اخبار داغ

یک حقوقدان عنوان کرد؛

آسیب‌ها و پیامدهای حقوقی و عرفی حذف " طلاق" از شناسنامه‌ها

آسیب‌ها و پیامدهای حقوقی و عرفی حذف " طلاق" از شناسنامه‌ها
یک حقوقدان با بیان اینکه درباره طرح حذف "طلاق"، بدلیل ابهامات متعدد نمی توان اظهار نظر قطعی و روشنی داشت، تصریح کرد:حداقل سوالات جدی در این زمنیه وجود دارد که با انجام نکاح حرمت هایی گاه موقت و گاه بطور دائمی بین اشخاص ایجاد می شود که با رعایت اینگونه موارد از احتمال ورود به حریم های مورد توجه شارع مقدس اسلام اجتناب می شود؛مثل حرمت ازدواج بین محارم که مورد دقت خاص ضوابط اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  دکتر مسعود اخوان فرد، حقوقدان و استاد دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، در خصوص طرح حذف "طلاق" از شناسنامه با بیان اینکه از منظر حقوقی و بخصوص قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خانواده واحد بنیادین جامعه محسوب می‌شود و دارای حرمت ویژه ای است، اظهار کرد:  پس هر امری در راستای تحکیم خانواده مورد احترام بوده و بالطبع هر موضوعی مغایر با آن مورد نکوهش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه با بیان اینکه درباره طرح حذف "طلاق" از شناسنامه مطلقه ها، بدلیل ابهامات متعدد نمی توان اظهار نظر قطعی و روشنی داشت، تصریح کرد: حداقل سوالات جدی در این زمنیه وجود دارد که با انجام نکاح حرمت هایی گاه موقت و گاه بطور دائمی بین اشخاص ایجاد می شود که با رعایت اینگونه موارد از احتمال ورود به حریم های مورد توجه شارع مقدس اسلام اجتناب می شود؛ مثل حرمت ازدواج بین محارم که مورد دقت خاص ضوابط اسلامی است.

,

این حقوقدان برجسته کشور، بیان کرد:  با حذف سوابق طلاق از شناسنامه زوجین (خواه زن و خواه مرد) امکان رصد این موضوعات تنها از طریق مراجعه به سوابق موجود در ثبت احوال میسر است و احتمال بروز خطا و اشتباه زیاد می شود.

,

, ,

اخوان فرد با اشاره به اینکه دوشیزگی و بکارت در جامعه ما همواره مورد توجه بوده و تبعات ناشی از این امر هم در قوانین مندرج است، گفت: حال با این بحث جدید چه شرایطی را شاهد خواهیم بود؟

,

وی بیان کرد: جامعه ما به اندازه کافی از اجرای ضوابط طلاق توافقی مندرج در قانون به اصطلاح حمایت از خانواده (بخوانید حمایت از طلاق!)  آسیب دیده است که در موارد متعددی شاهد طلاق های توافقی در ظرف مدت زمان کوتاهی بوده ایم.

,

این استاد در ادامه پرسید: به راستی «معنی طلاق بعنوان "مبغوض ترین امر حلال نزد خداوند این است"؟!» بوسیله حذف سوابق طلاق چه مسیر جدیدی در این حوزه باز می شود و اساسا نقشه راه و دیپلماسی حقوقی ما در این رابطه چیست؟

,

این حقوقدان در ادامه گفت: با طرح چنین پیشنهاداتی به فکر خطور می کند: « نکند، این دست موارد هم از جمله تعهدات پنهانی- پنهان از دید مردم ایران- برخی اشخاص با غیرت! به سازمان یونسکو بابت سند رسوای ۲۰۳۰ است؟»

,

اخوان فرد با بیان اینکه ما را چه میشود؟ حد یقف در این مسیر کجاست؟، اظهار داشت: نکند ما در مسیر قداست زدایی از مفهوم ازدواج شرعی و صحیح گام برمی داریم؟ یکروز به بهانه ها و عناوین مضحک و دست پرورده اشخاص بیمار دل نظیر ازدواج به اصطلاح سفید (نام بظاهر آبرومندانه و جدید برای عمل شنیع زنا که مورد حرمت شدید دین مبین اسلام  است) و روز دیگر با طرح و نقشه جدید!

,

وی توصیه کرد: قبل از هر اقدامی باید از منظر متخصصین امر و بخصوص فقهای عظام مطلب مورد مداقه و بررسی عمیق، دقیق و موشکافانه صورت پذیرد و با مواردی که با دین فردی و اجتماعی مردم سر و کار دارد براحتی بازی نکنیم.

,

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به اینکه چرا در راستای پیاده سازی سیاست های ابلاغی یکی دوسال اخیر مقام معظم رهبری راجع به خانواده گام برنمی داریم؟، گفت: مگر عمل به فرمایشات ایشان همواره مورد تاکید مسئولین نبوده و نیست؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه