اخبار داغ

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی:

ویزای اربعین سه ماهه شد/ خراسان رضوی اربعین امسال در سامرا موکب دارد/ پیش‌بینی می‌کنیم 3 میلیون ایرانی در اربعین به عراق سفر کنند

ویزای اربعین سه ماهه شد/ خراسان رضوی اربعین امسال در سامرا موکب دارد/ پیش‌بینی می‌کنیم 3 میلیون ایرانی در اربعین به عراق سفر کنند
مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی از سه ماهه شدن روادید اربعین خبر داد و گفت: امسال 32 موکب در عراق خواهیم داشت که این موکب ها در نجف، کاظمین، سامرا و مسیر نجف به کربلا برپا خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان‌نیوز، مهدی فروزان پیش از ظهر امروز که در محل سالن اجتماعات فرمانداری بجستان یادی از شهید محسن حججی کرد و پایداری نظام را حاصل خون شهدا و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری دانست و اظهار کرد: در حوزه معاونت زیارت از سال 1392 با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مصوبه ای پشت سر گذراندیم و آن هم این بود که ستاد خدمات سفر به‌صورت دائمی در کشور شکل گیرد تا بتواند به مسافرین، گردشگران و زائرین خدمات مطلوب و همه جانبه ارائه دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بجستان‌نیوز,

 

,

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از همان سال73 جلسه برگزار شد که حاصل آن حدود 950 مصوبه اجرایی بود که عملیاتی شد، از سال 92 تا پایان سال 95 بیش از108میلیون و876هزار و 789 نفر و در چهار ماهه ابتدای امسال شش میلیون 476 هزار نفر و در دهه کرامت دو میلیون و 38 هزار نفر زائر به پابوسی امام رضا آمدند.

,

 

,

وی در خصوص گلایه معاون فرماندار بجستان گفت: تا به امروز شهردار بجستان در راستای خدمات به زائرین هیچ خواسته ای از ما نداشته است و من امروز متوجه شدم که بجستان پارک زائر دارد و اگر شهردار بجستان درخواست کمک از ما میکرد بی شک کمک میکردیم؛ گزارشها باید داده شود و ما موظف هستیم کمک کنیم و قول میدهیم هر مقدار اعتبار شهرداری تخصیص بدهد معادل آن را برای گسترش حوزه زیارت در شهرستان بجستان تخصیص بدهیم.

,

 

,

فروزان به سیاست های برنامه دولت در بخش جذب زائر در افق 1404 اشاره کرد و گفت: سال گذشته استان خراسان رضوی بیش از 28 میلیون و 452 هزار زائر جذب کرد و طبق برنامه امیدواریم در سال 1404 بیش از 40 میلیون نفر به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند.

,

 

,

وی ادامه داد: در راستای جذب زائر برنامه هایی مطرح شد، در همین راستا طرح، مبدا به مبدا که توسط تورهای مسافرتی برای زیارت، گردش و خرید به مشهد مقدس سفر میکنند و در همین راستای برای سهولت و پایین امدن هزینه‌ها و بعد از صحبت با  جامعه هتل‌ها مقرر شد در غیر ایام پیک مسافرت‌ها و با ارائه سه وعده غذایی با هزینه 25 هزار تومانی به زائرین بارگاه رضوی خدمات رسانی کنند.

,

 

,

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی ادامه داد: طرح دیگری که با مشارکت استان قدس رضوی و سازمان بسیج مستضعفین عملیاتی شد، طرح مهر درخشان رضوی است؛ این طرح برای بسیجیان و کسانی است که تا به امروز نتوانستند بارگاه رضوی را زیارت کنند.

,

 

,

وی ادامه داد: پس از اجرای این طرح  که از مرداد سال گذشته انجام شد، هر هفته چهار هزار و 200 نفر از سراسر کشور به صورت کاملا رایگان برای زیارت آقا علی ابن موسی الرضا(ع) به مشهد می آمدند و هزینه های این طرح که توسط استان قدس رضوی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تامین می‌شد همچنین تا پایان سال جاری نیز 134 هزار نفر در غالب طرح مهر درخشان رضوی زائر امام رضا(ع) شدند.

,

 

,

فروزان تصریح کرد: طرح معین الضعفا دیگر طرحی است که برای حضور زوار که توانایی مالی ندارند اجرایی شد؛ در غالب این طرح از شهرستان ها اتوبوس هایی عازم مشهد می‌شود که افراد این کاروان ها متشکل از کم توانان مالی است.

,

 

,

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی از حجت الاسلام رئیسی تقدیر کرد و گفت: با حضور وی در استان قدس رضوی تحولات چشم گیری در حوزه ارائه خدمات با زائرین ارائه شد به طوریکه در بحث مهمان‌سراهای حضرت، با افزایش 50 درصدی توزیع غذا از سه هزار به 45 هزار پرس غذا مواجه بودیم.

,

 

,

وی عنوان کرد: همچنین فاز اول زائر شهر رضوی با ظرفیت پنج هزار نفر شب اقامت خواب در سالروز ولادت امام رضا(ع) به بهره برداری رسید این زائر شهر در ابتدای ورودی مشهد و با ظرفیت 20 هزار نفر شب اقامت خواب قرار است تکمیل شود.

,

 

,

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی در ادامه این نشست و ضمن اشاره به آمار ستاد اربعین استان اظهار کرد: بر اساس آمار ستاد اربعین، سال گذشته 155 هزار نفر در مراسم اربعین حضور داشتند.

,

 

,

وی ادامه داد: امسال از 11 شهریور صدور کارت ویزای اربعین آغاز می‌شود البته مدیران کاروانها می‌توانند از اول شهریور کار خود را انجام دهند هیچ شخصی به صورت انفرادی نیاز نیست به کنسولگری عراق در مشهد مراجعه کند، با هماهنگی که با سازمان حج و زیارت صورت گرفت، با حضور یک نماینده در هر شهرستان اقدامات لازم برای صدور ویزا را انجام خواهد داد.

,

 

,

فروزان به تفاوت های ویزا در سال 96 نسبت به سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: در سال گذشته اعتبار ویزا یک ماه بود که این مقدار به سه ماه افزایش پیدا کرد و برای سهولت در دریافت ویزای گروهی حداقل تعداد نفرات ویزای گروهی از 10 به پنج نفر کاهش پیدا کرد.

,

 

,

وی افزود: سال گذشته 47 موکب از استان خراسان در عراق وجود داشت و باتوجه با ناهماهنگی های صورت گرفته این موکب ها به 32 عدد تقلیل پیدا کرد به همین دلیل برای برنامه ریزی بهتر برای موکب ها پروانه صادر میشود و هر شهرستانی که در نظر دارد امسال در عراق موکب راه اندازی کند باید هر چه سریعتر نسبت به اخذ مجوز اقدام کند.

,

 

,

فروزانبا اشاره به این نکته که خراسان رضوی اربعین امسال در سامرا موکب دارد، ادامه داد: محوریت کار در عراق با موکب های عراقی است و با توجه به اینکه عراقی ها بعد از ساعت 12 ظهر اربعین کل موکب ها را تعطیل می کنند، برنامه ریزی ما برای بعد از اربعین نیز ادامه دارد.

,

 

,

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی بیان کرد: پیش بینی می شود در اربعین امسال سه میلیون زائر از ایران به عراق سفر کنند؛ این امار در سال گذشته دو میلیون و 400 هزار نفر ایرانی بود.

,

 

,

فروزان خاطرنشان کرد: سال گذشته فقط مرز شلمچه برای زائرین امام حسین(ع) که از استان خراسان رضوی مشرف شده بودند در نظر گرفته شده بود ولی امسال، مرز خراسانی ها به مرز مهران تغییر پیدا کرد و مرز رزو، مرز شلمچه و چزابه  در نظر گرفته شد.

,

انتهای پیام/

,

,

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه