اخبار داغ

تلنگر تلخ برای مسئولان ورزشی استان مرکزی؛

تعلل در تکمیل تنها سالن ورزشی داودآباد جان ۲ جوان را گرفت

تعلل در تکمیل تنها سالن ورزشی داودآباد جان ۲ جوان را گرفت
شهر داودآباد تنها شهری در کشور است که هیچ مکان ورزشی در آن وجود ندارد و جوانان برای انجام فعالیت های ورزشی مجبور هستند به شهرستان های همجوار مراجعه کنند و این موضوع جان دو جوان این شهر را گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ روز های تعطیل خصوصا آخر هفته ها به دلیل نبود امکان ورزشی در شهر داودآباد اکثر جوانان علاقمند به ورزش در این شهر برای انجام فعالیت های ورزشی به شهرستان های اراک، آشتیان، فرمهین تردد می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

اکثر افرادی که برای انجام فعالیت های ورزشی از شهر خارج می شوند ساعت های پایانی شب و در حالی که خسته هستند به شهر بر می گردد که این موضوع می تواند خطراتی را برای این جوانان به همراه داشته باشد.

,

4554

, 4554, 4554,

شامگاه جمعه ۲۰ مرداد ماه  تعداد چهار نفر از جوانان شهر داودآباد برای انجام فعالیت های ورزشی خود به شهرستان آشتیان سفر می کنند و در حین برگشت در حالی که نیمه های شب بوده است خودرو آنها واژگون می شود و دو جوان ۲۳ ساله در دم جان می دهند و دو نفر دیگر هم مجروح می شوند که حال یکی از مجروحان هم مناسب نیست.

,

کارشناس پلیس راه استان مرکزی هم علت واژگونی خودرو جوانان داودآبادی را عدم توجه به جلو از سوی راننده خودرو ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد که این موضوع خود بیانگر توجه بیشتر مسئولین به تکمیل سالن ورزشی این شهر دارد.

,

انتظار ۷ ساله جوانان داودآباد برای تکمیل تنها سالن ورزشی شهر

,

این در حالی است که حدود ۷ سال است که سالن ورزشی شهر داودآباد نیمه کار رها شده است.

,

شاید بتوان گفت که شهر داودآباد تنها شهر در کشور است که هیچ مکان ورزشی در آن وجود ندارد و جوانان برای انجام فعالیت های ورزشی مجبور هستند به شهرستان های همجوار مراجعه کنند که این امر علاوه بر مخاطرات سفر، هزینه های زیادی را نیز بر ورزشکاران تحمیل می‌کند.

,

تنها سالن ورزشی این شهر که عملیات اجرایی آن از سال ۸۹ آغاز شد؛ قرار بود در همان سال به بهره برداری برسد اما همچنان به صورت نیمه کاره مانده است، طی این مدت بارها مسئولین مختلف بازدیدهایی را از این پروژه داشته اند و قول هایی را نیز داده اند که متاسفانه هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.

,

86386

, 86386, 86386,

در این شهر بیش از ۶۰۰ ورزشکار در رشته های فوتبال، شنا، کونگ فو و طناب کشی فعالیت دارند که از این تعداد بیش از ۲۰۰ ورزشکار بصورت حرفه ای ورزش را دنبال می کنند.

,

تیم طناب کشی داودآباد از سال ۸۶ تاکنون مقام های اول و دوم کشور را کسب کرده و تیم کونگ فو این شهر نیز مقام های کشوری را کسب کرده است ولی به دلیل نبود امکانات ورزشی در این شهر، تمرینات ورزشکاران در خیابان ها انجام می شود.

,

علیرغم اینکه داودآباد از سال ۸۲ به شهر ارتقا یافته اما متاسفانه زیر ساخت های ورزشی این شهر همگام با افزایش جمعیت و توسعه شهری ارتقاء نیافته است که این امر توجه ویژه مسولان را طلب می کند.

,

مکانی برای ورزش جوانان داودآباد وجود ندارد

,

یکی از جوانان شهر داودآباد در گفتگو با اراک امروز گفت: روزی که کلنگ احداث سالن ورزشی این شهر به زمین زده شد خیلی خوشحال شدیم فکر می کردیم نهایت ظرف یکسال سالن به بهره برداری می رسد که متاسفانه بعد از ۷ سال هنوز تکمیل نشده است.

,

وی با اشاره به اینکه اکثر جوانان این شهر به ورزش علاقمند هستند، افزود: با وجود ظرفیت های بالقوه جوانان این شهر، متاسفانه مکانی برای ورزش جوانان وجود ندارد و ما مجبور هستیم برای انجام ورزش به شهرها و حتی روستاهای اطرف مراجعه کنیم.

,

خطر در کمین ورزشکاران داودآبادی

,

وی ادامه داد: از آنجایی که جوانان معمولا شب ها برای استفاده از اماکن ورزشی به شهرها و روستا های اطراف می روند زمانی که بر می گردند معمولا نیمه های شب است و اکثرا خسته هستند و این موضوع هر لحظه می تواند برای جوانان داودآبادی خطرناک باشد.

,

داودآباد تنها شهر بدون سالن ورزشی کشور

,

یکی از ورزشکاران داودآباد به فوت دو جوان داودآبادی در روز های اخیر اشاره کرد و گفت: برای بنده هم چندین بار در حین برگشت از سالن ورزشی شهر های اطراف حادثه رخ داده است که تا به امروز به خیر گذشته است.

,

وی ادامه داد: برایم جای سوال است در حالی که حتی اکثر روستاهای کشور دارای سالن ورزشی هستند نباید در داودآباد که بیش از ۱۳ سال شهر شده است یک سالن ورزشی باشد.

,

ورزشکار داودآبادی بیان کرد: جوانان داودآبادی فقط یک خواسته از مسئولین استانی دارند و آن این که هر چه زودتر این سالن را تکمیل کنند تا جوانان دیگری قربانی نشده اند.

,

امید می رود این حادثه تلخ تلنگری برای مسئولین استانی خصوصا مدیران ورزشی استان برای تکمیل این سالن ورزشی باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه