اخبار داغ

کارشناس اجتماعی مرکز مشاوره آرامش اردبیل؛

اختلافات خانوادگی مهمترین انگیزه خودکشی در میان زنان متاهل است

اختلافات خانوادگی مهمترین انگیزه خودکشی در میان زنان متاهل است
کارشناس اجتماعی مرکز مشاوره آرامش اردبیل اختلافات خانوادگی را مهمترین انگیزه خودکشی عنوان یاد کرد و گفت: در زنان متاهل مهمترین انگیزه خودکشی در گروه سنی 18 -24 بیشتر دیده می شود که عمدتا به صورت مصرف دارو و خودسوزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بانوی کوثر، فریبا تقوی کارشناس اجتماعی مرکز مشاوره آرامش اردبیل گفت: با توجه به تحقیقات صورت گرفته در ایران خودکشی در میان زنان و مردان متاهل به دلیل برهم ریختگی ارزشهای اجتماعی و فرهنگی در نتیجه نا بسامانی نهاد خانواده افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوی کوثر,

وی اختلافات خانوادگی را مهمترین انگیزه خودکشی عنوان کرد و گفت: در زنان به طور خاص موارد خودکشی در گروه سنی 18 -24 سال بیشترین میزان را دارد که عمدتا به صورت مصرف دارو و خودسوزی است. همچنین زنان بیشتر از مردان اقدام به خودکشی می کنند و علت آن باورهای متضاد زنان و مردان در زندگی مشترک می باشد.

,

کارشناس اجتماعی به علل خودکشی در میان زنان متاهل اشاره کرد و گفت: نارضایتی از زندگی زناشویی: افرادی که از زندگی زناشویی خود ناخشنود هستند 4 بار بیشتر از سایر افراد اقدام به خودکشی می کنند. افرادی که در سن پایین ازدواج می کنند احتمال بیشتری داردکه مرتکب خودکشی شوند. و یا خانواده هایی که از نظر اقتصادی در سطح پایینی هستند آمار بیشتری را در خودکشی دارند.

,

وی بیان داشت : در تحقیق هدف آن بود تا رابطه بین سطح تحصیلات زنان و تمایل آنان به افکار خودکشی آسیب رساندن به همسر سنجیده شود و نتیجه به دست آمد که داشتن سطح تحصیلات بالاتر به شکل گیری خودپنداره های مثبت تر در فرد یاری می کند و در این حالت توهین ها و تحقیرهای همسر را دلیل بر ضعف و حقارت خود دانسته و برآن باورند که همسرانشان دارای مشکل اند بنابراین عزت نفسشان حفظ می شود و تمایل به خود کشی در آنها کاهش می یابد.

,

وی در ادامه افزود: یکی از عوامل اصلی خودکشی در بین زنان متاهل نارضایتی از روابط زن و شوهر است اختلالات زناشویی که به مرور زمان برای برخی به وجود می آید و مشکلات شخصیتی باعث می شود فرد نتواند به همسر خود محبت کند و فقدان محبت و عاطفه و روابط گرم و صمیمی،نق زدنهای دائمی ، نزاع ها و مجادله های فراوان ، سردی روابط بین همسران باعث افسردگی شدید و در نهایت باعث خودکشی می گردد.

,

تقوی گفت: خیانت زناشویی و ترس از بی آبرویی – اختلالات شخصیتی و ابتلا به بیماریهای روانی از جمله افسردگی و اضطراب و عدم اعتماد به نفس شدید در بین زنان از مهمترین رفتارهای منجر به خودکشی است. احساس گناه و اندیشیدن درباره مرگ، خودکشی یا اقدام به خودکشی از شایع ترین نشانه های افسردگی است.

,

کارشناس اجتماعی عنوان کرد: هنگام افسردگی شدید، شخص معمولا دور اندیشی خود را از دست داده و از لحاظ عاطفی، حل مشکلات را نداشته و به دلیل محدویت جریان فکری قادر به انتخاب راه حلی جز خودکشی نیست.

,

وی خاطرنشان کرد : زنان نسل امروز در اثر ارتقاءآگاهی هی و سطح دانش عمومی و عزت نفس و کسب سرمایه های فرهنگی، نگرشهای متفاوتی با نسل های مادران و مادربزرگان خود دارند. سطح تحصیلات در میان آنان افزایش و توقعاتشان نیز از خود همسر و زندگی مشترکشان تغییر پیدا کرده است.

,

وی گفت: این زنان دیگر الزاما قائل به باور که با لباس سفید به خانه بخت بروند و با کفن سفید خارج شوند نیستند بنابراین در مواردی شخص هنگامی که شرایط زندگی اش را مطابق انتظارات و ایده ها و حقوق انسانی خود نمی یابند ممکن است به شرایط سخت و تحمیلی تن در ندهد و در چنین شرایطی اگر طلاق برای وی غیر ممکن نباشد احتمالا طلاق می گیرد و در برخی موارد که این گونه نیست ممکن است به خود کشی وی منجر شود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه