اخبار داغ

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان تهران:

خاطرات ارزشمند خانواده شهدای روحانی قرچک تدوین می‌شود

خاطرات ارزشمند خانواده شهدای روحانی قرچک تدوین می‌شود
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه استان تهران گفت: باید حقیقت های طلایی و خاطرات وسیره شهدا را از دل خانواده های این عزیزان بیرون کشیده و درتاریخ ثبت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از قرچک آنلاین؛ سپاه 15خرداد شهرستان قرچک در راستای تحقق فرامین و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد بیان و انتشار آثار شهدا، نسبت به تدوین و پژوهش آثار شهدای روحانی این استان؛ اقدام به سیره پژوهی و تدوین خاطرات و آثار شهدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین؛, قرچک آنلاین,

حجت‌الاسلام مختار نظری ، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان تهران پیش از ظهر امروز در نشست اعضای گروه سیره پژوهی کنگره شهدای روحانی شهرستان قرچک ضمن گرامیداشت یاد شهدای طلبه و روحانی، با اعلام این خبر گفت: امیدواریم با برنامه ریزی و پی گیری مستمر هرچه زودتر این پژوهش کامل و مورد بهره برداری جامعه قرار گیرد.

,

وی اظهار داشت: شیعیان بعد از گذشت 1400سال از روز عاشورا در خصوص واقعه کربلا بسیار حسرت می خورند که ای کاش چند راوی در کربلا حضور داشتند و وقایع و اتفاقات روز عاشورا را ثبت و ضبط می کردند تا در طول تاریخ بهتر مورد عبرت و استفاده انسان ها قرار بگیرد.

,

مسؤول نمایندگی در سپاه حضرت سیدالهشداء علیه‌السلام با بیان این‌که امروز چقدر اطلاعات راجع به کربلا داریم، ادامه داد: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که در عصر ما اتفاق افتاد، همان صفات و خصوصیات عاشورا در کربلا را در خود داشته و نیروهایی با اخلاص، مؤمن و متعهد با دست خالی در برابر دشمنی قرار گرفتند که از اردوگاه غرب و شرق حمایت می شد. این رزمندگان جان خود را در طبق اخلاص نهادند تا از کشور، ناموس، اسلام، نظام و تمامیت ارضی کشور خود دفاع کنند که این دفاع به خاطر ارزش های معنوی که در طول هشت سال رقم خورد، مقدس و ارزشمند بود و از همین رو ایران را به عنوان یک کشور قدرتمند در جهان مطرح کرد.

,

وی افزود: قدرت بلامنازع ایران در منطقه و جهان به گونه ای است که امروز حتی به حرف های ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا به‌عنوان یک ابر قدرت اعتنایی نمی کند و قدرتمندانه از مواضع خود دفاع می کند که همه این‌ها به برکت خون شهداست.

,

 

,

داعش نفس های آخر را می کشد

, داعش نفس های آخر را می کشد,

حجت الاسلام نظری ادامه داد: به رغم همه دشمنی هایی که آنها بر علیه ما ابراز کردند، داعش را خلق کردند و در سوریه و عراق جولان دادند تا بعد از تصرف این کشورها ایران را به اشغال کنند، اما ایران در دورترین منطقه مرزی درگیر شد و توانست آنها را زمین گیر کند و اکثر خاک سوریه را که داعشی ها اشغال کرده بودند آزاد کند و امروز می بینیم که داعش در عراق هم نفس های آخر را می کشد و این به برکت حضور کسانی است که با همان روحیه دفاع مقدس در سوریه و عراق می جنگند.

,

 

,

نسل های بعد به تاریخ ایران افتخار می کنند

, نسل های بعد به تاریخ ایران افتخار می کنند,

وی خطاب به سیره پژوهان، تأکید کرد: باید حقیقت های طلایی و خاطرات و سیره شهدا را از دل خانواده های این عزیزان بیرون بکشیم و در تاریخ ثبت و ضبط کنیم؛ ممکن است نسل امروز مقداری کم توجهی کند، اما نسل های بعدی به این حقیقت تاریخ ایران افتخار می کنند.

,

وی اذعان کرد: در 200سال گذشته هر جنگی روی داده است، موجب جدا شدن دو سوم خاک کشور شده که از حدود 5میلیون و 350هزار متر مربع از اراضی کشورمان، الان یک میلیون و 700هزار متر مربع باقی مانده است اما در طول هشت سال جنگی که به ما تحمیل شد علی رغم مشارکت بیش از 36کشور در حمایت از صدام، حتی نتوانستند یک وجب از خاک ما را تصرف کنند. نیروهای ما با روحیه عاشورایی و با فرهنگ حسینی وارد عرصه شدند و این کار بسیار ارزشمند و مقدس است.

,

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان تهران با تصریح اینکه باید شهدا را به خوبی به نسل امروز و آینده معرفی کنیم، بیان کرد: این امکان پذیر نیست مگر با یک کار بزرگ میدانی در زمینه سیره پژوهی و گردآوری و تدوین آنها که این کار دارای ارزش بسیار بالا و مقدس است چرا که قرار است خاطرات خالص ترین مردم جامعه که راه مقدس را انتخاب کردند و در این راه شهید شدند، جاودانه شود.

,

 

,

خاطرات ارزشمند خانواده شهدا نباید در خاک بایگانی شود

, خاطرات ارزشمند خانواده شهدا نباید در خاک بایگانی شود,

وی خطاب به سیره پژوهان تصریح کرد: شما ارزش های جنگ را به تصویر می کشید و نباید بگذارید این گنجینه های ارزشمند معنوی در ذهن پدر و مادر و بستگان و دوستان شهدا بماند و بایگانی شود چرا که بعد از مدتی این خاطرات تلخ و شیرین و مستندات ارزشمند به فراموشی سپرده می شود و با از دنیا رفتن پدران و مادران شهدا، این گنجینه ها و تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس با این عزیزان در خاک مدفون خواهد شد. شما باید تلاش کنید تاریخ شفاهی و روایات نزدیکان شهدا را از ذهن آنها خارج و در تاریخ ثبت و ماندگار کنید.

,

حجت الاسلام نظری با اشاره به اینکه سطحی کار کردن، جفا در حق شهدا است، تأکید کرد: جمع آوری آثار شهدا باید با دقت انجام شود؛ حتی اگر قرار باشد برای گردآوری خاطرات مربوط به یک شهید به دورترین نقطه کشور هم سفر کرد؛ این کار را باید انجام شود.

,

وی با ابراز تأسف از اینکه خاطرات خیلی از شهدا هنوز تدوین نشده است، اما بستگان شهدا و صاحبان خاطره دیگر امروز در میان ما نیستند، ادامه داد: بهتر است کار سیره پژوهی به دست طلبه ها انجام شود، چرا که باید یک پیوند معنوی بین طلاب و شهدای روحانی برقرار شود.

,

وی در پایان تصریح کرد: راه اندازی و فعال کردن ستاد شهرستانی کنگره شهدا باید پیگیری شود و امام جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه، شهرداری و برخی مراکز و نهادها، این ستاد را پشتیبانی و حمایت کنند و برای تقویت این فعالیت ها وارد صحنه شوند تا یک کار فاخر و ارزشمند تولید شود؛ هر چند این کار سختی های زیادی دارد اما نباید خسته شویم و خستگی را باید خسته کنیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه