اخبار داغ

فرماندار بجستان:

نیاز سوله زائر در بجستان جدی است/ بجستانی‌ها در اربعین موکب‌دار می شوند

نیاز سوله زائر در بجستان جدی است/ بجستانی‌ها در اربعین موکب‌دار می شوند
فرماندار بجستان در جلسه ستاد هماهنگی اربعین بجستان که با حضور مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی در بجستان برگزار شد از نبود سوله زائر در بجستان انتقاد و وجود اقامتگاه و سوله زائر را در بجستان لازم دانست و از راه اندازی موکب، ایام اربعین در عراق حمایت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان‌نیوز،فرماندار بجستان پیش ازظهر امروز در ستاد هماهنگی اربعین شهرستان بجستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد ضمن یاد از شهدای مدافع حرم بالاخص شهید محسن حججی اظهار کرد: امروز بجستان و بعد از شهرستان شدن زیر ساخت ها رو به بهبود بوده و شرایط نسبت به قبلا بسیار فرق کرده است. و از آن رو با بهبود زیر ساخت های جاده ای و دو بانده شده جاده فردوس به فیض آباد تردد در این مسیر بیشتر شده است و به همین جهت نیاز به توجه بیشتر در حوزه زیارت  است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , بجستان‌نیوز, بجستان‌نیوز, ،,

 

,

حسین ابراهیمی بجستان ضمن تاکید به این که بجستان دروازه ورودی استان خراسان رضوی است تصریح کرد: این شهرستان اولین شهرستان استان خراسان رضوی است و سالانه سیل عظیمی از زوار آقا علی ابن موسی الرضا (ع) از این مسیر تردد می‌کنند و با توجه به این حجم تردد باید زمینه اسکان، آسایش و نیاز های اولیه زائرین  تامین شود.

,

 

,

فرماندار بجستان بعد از اشاره به جایگاه راه آهن بجستان در جابجایی زوار شهرستان های مجاور اذعان کرد:  وجود راه آهن در بجستان و نبود آن در شهرستان مجاور باعث شده تا زوار امام رضا(ع) با استفاده از این ظرفیت برای سفر به مشهد مقدس استفاده کنند و از آن روز شهرستان بجستان خود را ملزم به ارائه خدمات به همه زوار می‌داند و از آن طرف برخی اوقات نبود زیر ساخت ها مناسب  اختلال در خدمت رسانی بهتر وارد می‌کند.

,

 

,

وی به شرایط کویری بودن شهرستان پرداخت و عنوان کرد: با وجود کویری بودن شهرستان بجستان که خود باعث مسافت زیاد شهر ها از هم شده است و این علل میتواند دلیل مناسبی برای احداث چند اقامتگاه در شهرستان باشد که زمینه خدمات رسانی به زوار را فراهم کند.

,

 

,

ابراهیمی با نگاه به کاروان های پیاده که در ایام مختلف از شهرستان بجستان به سمت مشهد مقدس در حرکت هستند گفت: این شهرستان مکان مناسبی برای اسکان زوار و بالاخص زوار پیاده آقا علی ابن موسی الرضا ندارد لذا وجود سوله زائر یکی از واجبات در شهرستان بجستان است و در این خصوص شهرداری پای کار است و می‌توان با مشارکت سوله‌ای احداث و بهره برداری کرد.

,

 

,

فرماندار بجستان ضمن اشاره به مراسم اربعین خاطر نشان کرد: مردم بجستان هر سال با وجود مشکلات متعدد اقتصادی بر حب آنها نسبت به ائمه و امام حسین(ع)افزوده می شود و ما شاهد کمک های قابل توجه مردم بجستان در کمک به عتبات عالیات هستیم و امسال نیز تصمیم بر این گرفته شد موکبی  در عراق راه اندازی کنند و ما نیز در کنار مردم از توان خود برای خادمی امام حسین (ع) استفاده خواهیم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه