اخبار داغ

نخستین روز جشنواره پنجم وتار با استقبال گسترده هنرمندان به پایان رسید + عکس

نخستین روز جشنواره پنجم وتار با استقبال گسترده هنرمندان به پایان رسید + عکس
نخستین روز پنجمین جشنواره منطقه ای نمایشنامه خوانی وتار با اجرای سه گروه نمایشی از سنندج ، مرند ، سقز و با حضور گسترده هنرمندان و علاقه مندان و داوری دکتر قط الدین صادقی ، توحید معصومی و پرویز فاضل نژاد به کار خود پایان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، پنجمین جشنواره منطقه ای نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی وتار با حضور 7 گروه نمایشی از استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، همدان و کردستان و همچنین یک گروه نمایشی در بخش جنبی روز دوشنبه 23 مرداد ماه 96 در محل  سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج آغاز به کارکرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل، ,

, ,


در اولین اجرا،  از ساعت 17 اجرای نمایشنامه خوانی « ابوبکر محمدی ، فاطمه محمدی» به نویسندگی "جلال تجنگی " و کارگردانی « کورش احمدی » با نقش خوانی آقایان کورش احمدی ، فردین قادری ، نیما ایمانزاده ، آنیتا جعفری و برهان حیدری با حضور گسترده هنرمندان و علاقه مندان آغاز گر برنامه های روز اول جشنواره بود .

,
,

, ,


دومین اجراء که از ساعت 19 آغاز گردید  اختصاص به نمایش « مشترک مورد نظر » به نویسندگی « کامران شهلایی » از هنرمندان پرکار و فعال حوز نمایش استان کرمانشاه و کارگردانی هنرمند جوان «محمد یوسفی زاده » از شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی که در سه اپیزود با نقش خوانی فرنوش فهیمی ، پریوش فتاح زاده ، آیسان خلیل زاده ، حمید حمیدی ، محمد حاج احمد لویی با موضوع اجتماعی ، داشت که در مدت زمان 35 دقیقه خوانش این متن برگزار گردید .

,
,

, ,


از ساعت 21 نمایش نامه « فراموشی » به نویسندگی هنرمند توانمند سنندجی « صابر دل بینا » و کارگردانی و نقش خوانی  پیشکسوت تئاتر استان کردستان از شهرستان سقز « اسماعیل پاشایی » درقالب متنی 4 اپیزودی و نقش خوانی هنرمندان جمیل منصوری، نازیلا امینی ، ساریه امینی، لیلا غدیر پور ، سامان سید ابراهیمی، و صحنه خوانی ادریس دلارامی با همراهی سینا وکیلی موسیقی و سینا برزویی طراحی صحنه در مدت زمان 40 دقیقه به اجراء در آمد و با این اجراء روز اول جشنواره به پایان رسید .

,
,


گفتگو و هم اندیشی هنرمندان هنرهای نمایش در وتار

, ,
,


 از ویژگی های این دوره جشنواره برگزاری نشست نقد و بررسی آثار اجراء شده در سالن کنفرانس اندیشه بود که بلافاصله پس از هر اجراء  برگزار و آثار اجراء شده به مدت یک ساعت با حضور کارگردان و هنرمندان مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

,
,

, ,


در این نشست ها پس از تحلیل و بررسی متون اجراء شده و کارگردانی و اجراهای صورت گرفته کارگردان و عوامل نمایش مطالب لازم را بیان و زمینه هم افزایی هنرمندان شرکت کننده و بیان و انتقال تجربیات  صورت گرفت .

,
,


طرح مباحث در خصوص نمایشنامه خوانی و مسائل مربوط ، اولویت های متون نمایشی و نقاط ضعف و قوت آثار در کنار ارائه پیشنهاد در خصوص  مسائل مربوط نیز صورت گرفت .

,
,

, ,


در روز دوم سه شنبه 24 مرداد ماه 96  از ساعت 10 نمایش تقاطع به کارگردانی سید امیر حسین فاطمی ، ساعت 12 اجرای نمایش گرگ به کارگردانی کیانوش محمدی در بخش جنبی از سقز و بعد از ظهر از ساعت 17 نمایشنامه « رسم پیر پروانه » به کارگردانی علی نور بخش از بیجار ، ساعت 19 نمایشنامه « عشقو سنگ» به کارگردانی « پدرام رحمانی » از ارومیه و آخرین اجراء ساعت 21 نمایش « زمستان ، بهار» به کارگردانی زهرا محمدی از سنندج به نمایش در می آید .

,
,

, ,


چهارشنبه 25 مرداد ماه ساعت 10 صبح با مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان پنجمین جشنواره منطقه ای نمایشنامه خوانی وتار به کار خود پایان می دهد .

,
,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه