اخبار داغ

نارضایتی مردم تربت حیدریه از اوضاع نابه‌سامان حوزه درمان بخش خصوصی/ تجمیع اطبا و حوزه خدمات در محدوده میدان مرکزی مشکل ساز شده است

نارضایتی مردم تربت حیدریه از اوضاع نابه‌سامان حوزه درمان بخش خصوصی/ تجمیع اطبا و حوزه خدمات در محدوده میدان مرکزی مشکل ساز شده است
شهروندان تربت حیدریه که جهت ادامه مراحل درمان خود به بخش خصوصی حوزه درمان مراجعه می‌کنند با توجه به پرداخت هزینه های سنگین از وضعیت فضای محدود و اوضاع نابسامان این حوزه ابراز نارضایتی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت، حوزه بهداشتی و درمانی بخش خصوصی تربت حیدریه اغلب در مرکز این شهر محدوده 500 متری میدان امام خمینی(ره) متمرکز شده و نخستین نارضایتی شهروندان به اوضاع ترافیکی و متمرکز بودن این حوزه بر می گردد که چرا با توجه به ظرفیت های موجود و دارا بودن مکانهای مختلف همه اطبا و پزشکان در این محدوده تجمیع شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

شاید یکی از مهمترین دلایل این موضوع به سالهای بسیار دور بر گردد و زمانی که معدود پزشکانی در شهر مستقر بودند و هنوز حجم ترافیکی این میزان سنگین نشده  و دسترسی مردم به بخش درمان نزدیک بود و رضایتمندی را نیز در پی داشت.

,

 

,

در حال حاضر جمعیت شهری تربت حیدریه 130 هزار نفر می باشد و این جدای از جمعیتی است که از روستاهای اطراف و شهرهای مجاور برای تکمیل مراحل درمانی خود به این شهر مراجعه می کنند و اوضاع ترافیکی را بدتر از قبل می کند و این وضعیت اغلب در ساعات هشت تا 14 قابل مشاهده است.

,

 

,

یکی از شهروندان تربتی که برای سیر مراحل درمان خود به بخش خصوصی واقع در میدان مرکزی مراجعه کرده در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: تجمیع اطبا و بخش خصوصی درمان باعث شده تا در طول شبانه روز و بخصوص صبح ها این منطقه از شهر با ترافیک سنگین مواجه شده همچنین نبود پارکینگ در این محدود مزید بر علت شده و بر حجم نارضایتی مردم افزوده است.

,

 

,

وی می افزاید: مسئولان شهری باید تدبیری کنند تا علاوه بر اطبا و پزشکان، بسیاری از صنوف و حوزه خدمات به مکانهای دیگر شهر منتقل شود تا حجم ترافیکی کاسته شود.

,

 

,

توجه به این موضوع مدیریت شهری را می طلبد که باید دید شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر برای این وضعیت چاره ای اندیشیده اند یا اینکه اصرار بر متمرکز شدن اطبا و پزشکان در محدوده میدان مرکزی هنوز وجود دارد.

,

 

,

رئیس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه در این خصوص گفت: طی دو سال اخیر رایزنی های مختلفی با نظام پزشکی و بخش خصوصی درمان انجام شده تا با واگذاری زمین و یا ساختمانی بخشی از اطبا و پزشکان و خدمات درمانی محدوده میدان مرکزی به خیابانهای اطراف منتقل شوند.

,

 

,

نادر سلیمانی خاطرنشان کرد: نظام پزشکی از این موضوع استقبال کرده؛ اما اغلب پزشکان برای انتقال به فراتر از محدوده مرکزی رضایت نمی دهند و بر ماندن در محل فعلی خود اصرار دارند.

,

 

,

یکی از پزشکان محدوده میدان مرکزی که نخواست نامش عنوان شود، مهمترین دلیل نارضایتی پزشکان از انتقال به خیابانهای اطراف را از دست دادن بیماران دانست و گفت: این انتقال دو حالت را بوجود می آورد اول اینکه ممکن است برخی با رفتن خود و نرفتن دیگر پزشکان، فضا را برای رقبای دیگر باز بگذارند و اطبا، مشتریان خود را از دست بدهند.

,

 

,

وی افزود: دوم اینکه چنانچه همه پزشکان در یک مجتمع و یا یک خیابان تجمیع شوند، همان حالت محدوده میدان مرکزی بوجود می آید و ممکن است به دلایل مختلف بین پزشکان درگیری بوجود بیایید.

,

 

,

اما بیشترین نارضایتی مردم به فضای محدود و بسیار نامناسب بخش خصوصی درمان اختصاص دارد که با توجه به دریافت هزینه های بالا از شهروندان؛ اما هیچ امکاناتی در فضای محدود وجود ندارد و اطبا و پزشکان نیز بدون توجه به این نقیصه همچنان به کار خود در همان مکان ادامه می دهند.

,

 

,

فضاهای محدودی که گاهی مراجعه کنندگان علاوه بر اینکه باید ایستاده منتظر نوبت خود شوند امکاناتی به لحاظ سرمایشی و یا گرامایشی نیز وجود ندارد.

,

 

,

حالا باید دید که چه نهادی می تواند اطبا و پزشکان را به داشتن امکانات لازم و رفتن از محدوده میدان مرکزی متقاعد کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه