اخبار داغ

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به کردستان:

احداث 59 باب فضای آموزشی و ورزشی در کردستان

احداث 59 باب فضای آموزشی و ورزشی در کردستان
مدیرکل سازمان نوسازی مدارس کردستان گفت: کردستان در زمینه فضای آموزشی با کمبودهای متنوعی مواجه است و نیاز به توجه ویژه دولت دارد که مسئولین مربوطه کشور با نگاه و عنایت ویژه ای به این موضوع می نگرند و در خصوص تامین نیازهای استان به نسبت امکانات موجود از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند که این رویکرد تا کنون دستاوردهایی نیز داشته است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، مدرسه به عنوان مکان آموزش کودکان، نوجوانان و جوانان نقش کلیدی در روند توسعه علمی و تامین نیروی انسانی کشور دارد زیرا دروازه ورود جویندگان دانش به مدار آموزش و پرورش بوده و باید برای ارتقاء شاخصهای کمی و کیفی آن نهایت تلاش را نمود تا نوآموزان و دانش آموزان در فضایی کاملا استاندارد قرار گرفته و نقطه شروع را با وضعیتی مناسب آغاز نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,


دولت همواره کوشش نموده تا امکانات مورد نیاز این حوزه را تامین کند و همیشه در اولویت تخصیص اعتبارات قرار داشته است اما به علل متفاوت نتوانسته کیفیت دل خواه را به دست آورد و در بسیاری زمینه ها با کمبود و نارسایی مواجه هستیم و تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله ای زیاد داریم.

,
,


اما این را باید دانست که کمبودها در کل کشور به نسبت مساوی توزیع نشده و در برخی مناطق از شدت بیشتری برخوردار می باشد که کردستان در این رده است و باید در یک برنامه ریزی ویژه برای ارتقاء شاخصها بیش از سایر استانها مورد توجه قرار گیرد.

,
,


اقداماتی در این راستا انجام شده و برنامه ها و پروژه هایی در دست اجرا است اما کفایت نیاز را نمی کند و ضرورت رسیدگی بیشتر را می طلبد و مسئولین مربوطه باید همت بیشتری بنمایند تا شاهد افت شاخصهای تحصیلی نباشیم.

,
,


معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور برای بررسی وضعیت موجود و ارزیابی راه های تامین نیاز آموزشی استان به کردستان سفر کرد و در این سفر دو روزه از مناطق مختلف بازدید نمود.

,
,


مدیرکل سازمان نوسازی مدارس کردستان در مصاحبه با خبرنگار کُردتودی, به تشریح دستاوردهای این سفر پرداخت و گفت: کردستان در زمینه فضای آموزشی با کمبودهای متنوعی مواجه است و نیاز به توجه ویژه دولت دارد که مسئولین مربوطه کشور با نگاه و عنایت ویژه ای به این موضوع می نگرند و در خصوص تامین نیازهای استان به نسبت امکانات موجود از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند که این رویکرد تا کنون دستاوردهایی نیز داشته است.

,
, کُردتودی,


ماجد احمدی افزود:  سفر دکتر محمد تقی نظرپور رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس و دکتر شهری معاون پشتیبانی و مشارکت مردمی سازمان به کردستان پس از بازدید از مناطق مختلف استان و برگزاری جلسات دستاوردهای متنوعی داشت زیرا ایشان با نگاهی ویژه به نیازها نگریسته و دستورات خاص برای تامین نیازها صادر کردند.

,
,


وی اعلام کرد: احداث مدرسه 3 کلاسه و 10 مدرسه یک کلاسه برای جایگزینی مدارس قدیمی روستایی در دیواندره، یک مدرسه 12 کلاسه شهری و 10 مدرسه یک کلاسه روستایی در سقز، یک باب هنرستان فنی حرفه ای، یک باب سالن ورزشی سرپوشیده دانش آموزی و 10 مدرسه یک کلاسه روستایی در بانه، یک باب مدرسه 6 کلاسه روستایی، 2 باب مدرسه 12 کلاسه شهری و 10 باب مدرسه یک کلاسه روستایی در مریوان و یک باب مدرسه 12 کلاسه در سروآباد از دستاوردهای این سفر بودند.

,
,


وی تصریح کرد: با اتمام این پروژه ها بخش عظیمی از نیاز به مدارس شهری و روستایی کردستان تامین می گردد که در جای خود موجب ارتقاء کیفی روند آموزش استان می گردد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه