؛ لازمه پایداری این است که دیگران هم باید این مسیر را ادامه می دادند.

,

 

,

وی بیان کرد: نمایندگان باید با انسجام، اهتمام و توجه بیشتر وارد مباحث و مشکلات مردم شوند و باید از دولت و مسئولان به عنوان نماینده مردم مطالبه کنند.

,

 

,

نمایندگان استان در انتصابات استان در نظر گرفته نشدند

, نمایندگان استان در انتصابات استان در نظر گرفته نشدند,

وی  ضمن تاکید بر اینکه اینکه در انتصاب های استانداران در استان، نمایندگان را اصلا حساب نکنند این برای استان خوب نیست، گفت: ما تلاش خودمان را برای توسعه استان کرده ایم استاندارانی که آمدند که با نمایندگان هماهنگ نشده و به نظر آنها توجه نکردند.

,

 

,

وزیر کشور به مردم وعده داد و به آن عمل نکرد

, وزیر کشور به مردم وعده داد و به آن عمل نکرد,

وی با بیان اینکه آقای وزیر کشور خودش برید و تمام کرد، گفت: به مردم و نمایندگان وعده هایی داد و عمل نکرد، این طور کار کردن سبب توسعه نمی شود.

,

 

,

وی اضافه کرد: حتما استاندار در شرایطی اگر بومی باشد از جهت اینکه آشناتر است و تجربیاتی دارد حتما بهتر است و پافشاری بر بومی بودن، نیز یک عیب است و اگر استانداری به استان آشنا باشد؛ می تواند برای استان خوب باشد.

,

 

,

وجود استانداری توانمند برای استان ارجحیت دارد

, وجود استانداری توانمند برای استان ارجحیت دارد,

وی تاکید کرد: وقتی استانداردهای بومی و هم جواری برای استان داریم توانمند، تجربه دارند و آشنا هستند حتما این ارجحیت  دارد که از بین آنها استانداری انتخاب شود.

,

 

,

وی بیان کرد: نمایندگان باید دنبال کنند مدیرانی در استان مستقر شوند که اهل کار باشند؛ گره گشایی و سیاست گذاری کنند، وارد مباحث حاشیه ای نشوند که وقت شان گرفته شود که درگیر چالش در استان نباشد چراکه این گره ای از کار استان باز نمی کند که این یک آفتی برای استان محسوب می شود.

,

 

,

فرمانداران با سیاسی کاری به نقشه راه استان توجه نکردند

, فرمانداران با سیاسی کاری به نقشه راه استان توجه نکردند,

وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی پتانسل های بالقوه زیادی دارد که باید به فعلیت برسد؛ در زمانی که در استان بودم که برای همه شهرستان اسناد توسعه با کارهای کارشناسی تهیه کردیم که در آینده نقشه راهی برای همه شهرستان ها باشد.

,

 

,

وی اظهارکرد: انتصاب ها در استان ها به گونه ای است که افرادی که منصوب می شوند این طور چیزها اطلاع ندارند و یا اگر اطلاع دارند این ها را کنار می گذارند و از نو مباحثی را آغاز می کنند و افرادی جدید را منصوب و تفکرات گروهی خود را حاکم می کنند که این نیز از دیگر آفت های جدی برای استان است.

,

 

,

وی افزود: الان با توجه به نگرش و سیاست دولت خیلی به توسعه، کار و تلاش و اشتغال و مباحثی که باید در انجام شود امیدوار نیستم.

,

 

,

وی بیان کرد: هر زمان و هر مقطعی که دولتها مکمل هم باشند و توجه به این امور کنند و همه هم و غم برای خود، خانواده و جناحشان هزینه نکنند این جا اتفاق خوبی خواهد افتاد و امیدواریم به سمت و سویی برویم که این گونه نباشد.

,

 

,

متاسفانه سیاسی کاری و تفکرات جناحی مانند خوره به جان استان افتاده است

, متاسفانه سیاسی کاری و تفکرات جناحی مانند خوره به جان استان افتاده است,

وی افزود: بحث هایی از این سمت و سو مانند خوره به جان استان ها افتاده است و اگر فکر اساسی نشود هم چنان ما با مشکل جدی مواجه خواهیم بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه