اخبار داغ

سردار کریمیان؛

نباید رسانه‌ها به موضوع ایثار و شهادت نگاه فصلی داشته باشند/ در اسارت منتظر بودیم درهای اردوگاه با آرپی‌چی رزمندگان اسلام گشوده شود

نباید رسانه‌ها به موضوع ایثار و شهادت نگاه فصلی داشته باشند/ در اسارت منتظر بودیم درهای اردوگاه با آرپی‌چی رزمندگان اسلام گشوده شود
فرمانده سپاه عاشورا گفت: نباید رسانه‌ها تنها با نزدیکی به مناسبت‌هایی چون سالروز بازگشت ‌آزادگان به این قشر بپردازند بلکه باید در طول سال مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار غلام عسگر کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی آناج در خصوص پیگیری مطالبات مادی و معنوی آزادگان،  اظهار داشت: بنیاد شهید متولی امور آزادگان است اما پیش از این ستاد مستقل کارایی بیشتری به نسبت اکنون داشت، هرچند حق و حقوق معنوی و مادی آزادگان به هیچ وجه پرداخت نشده است، پیگیری‌های فراوانی نیز انجام شده و بنده نزد رئیس مجلس شورای اسلامی نیز رفته‌ام، اما محقق نشده و بیشتر صحبت هم این است که کمبود اعتبارات داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سردار غلام عسگر کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی آناج در خصوص پیگیری مطالبات مادی و معنوی آزادگان،  اظهار داشت: بنیاد شهید متولی امور آزادگان است اما پیش از این ستاد مستقل کارایی بیشتری به نسبت اکنون داشت، هرچند حق و حقوق معنوی و مادی آزادگان به هیچ وجه پرداخت نشده است، پیگیری‌های فراوانی نیز انجام شده و بنده نزد رئیس مجلس شورای اسلامی نیز رفته‌ام، اما محقق نشده و بیشتر صحبت هم این است که کمبود اعتبارات داریم., آناج,

وی ادامه داد: فرهنگ دوران دفاع مقدس و مظلومیتی که رزمندگان داشتند در کنار مشکلاتی که آزادگان متحمل شدند باید گفته شود، رسانه‌ها به صورت فصلی و دوره‌ای در هفته‌ی آزادگان پرداخت می‌کنند و دوباره تا سال بعد در هفته آزادگان به فراموشی سپرده می‌شود.

,

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان ساخت: در صورتی که فرهنگ ایثار، مقاومت، صرفه‌جویی و اقتصاد مقاومتی، بهره‌وری، انسجام و وحدت... در اسارت وجود دارد، کاش بتوانیم آن را در میان جوانان نشر دهیم، مخصوصا با عنایت بر اینکه اکثر آزادگان ما در اسارت بازه‌ی سنی 18 الی 25 سال داشتند اما با این حال موقعیت را مدیریت می‌کردند و توانستند دشمن را به زانو در بیاورند، اگر به این‌ها توجه کنیم حُججی‌های جدید پرورش خواهند یافت که وجود اینها برکت و ومایه‌‌‌‌‌ی امنیت خواهد بود.

,

 منتظر بودیم درهای اردوگاه با آرپی‌چی رزمندگان اسلام گشوده شود

,  منتظر بودیم درهای اردوگاه با آرپی‌چی رزمندگان اسلام گشوده شود,  منتظر بودیم درهای اردوگاه با آرپی‌چی رزمندگان اسلام گشوده شود,

این آزاده دوران دفاع مقدس با اشاره به خاطرات اسارت خود اذعان داشت: محمدتقی باقری از بچه‌های اردبیل بود که مدتی قبل از ما به کشور برگشت، قبل از اعزام پیش بنده آمد و گفت من را می‌خواهند آزاد کنند پیامت چیست؟ گفتم به رزمنده‌ها و مسئولین کشور برسانید که به خاطر اسراء به دشمن باج ندهید، هر چند سال باشد ما ایستادگی خواهیم کرد و منتظر خواهیم شد آرپی‌جی رزمنده‌ها این درها را باز کند؛ این واقعیت آن دوران بود، روحیه‌ی بچه‌ها واقعا همان بود.

,

در اسارت معتقد بودیم سنگرمان عوض شده است

, در اسارت معتقد بودیم سنگرمان عوض شده است, در اسارت معتقد بودیم سنگرمان عوض شده است,

وی ادامه داد: با اینکه من به‌‌‌شدت مجروح بودم و خونریزی زیادی داشتم، و تا 6 ما در آسایشگاه مجروحین بودم ولی هرگز احساس ضعف نکردم بلکه معتقد بودم سنگرم عوض شده است و باید استقامت کنیم و دشمن را در هم بشکنیم.

,

این رزمنده دوران دفاع مقدس متذکر شد: به نظرم شهدای آزاده جزو مظلوم‌ترین‌ها هستند، وقتی شهید ابراهیم رضایی در اردوگاه به شهادت رسید خواستیم از درمانگاه اردوگاه تا آمبولانس شاید صد قدم هم نمی‌شد ایشان را تشیع کنیم، بعثی‌ها نگذاشتند. خواستیم چند قدمی را حداقل همراهی کنیم که عراقی‌ها با کابل و باتوم هجوم آوردند و جنازه زیر دست و پا افتاد.

,

کریمیان تصریح کرد: مجروحین هم به نوعی در سختی بودند، نه درمان و بیمارستانی نه تغذیه‌ای مناسب برای بیمار، من از ناحیه فک و صورت مجروح بودم بدون بی‌حسی شروع کردند به عمل و من تنها توانستم از 17 بخیه 3 تا بخیه را تحمل کنم و بعد از آن بی‌هوش شدم.

,

وی افزود: در آنجا حتی آمپول آنتی بیوتیک نداشتیم تا تزریق کنیم و نگذاریم زخم‌ها عفونت کند، یکی از آزاده‌ها پایش تیر خورده بود که بعد از مدتی جای زخم عفونت کرد و بردند پا را از زانو به پایین قطع کردند، خیلی از مجروحین را زیر دست و پا به شهادت رساندند.

,

فرمانده سپاه عاشورا گفت: این رشادت و مظلومیت‌ها باید گفته شود، این خاطرات نیز متعلق به من نیست بلکه خاطرات یک جوان مسلمان رزمنده ایرانی است که توفیق دفاع از انقلاب و نظام اسلامی را داشته است.

,

وی در خصوص ثبت و ضبط خاطرات آزادگان اذعان کرد: در بنیاد حفظ آثار و مرکز حفظ آثار سپاه عاشورا خاطرات آزادگان در حال ثبت و ضبط است همچنین یکی از ماموریت‌های خانه آزادگان نیز در کنار انجام کارهای محوله ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان است.

,

اصحاب رسانه احساس نیاز به فرهنگ ایثار را ایجاد کنند

, اصحاب رسانه احساس نیاز به فرهنگ ایثار را ایجاد کنند, اصحاب رسانه احساس نیاز به فرهنگ ایثار را ایجاد کنند,

کریمیان با بیان اینکه این اقدامات کفایت نمی‌کند، متذکر شد: باید احساس نیاز و تشنگی در میان نسل جوان هم باشد تا آزادگان به سخن بیایند،باید این خواستن وجود داشته باشد معتقدم این احساس نیاز را باید رسانه‌ها ایجاد کنند و در این خصوص گفتمان سازی داشته باشند.

,

گفتنی است سردار کریمیان از رزمندگان دوران هست سال دفاع مقدس است که در عملیات خیبر به اسارت دشمن بعثی در آمد. شماره اسارت وی در صلیب سرخ جهانی 9051 به ثبت رسیده است و در بعد از ظهر روز 27 مرداد سال 1369 پس از شش سال و پنج ماه و 22 روز به وطن بازگشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه