اخبار داغ

به همت بسیج سازندگی صورت گرفت:

راه اندازی 15 کارگاه خیاطی در قهاوند

راه اندازی 15 کارگاه خیاطی در قهاوند
مسئول بسیج سازندگی قهاوند گفت: با توجه به اینکه قهاوند برخلاف برخی شهرستان ها مواد خام اولیه ندارد به دلیل خشکسالی هایی که داشته و بیابانی شدن دشت هایی که اخیرا پیش آمده به همین دلیل ما شغل خیاطی را انتخاب کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از جهاد پرس ، محسن احمدی گفت: با توجه به اینکه قهاوند برخلاف برخی شهرستان ها مواد خام اولیه ندارد به دلیل خشکسالی هایی که داشته و بیابانی شدن دشت هایی که اخیرا پیش آمده به همین دلیل ما شغل خیاطی را انتخاب کردیم و در همین راستا ابتدا آموزشهایی را گذاشتیم و چیزی حدود 400 نفر را آموزش دادیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهاد پرس,

 

,

احمدی ادامه داد: ما در سال گذشته موفق به راه اندازی 10 کارگاه شدیم یک سری کارگاه هایی نیز البته از قبل بود.

,

مسئول بسیج سازندگی قهاوند افزود: حُسن این طرح این است که واسط بین مصرف کننده و صنایع بالادستی است اینها بار را به صورت برش خورده از تهران تحویل میگیرند و تکمیل میکنند و مجددا به تهران تحویل میدهند مزیت این کار این است که دیگر درگیر بازار کار نیستند.

,

احمدی ادامه داد: مهمترین مبحث صنایع تبدیلی این است که اکثرا مشکل بازار فروش پیدا میکنند مدلی که ما پیش بینی کردیم به این صورت بود که به این مشکل بر نخورند.

,

وی خاطرنشان کرد: در سطح منطقه حدودا 15 کارگاه را ما توانستیم راه اندازی کنیم و تعدادی کارگاه را نیز مشاوره دادیم در هر کارگاه بین 3 تا 7 نفر مشغول به کار هستند و حدودا سالانه 15 الی 20 میلیون تومان سود خالص برای افراد دارد.

,

در ادامه گزارش به سراغ یکی از فعالان اقتصادی در شهر قهاوند رفته ایم، وی در گفت و گو با خبرنگار با با بیان اینکه در گذشته مشغول به کشاورزی بوده است، گفت: وقتی خشکسالی شد و آبی نبود برای کشاورزی مجبور شدیم به تهران کوچ کنیم.

,

کارگاه خیاطی را با وام بسیج سازندگی را انداختیم

,

بابایی ادامه داد: چند نفر از دوستانم که به علت بی کاری به شغل خیاطی رفته بودند به ما هم پیشنهاد دادند و ما چند سال در تهران کار کردیم اما دیدیم با محیط سازگار نیستیم و موقعیت کاری از لحاظ فرهنگی زیاد با ما جور نبود، مجبور شدیم به روستا برگردیم.

,

این فعال اقتصادی اظهار داشت: دو سه تا از کارگاه ها بودند که ضعیف بودند و قدرتی نداشتند که کار بگیرند و به ما نیز کار بدهند یک سال قبل از وام گرفتن از بسیج سازندگی رفتم به بانک دیگری اما نتوانستم ضامن را جور بکنم و چند جا کارگری کردم تا اینکه بسیجی ها پیشنهاد کردند که بسیج سازندگی وام میدهند.

,

 

,

وی با بیان اینکه توانست مبلغ 30 میلیون تومان از بسیج سازندگی وام بگیرد افزود: الان مشغول به کار هستیم 8 نفر دائم کار میکنند و هرکدام ماهانه یک میلیون برایشان می ماند و بستگی به کار کردن خود اشخاص دارد و به سلیقه آنها است و آنها نیز راضی هستند.

,

 

,

بابایی در پایان گفت و گو  افزود: یک راننده نیز داریم که وظیفه بردن و آوردن اجناس را دارد و افرادی نیز نیز غیر حضوری کارهای تزئینی و دکمه زدن را بر عهده دارند و حدودا 20 نفر از این کارگاه نان خانواده در می آورند.

,

 

,

سخن پایانی...

,

 

,

با توجه به اینکه در حال حاضر وضعیت بیکاری در کشور ما و همچنین در استان همدان رو به افزایش است و سیر صعودی را در پیش گرفته است این اقدام بسیج سازندگی موجب ایجاد شغل شده است و کمی در بهتر کردن اوضاع و رفع بیکاری اثرگذار بوده است و با تمرکز در ایجاد قطب های صنایع تبدیلی و تولیدی توانسته است شغل های مناسبی را در این استان ایجاد نماید.

,

امید است که مسئولین دولتی ما نیز همچون بسیج سازندگی همت به خرج داده و در راستای اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گام های موثری بردارند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه