اخبار داغ

رکود در بخش تولید هنوز بیداد می کند

بی پولی گریبانگیر تنها تولیدکننده پکیج کامل دکوراسیون استان یزد/مردمی که حتی پول بیعانه را هم ندارند

بی پولی گریبانگیر تنها تولیدکننده پکیج کامل دکوراسیون استان یزد/مردمی که حتی پول بیعانه را هم ندارند
کار آفرین جوان میبدی گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما بی پولی مردم هست که به خاطر مشکلات اقتصادی مردم توان پرداخت بیعانه را هم ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میبد خبر، وحید قاسمی کارآفرین و تولید کننده جوان میبدی در خصوص آغاز فعالیت خود در عرصه تولید گفت: سال ١٣٨٥ با توجه به شغل پدری که نقاش بود و با تجربه ای که در این زمینه کسب کردم، تصمیم گرفتم که به نقاشی چوب بپردازم. در ابتدا فقط در اوقات و ساعتهای بیکاری مشغول به این کار می پرداختم ولی با رونق بازار و علاقه زیاد به این کار بطور تمام وقت وارد این عرصه شدم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میبد خبر,

, ,

وی افزود: تا چند سال پیش هنوز مردم زیاد با پلی استر اشنا نبودند و مدت زمانی طول کشید تا عرف بازار شود. با توجه به استقبال مردم و پیشنهاداتی که در زمینه تولید به من شد به ذهنم آمد که کارگاهی فراهم کنم، منزلم را به قیمت ٥٥ میلیون تومان فروختم و زمینی در بدرآباد میبد خریداری و با اخذ مبلغ ٤٠ میلیون تومان وام آزاد بعد از چند ماه کارگاه را تکمیل کردم و به طور مستقیم ٥ نفر و غیر مستقیم ٦ نفر از طریق این کارگاه مشغول به کار شدند.

,

قاسمی در باره توسعه کارگاه خود اظهار داشت: به دلیل عدم ثبات بازار مجبور شدم کارگاه را بفروشم و به ملک استیجاری رفتم. دوسال به سختی گذشت تا دوباره بازار بهتر شد و تصمیم به خرید ملک و ساخت کارکاه گرفتم.

,

, ,

کارآفرین میبدی گفت: برای پیشرفت و به روز شدن کار دستگاهای سی ان سی و وکیوم جهت کابینت و دکوراسیون داخلی ممبران خریداری کردم با توجه به اینکه هزینه خرید دستگاهها زیاد بود و سرمایه اولیه کمی داشتم برای گرفتن وام تولیدی به بانکها مراجعه کردم ولی متاسفانه بانکها بجای پرداخت تسهیلات کم بهره پیشنهاد استفاده از وام آزاد با بهره بالا یا خرید امتیاز وام می دانند به همین دلیل برای تامین هزینه ها با عبدالرسول دهقانی و مصطفی طاهری  که در زمینه کار با دستگاه سی ان سی تخصص داشت، شریک شدم.

,

, ,

تولیدکننده جوان میبدی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر ما تنها تولید کننده پکیج کامل دکوراسیون داخلی دراستان هستیم که از بیشرفته ترین دستگاها بهره مندیم و خدمات صفر تا صد دکوراسیون داخلی را به راحتی انجام می دهیم.با توسعه کار به طور مستقیم ١٢ نفر و غیر مستقیم ٨ نفر در این کارگاه مشغول به کار شدند.

,

وی در خصوص کیفیت محصولات خود اذعان داشت: خدا روشکر همیشه سعی کردیم طوری باشیم که اگر یک نفر بصورت اتفاقی مشتری ما شد بتوانیم کل آشنایان آن مشتری را جذب خود کنیم. همیشه از بهترین مواد اولیه استفاده کردیم و می کنیم و اگر مشکلی در کار بوجود امد همیشه پاسخ گو هستیم و بعد از گذشت چند سال جذب اعتماد مردم، بدون دفتر فروش و با کمترین تبلیغات همیشه کار داریم و هیچ موقع بیکار نشدیم و بیشترین تولیدات ما در خود استان و استانهای همجوار صادر می شود.

,

, ,

قاسمی از مشکلاتی که در این راه داشت، گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما بی پولی مردم هست که به خاطر مشکلات اقتصادی مردم توان پرداخت بیعانه را هم ندارند. مشکل بعدی ما بیمه است. واقعا هزینه بیمه خیلی سنگین هست خودم به عنوان کارفرما حدود ١٥ ماهه که بیمه ام قطع شده و توانایی پرداخت خسارت آن را ندارم و مشکل سوم نیروی انسانی است که در صورت بکار گیری نیروی غیر بومی مشکلاتی نظیر اعتماد به آن نیرو، بیمه و تعهد کاری در سر راه وجود دارد.

,

وی تصریح کرد: اکر از نیروی بومی هم استغاده کنی بعد از مدتی که با هزینه زیاد کار را یاد می گیرد ترک کار کرده و به دنبال راه اندازی کارگاه جدید برای خودش می رود. شاید برای او سود چندانی هم وجود نداشته باشد ولی خوشحال است که روی پای خودش ایستاده ولی متاسفانه اکثر این کارگاه ها بعد از مدتی بدلیل کمبود بودجه و یا تحویل کار خراب بسته می شود.

,

, ,

قاسمی افزود:وضعیت کار الان خدا رو شکر خوبه ولی مردم در نحوه پرداخت مشکل دارند که امیدواریم دولت برای کارگاههای زود بازده و صنایع کوچک تولدی فکری بردارد.

,

کارآفرین میبدی در پایان بیان داشت: از مسئولین هیچ گونه توقع و انتظاری ندارم و این نشانه نداشتن مشکل نیست بلکه منتظر کسی ماندن مانع پیشرفت کار می شود پس بهتراست روی پای خودمان بایستیم و بجای شنیدن وعده های رنگارنگ خودمان به فکر چاره باشیم.

,

, ,

قاسمی در پایان عنوان کرد: مردم نیز در خرید کالا به همین کارگاههای تولیدی و تولیدکنندگان بومی اعتماد کنند که این اعتماد باعث می شود جوانان خود این شهر به کار مشغول شوند. ازهمسرم که در این سالها همیشه یاور من بود و سختیهای زیادی را متحمل شد تشکر و قدردانی می کنم.

,

انتهای پیام/اد

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه