اخبار داغ

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران :

۸۳ درصد خاک تولیدی انگوران در زنجان مصرف می‌شود/انتقال حساب‌های مالیاتی معدن انگوران در حال انجام است +تصاویر

۸۳ درصد خاک تولیدی انگوران در زنجان مصرف می‌شود/انتقال حساب‌های مالیاتی معدن انگوران در حال انجام است +تصاویر
مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران گفت: 83 درصد خاک تولید شده توسط معدن انگوران در استان زنجان مصرف می شود و مابقی به سایر استان ها صادر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  شمیم ماهنشان، منصور شبانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با تبریک روز خبرنگار، اظهارداشت: معدن سرب و روی انگوران بزرگترین ظرفیت معدنی خاورمیانه بوده و معدنی در کلاس جهانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شمیم ماهنشان,

وی با تاکید بر اینکه نباید با حاشیه‌سازی این معدن را دچار چالش کنیم، افزود: این رسالت سنگین بر عهده خبرنگاران کشور و به ویژه استان زنجان است.

,

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران با بیان اینکه مجموعه انگوران بنگاه اقتصادی بوده و رسالتی در بحث تولید و اشتغال دارد، گفت: در همین راستا در این مجتمع ۹۰۰ نفر مشغول به اشتغال هستند.

,

شبانی با اشاره به اینکه در مجتمع معدنی سرب و روی انگوران معدن‌ها شامل معدن‌های روباز و زیرزمینی، تراورتن، سنگ آهن صاحب سقز که در کردستان مستقر اما زیر پوشش این معدن قرار دارد، اظهارداشت: سالانه ۷۵ هزار تن سنگ آهن مگنتی در این معدن تولید می‌شود.

,

وی از واگذاری معدن متروکه مس بایچه باغ به مجتمع معدنی سرب و روی انگوران خبر داد و افزود:برنامه بهره برداری و استخراج معدن مس بایچه باغی و بحث گردشگری آن در دستور کار قرار دارد.

,

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران با بیان اینکه در تولید ماده معدنی از فروردین امسال ۳ هزار تن بیشتر از پیش‌بینی برنامه، تولید شده است، گفت: میزان تولید اردیبهشت ۵۹ هزار تن بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در خردادماه ۵۹ هزار تن برنامه ریزی شده بود که ۸۰ هزار تن تولید شد.

,

شبانی با بیان اینکه در مجموع امسال ۲۰ درصد از برنامه‌ریزی تولید جلوتر حرکت کرده‌ایم، اظهارداشت: رکورد تولید این معدن در سال ۱۳۹۳ تولید یک میلیون و ۱۰ هزار تن بود که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تولید باید ۷۸۰ هزار تن می‌شد.

,

وی با بیان اینکه ۸۳ درصد خاک تولیدی این معدن در استان و ۱۷ درصد آن در سایر بخش‌های کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: باطله برداری طی ۳۸ سال گذشته در این معدن افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر به ازای هر تن ماده معدنی ۲۳ تن باطله برداشت می‌شود که یک هزینه بسیار بالا است.

, وی با بیان اینکه ۸۳ درصد خاک تولیدی این معدن در استان و ۱۷ درصد آن در سایر بخش‌های کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: باطله برداری طی ۳۸ سال گذشته در این معدن افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر به ازای هر تن ماده معدنی ۲۳ تن باطله برداشت می‌شود که یک هزینه بسیار بالا است.,

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران با بیان اینکه در تولید سولفور پیمانکار استخراج کار خود را از بهمن سال گذشته آغاز کرده است، گفت: ۳۲ میلیون تن ذخیره کل سنگ تراورتن است که ما مجاز به برداشت ۲۵ هزار تن به صورت سالانه هستیم.

,

*انتقال حساب‌های مالیاتی معدن انگوران به استان در حال انجام است

, *انتقال حساب‌های مالیاتی معدن انگوران به استان در حال انجام است, *انتقال حساب‌های مالیاتی معدن انگوران به استان در حال انجام است,

شبانی با اشاره به اینکه از سوی مدیرعامل این مجتمع قول‌های مساعدی برای انتقال حساب‌های مالیاتی این معدن به استان زنجان داده شده است که در حال طی فرایند آن است، تصریح کرد: در استفاده از نیروهای بومی برای این معدن نیز، استفاده از نیروی بومی به نفع پیمانکار است اما باید نیروی آموزش دیده در این مورد وجود داشته باشد.

,

*ذخیر تراورتن معدن انگوران، توان تولید برای چند نسل را دارد

, *ذخیر تراورتن معدن انگوران، توان تولید برای چند نسل را دارد, *ذخیر تراورتن معدن انگوران، توان تولید برای چند نسل را دارد,

وی با بیان اینکه معدن تراورتن سرب و روی انگوران تا چند نسل آینده نیز توان تولید دارد، خاطرنشان کرد: این معدن ۷ میلیون تن ذخیره سرب روی دارد که با احتساب ۷۰۰ هزار تن تولید سالانه، تا ۱۰ سال آینده در این رابطه ذخیره تولید داریم.

,

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران گفت: برنامه های زیست محیطی منابع آب و خاک و هوا.تصفیه خانه ها‌ دمپ های باطله و… دفع پسماندهای معدن و حوزه شهر دندی،پاکسازیهای رودخانه ها، جنگل کاری و ایجاد فضای سبز در دست مطالعه و درمانگاه شهر دندی با حمایت مالی در حال ساخت است.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه