اخبار داغ

مدیر گروه علوم اجتماعی و انسانی کمیسیون ملی یونسکو:

نیشابور پتانسیل پیوستن به شبکه شهر خلاق را دارد

نیشابور پتانسیل پیوستن به شبکه شهر خلاق را دارد
مدیر گروه علوم اجتماعی و انسانی کمیسیون ملی یونسکو از پیوستن نیشابور به شبکه شهر خلاق در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این شهر پتانسیل پیوستن به این شبکه را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیدا مهنام در گفتگوی اختصاصی با عطارنیوز گفت: یکی از موضوعات مهم یونسکو در خصوص شهرهایی که دارای تاریخ کهن هستند این است که چگونه بتوانند از این میراث حفاظت کنند و از طرفی دیگر در برجسته سازی آنها در عرصه بین المللی تأثیرگزار باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عطارنیوز,

 

,

وی افزود: با توجه به آثار زیادی که در نیشابور وجود دارد، ملزم هستیم این اماکن را نیاز سنجی و اولیت بندی کنیم، باید ببینیم کدام یک از این مواریث در معرض خطر بیشتری قرار دارد تا آنها را بازآفرینی کنیم.

,

 

,

مهنام گفت: یونسکو شبکه های شهری را دارد که این شبکه های شهری می توانند کمک شایانی به معرفی آثار به جهان کنند، شبکه شهر خلاق یکی از این شبکه ها است که از سال 2007 تشکیل شده که در ایران طی دو سال گذشته شهر اصفهان را در حوزه صنایع دستی و شهر رشت را در حوزه خوراک پزی عضو این شبکه کردیم.

,

 

,

وی بیان کرد: عضویت در این شبکه در یکی از حوزه های ادبیات، معماری، خوراک پزی، طراحی، فیلم و موسیقی صورت می گیرد و شهر نیشابور شهری است که در حوزه ادبیات، معماری و صنایع دستی پتانسیل حضور در این شبکه را دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه