اخبار داغ

یک کارشناس منطقه‌ای افغانستان:

آمریکا با استفاده از مهره طالبان به دنبال ایجاد بحران در روسیه است

آمریکا با استفاده از مهره طالبان به دنبال ایجاد بحران در روسیه است
"فاروق فردا" کارشناس منطقه‌ای افغانستان در کابل با اشاره به رفتار متناقض آمریکا در برخورد با مسئله افغانستان اظهار داشت که آمریکا می‌خواهد طالبان را مقابل تلاش‌های صلح‌آمیز روسیه در افغانستان قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ "فاروق فردا" کارشناس منطقه‌ای افغانستان در کابل در مصاحبه با خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه با اشاره به رفتار متناقض آمریکا در برخورد با مسئله افغانستان گفت: مذاکرات احتمالی آمریکا با گروه تروریستی طالبان به نظر غیر سازنده باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در ادامه اظهار داشت: پس از حمله آمریکا به افغانستان، ایالات متحده با مشکلاتی مواجه شد که در پایان مجبور به شروع مذاکره با طالبان شد. واشنگتن این چنین مذاکرات را تنها راه حل بحران افغانستان می‌بیند. اما باید اذعان داشت که ایالات متحده آمریکا خود یکی از سازندگان گروه طالبان بوده و اکنون که این سازمان به گروه‌های کوچک‌تر تقسیم شده است، کنترل آن‌ها را دیگر در اختیار ندارد.

,

بر اساس اظهارات این کارشناس منطقه‌ای، واشنگتن در افغانستان در حال انجام یک بازی دو وجهی است؛ از یک طرف به دنبال احیای مذاکرات صلح و از طرف دیگر به دنبال دست‌یابی به خواسته‌های ژئوپلتیکال خود در منطقه است.

,

فاروق فردا در تشریح مطلب فوق گفت: آمریکا می‌خواهد طالبان را مقابل تلاش‌های صلح‌آمیز روسیه در افغانستان قرار دهد. این در حالی است که تاکنون حضور ایالات متحده آمریکا در افغانستان نتوانسته حتی یک مشکل در این کشور را حل نماید.

,

این کارشناس منطقه‌ای در ادامه اظهار داشت که بر اساس تحولات و شرایط به وجود آمده در افغانستان، پیش‌بینی می‌شود درگیری‌های شدیدی در منطقه خاورمیانه و آسیای میانه رخ دهد.

,

مقامات ایالات متحده به تازگی روسیه را متهم به حمایت از گروه طالبان کرده اند. در همین راستا، شبکه خبری "سی. ان. ان" انگلیس مدعی شده است که تصاویر ویدئویی انحصاری‌ای در اختیار دارد که نشان می‌دهد طالبان در افغانستان از لحاظ تسلیحاتی توسط روسیه تأمین می‌شوند.

,

این اتهامات در حالی علیه روسیه مطرح می‌شود که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور اظهار داشته است که مسکو تنها به تقاضای دولت افغانستان و برای اجرای خواسته شورای امنیت سازمان ملل برای جای دادن طالبان در فرآیند سیاسی افغانستان با این گروه ارتباط برقرار کرده است. لاوروف در ادامه اتهامات آمریکا مبنی بر تأمین سلاح برای طالبان توسط روسیه را بی‌پایه و غیر حرفه‌ای خواند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه