اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی؛

ناهماهنگی مدیران اقتصادی٬ طیب نیا را از کابینه دوازدهم حذف کرد/وظیفه نمایندگان فراتر از رای دادن و رفع تکلیف است

ناهماهنگی مدیران اقتصادی٬ طیب نیا را از کابینه دوازدهم حذف کرد/وظیفه نمایندگان فراتر از رای دادن و رفع تکلیف است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی گفت: متاسفانه در کشور شاهد ناهماهنگی بین مدیران اقتصادی هستیم و این مورد را می توان از دلایل عدم حضور طیب نیا در کابینه دوازدهم ذکر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سلام کمیجان ؛ با اعلام لیست وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم به مجلس شورای اسلامی حواشی بسیاری از سوی منتقدان و موافقان ایجاد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان,

برخی ها با حذف تعدادی از وزرا انتقاداتی کردند و برخی دیگر با دوباره مطرح شدن اسامی برخی از وزرای دولت یازدهم ایراداتی گرفتند. علی طیب نیا وزیر دولت یازدهم یکی از نفراتی است که با وجود داشتن کارنامه قابل قبول از عملکرد چهارساله در پست وزارت اقتصاد، اما به بهانه های مختلفی چون بیماری قلبی در لیست پیشنهادی جای نگرفت.

,

بهانه بیماری قلبی و مطرح شدن این مسئله از سوی اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهوری در برنامه تلویزیونی روزهای گذشته بیان شد،وی در مورد علت عدم حضور طیب‌نیا در کابینه دوازدهم گفت: «دکتر طیب‌نیا علم بسیار زیادی در علوم اقتصادی دارد و از کرباسیان، وزیر پیشنهادی کابینه دوازدهم نیز سواد بیشتری دارد اما مشکل قلبی طیب‌نیا باعث شد که وی از حضور در کابینه دوازدهم انصراف دهد و معاون او جایگزینش شود.»

,

این درحالی است که در شبکه های مجازی و صحبت های برخی از منتقدین در واکنش به مشکل قلبی طیب نیا و  اخیرا موضوع تکیه زدن  نجفی بر کرسی شهرداری تهران که با وجود بیماری قلبی و منع پزشکان در سن ۶۶ سالگی نامزد تصدی شهرداری شده است،  مباحث مختلفی را ایجاد کرد.

,

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان گفت: آقای علی طیب نیا یه عنوان یکی از وزرای دولت یازدهم که از سوی مجلس رای اعتماد بالایی کسب کردند در دوره تصدی این مسئولیت با تخصص و تبحر خاصی که در حل مسائل اقتصادی داشت هوشمندانه عمل کرد.

, سلام کمیجان,

ناهماهنگی بین مدیران اقتصادی

, ناهماهنگی بین مدیران اقتصادی, ناهماهنگی بین مدیران اقتصادی,

وی با اشاره به اینکه در برخی از سایت ها و شبکه های مجازی بیماری قلبی طیب نیا سبب عدم ورود به کابینه دوازدهم شده را تنها علت این موضوع ندانست و تصریح کرد: متاسفانه در کشور شاهد ناهماهنگی بین مدیران اقتصادی هستیم و این مورد را می توان نمونه ای دیگر از دلایل عدم حضور طیب نیا ذکر کرد.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که داشتن بیماری مانع حضور در کابینه نمی شود، گفت: ممکن است برخی از وزرا بیماری داشته باشند اما این تنها دلیل قانع کننده بر عدم حضور در کابینه نیست.

,

وی بیان کرد: بسیاری از تصمیمات و ایده هایی که مدنظر وی بود به خاطر برخی از محدودیت ها ( امکانات و الزامات دیگر) قابلیت اجرایی پیدا نکرد و امیدوار بود تا مسائل اقتصادی را متفاوت تر از شرایط فعلی امروز کشور مورد توجه قرار دهد.

,

وظیفه نمایندگان فراتر از رای دادن و رفع تکلیف در روز رای گیری است

, وظیفه نمایندگان فراتر از رای دادن و رفع تکلیف در روز رای گیری است, وظیفه نمایندگان فراتر از رای دادن و رفع تکلیف در روز رای گیری است,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به وظایف مهم نمایندگان در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، گفت: وظیفه نمایندگان فراتر از رای دادن و رفع تکلیف در روز رای گیری است. نمایندگان با توجه به عملکرد گذشته وزرای پیشنهادی و آسیب شناسی آنها و شناخت نقاط قوت و ضعف ترازوی منطقی در ذهن خود مجسم می کنند و براساس آن رای می دهند.

,

نکو خاطر نشان کرد: نمایندگان باید وظایف ذاتی خود را به درستی انجام دهند و اگر تشخیص دهند وزیری کارآمد است رای مثبت به او خواهند داد در صورتی که مشخص شود که فرد مورد نظر نمی تواند کارآمد باشد و شرایط را نداشته باشد رای اعتماد نخواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه