اخبار داغ

در سکوت مسئولان، دزدان پررو جری‌تر شدند

در سکوت مسئولان، دزدان پررو جری‌تر شدند
روزنامه قانون که در حمایت از داعش، سپاه را مسئول شهادت شهید حججی دانست، در مطلبی با عنوان «شهادت انصاف»، منتقدان خود را «خودبرتربینان کوردل»، «فاسقان مؤمن نما»، «کذابان»، «افرادی با ذهن معیوب» و «اشخاصی با حیات مفسده» نامید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، انتظار این بود روزنامه زنجیره‌ای قانون به دلیل انتشار مطلب توهین‌آمیز، از افکار عمومی عذرخواهی کند اما روز گذشته نیز در مطلبی سراسر توهین، باز هم به تخطئه جریان انقلابی و فحاشی پرداخت و بار دیگر عمق تفکر غیرانقلابی، سکولار و بی‌اعتقاد به باورهای پذیرفته شده مردم مومن ایران را در ذهنیت مدعیان اصلاح‌طلبی آشکار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


پس از انتشار خبر شهادت محسن حججی که بامداد سه‌شنبه گذشته در منطقه التنف (مرز سوریه و عراق) به اسارت داعش در آمده بود، نوع شهادت وی و تصویر مقتدرانه و ویژه‌ای که از او در زمان اسارت منتشر شده بود، موج واکنش‌ها را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. ساعاتی از انتشار این خبر در شبکه‌های مجازی نگذشته بود که بسیاری از مقامات سیاسی، بازیگران و هنرمندان و... به آن واکنش نشان دادند و شجاعت و دلیری این رزمنده مدافع حرم را ستودند.


اما متاسفانه در سوی مقابل برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای این موضوع مهم را نادیده گرفته و آن را سانسور کردند. در این میان روزنامه اصلاح‌طلب «قانون» به این موضوع پرداخت، اما در متنی توهین‌آمیز!


عملیات انتحاری یک روزنامه زنجیره‌ای

این روزنامه اصلاح‌طلب در این مطلب توهین‌آمیز به تخطئه جریان انقلابی و ارگان‌های ارزشی که امنیت کشور را به ارمغان آورده‌اند، پرداخت که واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را نیز به دنبال داشت و آنان با هشتگ # نمک_نشناس به مطلب منتشر شده به روزنامه اصلاح‌طلب واکنش نشان دادند.


احمد مرادی، عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از مطلب روزنامه قانون در مورد شهادت شهید حججی و جبهه مقاومت تصریح کرد: سپاه پاسداران بعد از اقدام زشت داعش و حمله به حرم مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی که منجر به شهادت تعدادی از هموطنان بی‌دفاع‌مان شد اعلام کردند که پاسخ این اقدام داعش را خواهند داد و در نهایت ضربه سنگینی را به داعش وارد کرد.


وی تاکید کرد: حمله موشکی سپاه کاری بسیار بزرگ و اثرگذار بود و اینکه گفته شود داعش در تلافی اقدام سپاه محسن حججی را به شهادت رسانده، بی‌معنی و مضحک است.


مرادی تصریح کرد: ماهیت شوم داعش و بی‌خدایی تروریست‌های منطقه برای جهانیان ثابت شده لذا جسارت روزنامه قانون خلاف واقع و تفسیر به رای است.


توهین روزنامه قانون قابل هضم نیست

 احمد بیگدلی نماینده مجلس نیز با انتقاد از مطلب روزنامه قانون در مورد شهادت شهید حججی اظهار داشت: به‌طور یقین این افرادی که دست به چنین نوشته‌هایی می‌زنند بصیرت ندارند و همچنین هیچ شناختی نیز از دشمن ندارند.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افرادی که چنین مطالبی را می‌نویسند شناختی از مدافعان حرم ندارند، ابراز کرد: تنها جمله‌ای که می‌توانم به افرادی که چنین مطلبی را منتشر کردند بگویم این است «متاسفم برای شما که بدون فکر و اندیشه دست به چنین نوشته‌هایی می‌زنید».


وی اظهار کرد: توصیه من به این روزنامه‌نگاران این است که مدافعان حرم و اهداف مقدس جبهه مقاومت را بشناسند تا اینگونه نابخردانه قضاوت نکنند.


بیگدلی با تصریح بر اینکه نباید پا روی منافع ملی گذاشت، عنوان کرد: در بحث منافع ملی ما هیچ تعارفی با کسی نداریم، در بحث دفاع مقدس نیز بحث جناح و منافع گروه مطرح نبود و همه برای دفاع از ایران و ناموس و شرف کشور به صحنه آمده بودند. اگر این شهدای مدافع حرم نبودند به طور یقین داعشی‌ها با ورود به ایران جای این شهید عزیز دست‌های این روزنامه‌نگار را قطع می‌کردند که با این شرایط دیگر نمی‌توانست آزادانه چنین دست به قلم ببرد.


وی با بیان اینکه جسارت این روزنامه تا این حد قابل هضم نخواهد بود، ابراز کرد: رئیس‌محترم مجلس، اعضای کمیسیون فرهنگی و دیگر نمایندگان به‌طور یقین باید نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان دهند چرا که ممکن است انتشار اینگونه مطالب با تشویق افرادی از بیرون مرزها باشد.


 روزنامه «قانون» تفکر آمریکایی را ترویج می‌دهد

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس استان گیلان هم با ‌اشاره به مطلب توهین‌آمیز روزنامه قانون درباره شهادت شهید حججی گفت: آن روزنامه بی‌قانون که شهادت امثال شهید حججی و حسین‌پورها را زیر سؤال می‌برد و می‌خواهند تفکر آمریکایی‌ها را در این کشور ترویج کنند را بدتر از آمریکایی‌ها می‌دانیم. اینها مهره‌های آمریکایی‌ها هستند و هوشیاری ملت را می‌طلبد.

وی تأکید کرد: آنهایی که حرفشان آمریکایی‌ها را خوشحال می‌کند خطرشان از خود آمریکایی‌ها بیشتر است چون اینها ادعا دارند.


انتشار فحشنامه به جای عذرخواهی!

انتظار این بود که این روزنامه زنجیره‌ای به دلیل انتشار این مطلب توهین‌آمیز، از افکار عمومی عذرخواهی کند اما این روزنامه روز گذشته نیز در مطلبی سراسر توهین، باز هم به تخطئه جریان انقلابی و فحاشی پرداخت.


روزنامه قانون در مطلبی با عنوان «شهادت انصاف»، منتقدان خود را «خودبرتربینان کوردل»، «فاسقان مؤمن نما»، «کذابان»، «افرادی با ذهن معیوب» و «اشخاصی با حیات مفسده» نامید.

البته این نوع ادبیات از سوی یک رسانه زنجیره‌ای چندان عجیب نیست. رسانه‌های این جریان به دلیل سستی استدلال و فقدان دلایل کارشناسی، معمولاً توهین، تخریب و ناسزاگویی را به عنوان تنها گزینه موجود در مقابل منتقدان خود انتخاب کرده و توپخانه خود را علیه آنان نشانه می‌روند.


روزنامه اجاره‌ای زنجیره‌ای قانون در مطلب مذکور تاکید کرده است که: «ما سعی داشتیم تا مظلومیت شهدای کشورمان را به نوعی دیگر بیان کنیم». این در حالی است که این روزنامه در مطلب روز شنبه (21 مرداد)، حمله موشکی سپاه پاسداران به تروریست‌ها و حمله ارتش سوریه به داعشی‌ها را تنش‌زا معرفی کرده بود.


این روزنامه زنجیره‌ای اصلاح‌طلب در مطلب دیروز خود نیز تاکید کرده است: «شهدا، نه مقام سیاسی هستند و نه شخصیت عالی جناحی که کسی به عملکرد آنها نقد داشته باشد و اقدامات‌شان را در جناح‌بندی‌های سیاسی زیر سؤال ببرند. شهدا، شهدا هستند؛ فرزندان ملتی که قدر آنها را می‌دانند. ما نیز قدردان آنها هستیم و این برچسب‌ها به سینه ما نمی‌چسبد.»


البته روزنامه قانون پاسخ نداد که هدف و پشتوانه عقیدتی شهدایی مثل شهیدمحسن حججی چه بوده است؟ آیا برای پاسداری از حقوق بهائیان، تحقق لیبرال دموکراسی یا بزک کردن چهره منحوس آمریکا -که ماموریت این روزهای آنان است - به سوریه رفته و سر داده است؟ و از سوی دیگر در پاسخ به این ادعا، به بازخوانی یکی از اقدامات سخیف این روزنامه اصلاح‌طلب در تخطئه حافظان امنیت کشور می‌پردازیم.


سابقه خوش خدمتی مدعیان اصلاح‌طلبی به تروریستها

روزنامه قانون در ۲۵ بهمن ۹۴ در یادداشتی در صفحه اول با عنوان «چرا اسیر آمریکایی می‌گریست؟!» با زیر سؤال بردن اقدام شجاعانه و مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران در خصوص دستگیری سربازان آمریکایی در آب‌های کشورمان، در اقدامی سخیف، با تشبیه رفتار نیروهای سپاه پاسداران به جلادان داعش، نوشت: « نوع برخورد و به زانو نشاندن آنان با دست‌های نهاده بر پشت سر... برای آن جوان می‌توانست یاد آور شباهت صحنه با صحنه‌های اسیران آمریکایی و اروپایی با لباس نارنجی و دست نهاده بر پشت گردن در صحنه اعدام داعش باشد که لحظاتی بعد گردن‌شان بریده می‌شد یا تیر خلاص دریافت می‌کردند.

متأسفانه آن فیلم تحقیر آمیز بیشتر حکایت از چنین احساسی در آن سرباز داشت که با توجه به تبلیغات ایران هراسانه پیشین و نمایش‌های داعشی خود را در آستانه فنا می‌بیند و نومیدانه به یاد خانه و خانواده و همسر و فرزند و شهر و دیار می‌افتد و طبیعتاً به خاطر سرنوشت شوم و محتوم خود می‌گرید».


این درحالی بود که ملوانان و دولتمردان آمریکایی در اظهارات متعدد و جداگانه به رفتار منطقی و بدون هیچ‌گونه خشونت نیروهای سپاه پاسداران با ملوانان آمریکایی صحه گذاشته و بر آن تاکید کرده بودند، اما تخطئه این اقدام سپاه پاسداران توسط این روزنامه اصلاح‌طلب در حالی بود که این اتفاق باعث احساس غرور بسیاری از ایرانیان به علت این توانمندی نظامی و سیطره بر مرزهای جمهوری اسلامی بود.


این اقدام سخیف روزنامه اصلاح‌طلب قانون موجی از انتقاد و تعجب مردم و مسئولان را به همراه داشت. برای نمونه، سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در پاسخ به سؤالی مبنی بر انتشار مطلبی در روزنامه قانون و نحوه انتقاد تأمل‌برانگیز این روزنامه از سپاه پاسداران در مواجهه با تفنگداران دریایی آمریکا گفت: «این روزنامه کار بسیار‌اشتباهی انجام داده است و باید به خاطر این کارش توبه کند و امید است که ان‌شاءالله دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم».


متاسفانه مصادیق بسیاری درخصوص زیر سؤال بردن و تمسخر عقاید، باورها و ارزشهای دینی و ملی مردم در مطبوعات مدعی اصلاح‌طلبی و برخی چهره‌های این جریان موجود است. این شبهه پراکنی‌ها که با ادعای آزادی بیان به جنگ آزادی آمده است، هیچ‌گونه حد و مرزی نمی‌شناسد.


توهین بی‌شرمانه کرباسچی به مدافعان حرم در ستاد روحانی

همین چند وقت پیش بود که غلامحسین کرباسچی از مفسدین اقتصادی و از چهره‌های شاخص مدعی اصلاح‌طلبی در مراسم افتتاح ستاد روحانی در اصفهان با لحنی تمسخر آمیز و ریشخند‌کننده به بحث حضور و نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و به ویژه بحث فراسیاسی و اعتقادی «مدافعان حرم» تاخت و گفت: « نزنید این حرف‌ها را؛ غیرت دینی آیا این است که به اسم حالا دفاع از حرم و فلان و این‌ها. آقا جان! ما هم دلمان می‌خواهد در سوریه و لبنان و یمن و همه این‌جا صلح برقرار شود. دفاع از مظلوم شود. شیعیان آن‌جا تقویت بشوند. ولی آیا این کار فقط با پول دادن و اسلحه خریدن و کشتن و زدن این‌ها حاصل می‌شود؟ این دولت با غیرت دینی می‌گوید که بذارید ما از توان دیپلماسی برای حل مسائل منطقه استفاده کنیم. توان دیپلماسی بزرگان دیپلماسی که شش تا ابرقدرت را جلوی خودش بنشاند و بزرگ‌ترین مسئله تحریم که شورای امنیت بوده را حل بکند می‌تواند با توان دیپلماسی بیاید این مسائل را حل کند.»


این اظهارات سخیف نیز واکنش‌های بسیاری را در عرصه عمومی برانگیخت که در این میان احساس خشم و نفرت از این میزان بی‌غیرتی، توهین و البته بلاهت و حماقت سیاسی وجه غالب این واکنش‌ها بود.


سخنان کرباسچی آن قدر بلاهت بار بود که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه دولت یازدهم هم در پاسخ به آن گفت: «با تروریست‌ها باید با زبان زور و قدرت صحبت کرد نه دیپلماسی.»


حمله مجرم امنیتی مدعی اصلاح‌طلبی به مدافعان حرم

از سوی دیگر مصطفی تاجزاده معاون سیاسی دولت اصلاحات که در فتنه 88 پادویی طراحان انقلابهای رنگی را به عهده داشت و اخیرا تصمیم به پادویی برای تروریستهای تکفیری داعش گرفته ، چندی پیش در یک مغلطه عجیب مدعی شده بودکه : « درباره استدلال اگرامروز در سوریه نجنگیم فردا باید در ایران بجنگیم؛ این همان استدلال جورج بوش است فاقد وجاهت اخلاقی و انسانی می‌باشد!؟»


او در توئیتی در بهمن ماه سال گذشته، بار دیگر بحث «مدافعان حرم» را با ربط دادن آن به «گرد و غبار خوزستان» مورد توهین قرار‌داد یا در آبان ماه سال گذشته در مصاحبه با نشریه‌ای به نام «رو در رو» با عنوان «سوریه هم برجام می‌خواهد» به صراحت سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی را زیر سؤال برد.


این نمونه‌ها و موارد متعددی از این دست بار دیگر عمق تفکر غیرانقلابی، سکولار و بی‌اعتقاد به باورهای پذیرفته شده مردم مومن ایران را در ذهنیت مدعیان اصلاح‌طلبی آشکار کرده و رسانه‌های زنجیره‌ای این جریان نظیر قانون که با تیراژ محدودشان، هدفی غیر از ایجاد جنجال و حاشیه سازی برای انعکاس در فضای مجازی و ایجاد شبهه برای زیر سؤال بردن سیاست‌های دفاعی کشور ندارند به جای نوشتن «فحش نامه» و «چشم پوشی از توحش تکفیری‌ها و نقش اربابان غربی آنها» و «پیداکردن مقصر داخلی» و «تخطئه جریان مقاومت» کمی هم به فکر منافع ملی و عزت مردم کشورمان باشد.
,
,
,
,
,
,
,
,
, عملیات انتحاری یک روزنامه زنجیره‌ای,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توهین روزنامه قانون قابل هضم نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  روزنامه «قانون» تفکر آمریکایی را ترویج می‌دهد,
,
,
,
,
,
,
, انتشار فحشنامه به جای عذرخواهی!,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سابقه خوش خدمتی مدعیان اصلاح‌طلبی به تروریستها,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توهین بی‌شرمانه کرباسچی به مدافعان حرم در ستاد روحانی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, حمله مجرم امنیتی مدعی اصلاح‌طلبی به مدافعان حرم,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه