اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی:

۵شهر دنیا در انتظار خواهر خواندگی با شهر های استان مرکزی

۵شهر دنیا در انتظار خواهر خواندگی با شهر های استان مرکزی
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی گفت: تاکنون ۵ شهر جهان به صورت رسمی برای خواهر خواندگی شهرهای استان مرکزی رایزنی هایی را انجام داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی با جاذبه های بکر گردشگری و طبیعی تشکیل می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

این استان به لحاظ قرار گرفتن در مسیر ۲ رشته کوه البرز و زاگرس، دارای تنوع اقلیمی و تنوع گیاهی بالایی است و چشم اندازهای کم نظیری را دارد که بهترین مقصد برای طبیعت گردان و دستداران گردشگری طبیعی محسوب می شود.

,

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۶۲ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

,

وجود باغات گل، سرچشمه آب و آبگرم در محلات، غار نخچیر در شهرستان دلیجان صنایع دستی سنتی شامل معرق، منبت، قالی، گلیم نقش برجسته، چشم اندازهای طبیعی و بوستان های جنگلی، آبشارهای زیبا، امامزادگان، مجموعه ابنیه تاریخی و قلعه ها، یخچال های طبیعی، پل تاریخی و بازارهای قدیمی از جاذبه های مهم طبیعی و گردشگری استان مرکزی با قدمتی هفت هزار ساله است.

,

حسن قربانی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: تاکنون پنج شهر جهان به صورت رسمی برای خواهر خواندگی شهرهای استان مرکزی رایزنی هایی را انجام داده اند.

, دیار آفتاب,

قربانی اظهار کرد: موضوع خواهر خواندگی شهرهای اراک، دلیجان، محلات، نیمور و نراق از استان مرکزی با شهرهایی از کشورهای آلمان، ارمنستان، اسلوانی، چین و فرانسه در دست بررسی است.

,

وی با اشاره به اینکه مقدمات عقد پیمان خواهر خواندگی این شهرها انجام شده است افزود:  البته این خواهر خواندگی ها با حفظ شأن، جایگاه و عزت کشور انجام می شود.

,

 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه شهرهای مورد نظر باید با ما نقاط اشتراکی داشته باشند تا به عنوان خواهر خوانده پذیرفته شوند افزود: هر شهری قابلیت خواهر خواندگی با شهر دیگر را ندارد.

,

وی با اشاره به برخی از نقاط مثبت خواهر خواندگی شهرهای جهان با شهرهای استان مرکزی گفت: ارتقای سطح برند شهرها، استفاده از دیپلماسی شهری در راستای دیپلماسی رسمی کشور و تقویت ارتباط با دیگر کشور ها از این طریق، معرفی ظرفیت های شهر و کشور، توسعه بخش گردشگری و افزایش درآمد این بخش از جمله نقاط مثبت در این زمینه است.

,

قربانی هدف از پیمان خواهر خواندگی را معرفی هر چه بیشتر و بهتر ظرفیت‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و علمی استان مرکزی، تقویت برند شهر، جذب گردشگر و زمینه سازی ارتباطات بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی با همتایان خود در شهرهای خارجی عنوان کرد.

,

وی  اجرای طرح خواهر خواندگی را شروعی برای برقراری ارتباطات بین المللی توصیف و خاطرنشان کرد: شهرداریهای استان باید بتوانند از تجارب دیگر شهرهای جهان که دارای اشتراکاتی هستند استفاده کنند و حتی تجارب خود را هم می توانند از این طریق منتقل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه