اخبار داغ

در قزوین؛

کودکان کار تحت معاینات پزشکی رایگان قرار گرفتند

کودکان کار تحت معاینات پزشکی رایگان قرار گرفتند
کارشناس روان کلینیک بیماری‌های رفتاری مرکز بهداشت شهرستان قزوین گفت: مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، جمعیت «سرو سپید» و خانه «مهر علی»؛ اولین اردوی سلامتی - درمانی خود را با گروه هدف کودکان کار برگزار کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شبنم کاکاوند کارشناس روان کلینیک بیماری‌های رفتاری مرکز بهداشت شهرستان قزوین در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: در این برنامه حدودا ۶۶ تن از کودکان کار در سطوح پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، شنوایی سنجی، روانشناسی و کاردرمانی مورد سنجش و غربالگری قرار گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص، ,

وی افزود: همچنین تست ایدز و هپاتیت برای آنان انجام شد و با سطح بندی بیماران و اولویت بندی،  پیگیری و ارجاع آنان در دستور کار قرا گرفت.

,

این کارشناس در تعریف کودکان کار گفت: کودکان کار به کودکان کارگری گفته می‌شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می‌شوند که این امر نه تن‌ها آنان را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربه دوران کودکی، بی‌بهره می‌سازد، بلکه سلامت روحی و جسمی آنها را تهدید می‌کند.

,

کاکاوند توضیح داد: با توجه به اینکه کودکان کار در شرایط بسیار نامطلوب از نظر تغذیه، بهداشت و انجام کارهای خطرناک به سر می برند، آنان می توانند به راحتی بازیچه دست بزهکاران حرفه ای اعم از سارقان یا باندهای توزیع مواد مخدر و یا سوء استفاده های جنسی قرار بگیرند؛

,

این مسوول افزود: همین عوامل می تواند آنان را در معرض خطر ابتلا به بیماری هایی مانند ایدز، هپاتیت و بیماری های آمیزشی قرار دهد.

,

کارشناس روان کلینیک بیماری های رفتاری مرکز بهداشت شهرستان قزوین عنوان کرد: به منظور پیشگیری از این بیماری ها که مهم ترین آن‌ها ایدز است، آزمایشات«رپید تست» ، برای ۲۰ تن از کودکانی که طی بررسی های به عمل آمده در معرض آسیب رفتارهای پُرخطر قرار داشتند، انجام شد که خوشبختانه مورد مثبت وجود نداشت.

,

وی ادامه داد: این کودکان، آموزش های لازم برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری ها را دریافت کردند.

,

این مسوول در پایان گفت: این برنامه برای ارتقای سطح سلامت جسمی و روان کودکان کار، با معاینه و انجام آزمایشات داوطلبانه توسط جمعی از همکاران پزشک، دندانپزشک، روانشناس، مسؤولان آزمایشگاه و کارشناسان آموزش بهداشت وابسته به جمعیت سرو سپید در مدرسه دکتر مافی قزوین انجام شد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه