اخبار داغ

گزارش صحن علنی مجلس:

روحانی: رئیس جمهور در معرفی ۱۷ وزیر زیر فشار هیچ جناح، حزب و تشکلی نبوده است / مشروح دفاعیه روحانی از وزراء پیشنهادی و انتظارات دولت دوازدهم

روحانی: رئیس جمهور در معرفی ۱۷ وزیر زیر فشار هیچ جناح، حزب و تشکلی نبوده است / مشروح دفاعیه روحانی از وزراء پیشنهادی و انتظارات دولت دوازدهم
رئیس جمهور با بیان این‌که بنده در معرفی ۱۷ وزیر تحت فشار هیچ جناح، حزب و تشکلی نبودم ، گفت: همه گروه‌ها پیشنهاداتی داشتند اما هچ فشاری بر رییس جمهور در این زمینه نبوده است. شایعه هماهنگی لیست وزرا با رهبر معظم انقلاب نیز شایعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از تهران نیوز ، حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در صحن مجلس شورای اسلامی به معرفی وزراء پیشنهادی دولت یازدهم پرداخت و اظهار داشت: رئیس جمهور در معرفی ۱۷ وزیر تحت فشار هیچ جناح، حزب و تشکلی نبوده است. همه گروه‌ها پیشنهاداتی داشتند اما هچ فشاری بر رییس جمهور در این زمینه نبوده است. شایعه هماهنگی لیست وزرا با رهبر معظم انقلاب نیز شایعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

وی با بیان این‌که معرفی وزرا کاملاً در چارچوب قانون اساسی است، گفت: امروز رئیس جمهور، ۱۷ وزیر را معرفی می‌کند و در فرصت آینده، وزیر علوم را هم معرفی می‌کنم.

,

 

,

* تشریح علت تاخیر در معرفی وزیر علوم

, * تشریح علت تاخیر در معرفی وزیر علوم, * تشریح علت تاخیر در معرفی وزیر علوم,

رئیس جمهور در ارتباط با علت عدم معرفی وزیر علوم همراه با دیگر وزراء افزود: ما با یک فردی که صحبت کرده بودیم و قبول هم کرده بود، در ساعات آخر انصراف داد.

,

وی بیان داشت: بنده برای وزارت علوم سرپرست منتصب خواهم کرد.

,

 

,

* معرفی وزارء پیشنهادی دولت دوازدهم / دفاعیه روحانی از وزراء پیشنهادی و انتظارات دولت دوازدهم از وزراء

, * معرفی وزارء پیشنهادی دولت دوازدهم / دفاعیه روحانی از وزراء پیشنهادی و انتظارات دولت دوازدهم از وزراء, * معرفی وزارء پیشنهادی دولت دوازدهم / دفاعیه روحانی از وزراء پیشنهادی و انتظارات دولت دوازدهم از وزراء,

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه به معرفی وزراء پیشنهادی پرداخت و ضمن دفاع از این افراد به تشریح انتظارات دولت دوازدهم از آن‌ها نیز پرداخت که در ادامه مشروح آن را با هم می‌خوانیم:

,

سیدمحمد بطحایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

, سیدمحمد بطحایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:,

رئیس جمهور در معرفی بطحانی به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: ایشان سابقه طولانی در آموزش و پرورش دارند. رشد سازمانی ایشان در قالب همین وزارتخانه بوده است. ایشان در سند تحول بنیادین زحمات زیادی کشیدند.

,

وی با بیان این‌که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین وزارتخانه ما وزارت آموزش و پرورش است، افزود: بنده برای رای اعتماد به این وزیر، سفارش جدی می‌کنم. من با ایشان به طور مفصل صحبت کردم.

,

روحانی بیان داشت: تقویت زیربناهای فکری برای زندگی اخلاقی و تقویت هویت ایرانی و اسلامی دانش‌آموزان، تقویت انسان‌های خلاق و توانمندسازی ذهنی و جسمی دانش‌آموزان از خواسته‌های من از این وزیر است.

,

وی ادامه داد: ما برای جامعه پیچیده آینده به دانش‌آموزانی نیاز داریم تا بتوانند از هویت فرهنگی خودشان در جامعه دفاع کنند.

,

 

,

جهرمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات فناوری: 

, جهرمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات فناوری: ,

رئیس جمهور در معرفی جهرمی به‌عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات فناوری گفت: ما اولین بار است که جوانگرایی را تجربه می‌کنیم. اینکه ما باید به دنبال افراد بیش از ۵۰ سال باشیم، نقطه ضعف ماست. همه سازمان‌ها باید از نخبه‌های جوان و زنان استفاده کنند تا دست ما در انتخاب باز باشد.

,

وی عنوان کرد: من خیلی دوست داشتم که سه زن را به عنوان وزیر استفاده کنم، حتی افرادش را هم انتخاب کرده بودم که بنا به دلایلی نشد.

,

روحانی ادامه داد: ایشان متولد یافته بعد از انقلاب است. آشنایی من با ایشان در شورای عالی فضای مجازی بود. از تسلط ایشان بر فضای مجازی و ارتباطات آگاه شدم.

,

وی با بیان این‌که فضای مجازی را نمی‌توان قفل کرد، بیان داشت: این قفل را مردم باز کرده‌اند و دیگر نمی‌توان بست. ما باید از فضای مجازی به صورت صحیح استفاده کنیم. اگر اصول و قانون را رعایت نکنیم، می‌تواند نتیجه‌ای معکوس داشته باشد و خطرآفرینی کند.

,

رئیس جمهور افزود: جهرمی این استعداد را به خوبی دارد. من از ایشان راه‌اندازی سریع شبکه ملی اطلاعات و پیوند شبکه ملی با ایجاد اشتغال را می‌خواهم. اولین خواسته‌ام از ایشان ایجاد اشتغال ۳۰۰ هزار نفری است.

,

وی خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ و استفاده قانونمند از فناوری اطلاعات، شبکه ملی اطلاعات و کیفیت ارائه دسترسی مردم به آن‌ها و زمینه‌سازی برای ایمن‌سازی فضای مجازی از جمله توقعات ماست.

,

 

,

حجت‌الاسلام علوی، وزیر پیشنهادی اطلاعات:

, حجت‌الاسلام علوی، وزیر پیشنهادی اطلاعات:,

روحانی در معرفی حجت‌الاسلام علوی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات دولت دوازدهم اظهار داشت: کار این وزارت، کار سنگینی است‌‌. ما از طرفی باید امنیت را برقرار کنیم و از طرفی هم باید برای مردم، آرامش ایجاد کنیم. وزارت اطلاعات باید براساس احترام به مردم و حقوق شهروندی حرکت کند.

,

وی گفت: وزارت اطلاعات در برابر تروریست‌ها عملکرد خوبی داشته است. هنوز از رفتار ماموران با مجرمان راضی نیستم و مواردی هم گزارش شده اما نسبت به گذشته تقویت شده است.

,

رئیس جمهور عنوان کرد: دستگاه‌های دیگر باید خودشان را با وزارت اطلاعات هماهنگ کند و این یک قانون است. رعایت حقوق شهروندی، برخورد با گروه‌های تروریستی، مبارزه با فساد، مقابله با جاسوسی و نفوذ بیگانگان، اشراف اطلاعاتی در فضای سایبری و افزایش توان کارشناسی اعضای وزارتخانه از خواسته‌های من است.

,

 

,

مسعود کرباسیان، وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی:

, مسعود کرباسیان، وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی:,

روحانی، کرباسیان را به‌عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی دولت دوازدهم معرفی کرد و گفت: وی سابقه‌ای طولانی در مدیریت دارند. ایشان در صنایع، بازرگانی و شهرداری فعالیت کرده است. ایشان همواره در زمینه علم، دانش و کتاب پیشگام بوده است.

,

وی افزود: یکی از موفقیت‌های کرباسیان، ساماندهی گمرک بود که در آن سامانه الکترونیکی فعال شده بود. ایشان با مفاسد مبارزه کردند و درآمد‌ها را افزایش دادند.

,

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مبارزه قاطع با پولشویی و فسادهای سازمان یافته از خواسته‌های من از وزیر اقتصاد و دارایی است. ما باید در این مسئله پیشگام باشیم نه اینکه کشورهای دیگر به ما گوشزد کنند.

,

وی با تاکید بر این‌که ما نیازمند به اصلاح نظام بانکی هستیم، بیان داشت: بانک از مسیر اصلی‌اش منحرف شده است و وظیفه‌اش، بنگاه‌داری نیست. بانک باید با جهان ارتباط درست برقرار کند‌.

,

روحانی تصریح کرد: انضباط مالی در اقتصاد برای ما بسیار مهم است. نظام مالیاتی ما باید شفاف و مشخص بشود. فشار مالیاتی به مردم نیاوریم. از آن‌هایی که مالیات نمی‌دهند و نداده‌اند، باید مالیات بگیریم. سالم‌سازی مسیر خصوصی‌سازی از جمله اقدامات مهم است. جلب سرمایه‌گذاری خارجی نیز از اولویت‌های ماست.

,

 

,

ظریف، وزیر پیشنهادی امور خارجه:

, ظریف، وزیر پیشنهادی امور خارجه:,

رئیس جمهور در معرفی ظریف به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه دولت دوازدهم اظهار داشت: ظریف در دولت یازدهم صبر و حوصله زیادی به خرج داد و مذاکرات هسته‌ای با آن جماعت عجیب و غریب‌، صبر زیادی می‌خواست.

,

وی با بیان این‌که ظریف یک توطئه بزرگ را خنثی کرد، گفت: ظریف حربه آمریکایی‌ها را خنثی کرد. این حربه، قطعنامه‌هایی بود که علیه ما صادر می‌شد. برخی فکر می‌کنند که برجام مسئله‌ای اقتصادی است، اما در واقع امنیت ملی و احقاق حقوق هسته‌ای است.

,

روحانی ادامه داد: ما حقمان را تثبیت کردیم و منع معادلات نظامی را برداشتیم. ما راه را برای تقویت بنیه دفاعی کشور باز کردیم. برخی مثل اینکه مسائل نفت و روابط بانکی قدیم را یادشان رفته است.

,

وی عنوان کرد: از ظریف به خاطر تلاش‌هایشان تشکر می‌کنم. تلاش‌های ایشان منحصر به برجام نبوده است. در بحث همین حجی که زائران رفته‌اند، ظریف زحمات بسیاری کشیدند و در جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز گام‌های بلندی برداشتند.

,

رئیس جمهور با تاکید بر ای‌که ظریف باید برجام را حفظ کنند، گفت: عده‌ای با ذات برجام مشکل دارند. ما در برابر بدعهدی‌های آمریکایی‌ها کوتاه نمی‌آییم.

,

 

,

قاضی‌زاده هاشمی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

, قاضی‌زاده هاشمی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:,

روحانی در ادامه قاضی‌زاده هاشمی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی معرفی کرد و بیان داشت: انجام طرح تحول سلامت با توجه به کمبود بودجه، از جمله اقدامات مهم ایشان است. خرید راهبردی خدمات سلامت و مسئله توریسم سلامت هم برای ما مهم است.

,

 

,

ربیعی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

, ربیعی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:,

رئیس جمهور در معرفی ربیعی به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم گفت: ربیعی در زمینه سیستم رفاه اجتماعی برنامه خوبی داشتند و دارند. زندگی شخصی و تخصصی ایشان به کار و اشتغال مربوط می‌شود. وی دوران مضیقه در زندگی را چشیده‌اند و از این جهت می‌توانند اقدامات شایانی در این وزارتخانه انجام دهند.

,

وی افزود: مسئله صندوق‌ها کار بزرگی است که باید انجام دهند. یکی از بارهای سنگین بر دوش ایشان، مسئله اشتغال است‌.

,

 

,

آوایی، وزیر پیشنهادی دادگستری:

, آوایی، وزیر پیشنهادی دادگستری:,

روحانی آوایی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری به مجلس معرفی کرد و اظهار داشت: آوایی دادستانی در شهرهای مختلف را تجربه کرده‌اند و ریاست دادگستری تهران را هم برعهده داشته‌اند. آن چه که از ایشان شنیده‌ایم، اعتدال ایشان است. وزیر دادگستری باید رابطه خوب ما با قوه قضاییه را بهبود ببخشد.

,

وی گفت: حقوق بشر و حقوق شهروندی برای ما اهمیت دارد. مبارزه با فساد، مسائل حقوق و قضایی ایرانیان خارج از کشور با هماهنگی وزارت اطلاعات از جمله مطالبات ما از این وزیر است.

,

 

,

حاتمی، وزیر پیشنهادی دفاع:

, حاتمی، وزیر پیشنهادی دفاع:,

رئیس جمهور در معرفی حاتمی به‌عنوان وزیر پیشنهادی دفاع عنوان کرد: وی در ستاد کل نیروهای مسلح فعال بوده‌اند‌. ایشان جانشین وزارت دفاع بوده‌اند و احاطه کامل دارند. حاتمی مورد اعتماد خانواده بزرگ نیروهای مسلح است.

,

وی با بیان این‌که سفارش بنده فعالیت بیشتر در برخی از سلاح‌ها و صنایع موشکی است، گفت: ساماندهی صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح از دیگر اولویت‌های من است. هم‌چنین شفاف‌سازی در بخش‌های اقتصادی نیروهای مسلح نیز از مطالبات من است.

,

 

,

عباس آخوندی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی:

, عباس آخوندی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی:,

روحانی، پس از معرفی آخوندی به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ، با بیان این‌که مشکل اصلی ما بافت فرسوده است، اظهار داشت: در بحث مسکن امیدواریم که پیشرفت خوبی داشته باشیم. یکی از مشکلات ایشان ناهماهنگی با شهرداری تهران بود.

,

وی گفت: آخوندی هر جلسه به ما می‌گفتند که فلان جا را برخلاف قانون ساختند و آن منطقه را برخلاف قانون از بین بردند‌. با تغییر شورای شهر، امیدواریم که روابط ایشان نیز بهبود یابد.

,

رئیس جمهور با تاکید بر این‌که پنج استان ما یا راه‌آهن آن وصل شده یا در ماه‌های آینده وصل می‌شوند، خاطرنشان کرد: در راه‌سازی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم. در زمینه هواپیمایی نیز بعد از ۴۰ سال توانستیم با شرکت خارجی قرارداد امضا کنیم.

,

وی افزود: خرید هواپیما از کشورهای جهان سوم با سه برابر قیمت، آن هم با التماس و منت‌کشی، مشکل بزرگ ما بود که از بین رفت.

,

روحانی عنوان کرد: پیشرفت صنعت ساختمان، هدایت سرمایه‌گذاری‌ها در بخش ساخت و ساز، حاشیه‌نشینی، تقویت بنادر کشور و ارتقاء ایمنی در شهرسازی نیز از دیگر توقعات ما از آخوندی است.

,

 

,

محمد شریعتمداری، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت:

, محمد شریعتمداری، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت:,

رئیس جمهور محمد شریعتمداری را به‌عنوان وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن و تجارت دولت دوازدهم معرفی کرد و گفت: ایشان جزو مدیران ارشد کشور هستند. معاون اجرایی رئیس جمهور در دولت یازدهم هم بودند. این وزارتخانه مهم است و امیدواریم شاهد تحولات خوبی باشیم.

,

وی افزود: بهبود فضای کسب و کار، افزایش صادرات، مبارزه با فساد، شفاف‌سازی اقتصاد تجارت، و دنبال کردن سیاست صنعتی و حمایت از معادن از جمله مطالبات ماست.

,

 

,

سیدعباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی:

, سیدعباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی:,

روحانی در معرفی صالحی به‌عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: صالحی در چهار سال قبل هم در همین وزارتخانه حضور داشتند. وزارت ارشاد از لحاظ فرهنگی برای ما مهم است.

,

وی با اشاره به این‌که ما نباید بگذاریم که سلیقه در کشور ما وارد کار شود‌، گفت: ما باید قانون را اجرا کنیم. وقتی که وظیفه‌ای برعهده دولت و وزارت ارشاد است، دستگاه دیگر حق مداخله در امور اجرایی آن ندارد.

,

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هویت و سبک زندگی اسلامی ایرانی، پاسداشت از تکسر فرهنگی، رفع موانع در جهت تولید آثار فرهنگی، افزایش سهم ایران از بازار محصولات فرهنگی و افزایش سهم زنان در فعالیت‌های فرهنگی از مطالبات مهم ما از این وزیر است.

,

 

,

حجتی، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:

, حجتی، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:,

روحانی حجتی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی برای کسب رای اعتماد نمایندگان مردم به مجلس معرفی کرد و گفت: مسئله زراعت و باغداری را خوب می‌شناسند و تحولات خوبی را هم پدید آورده‌اند. بعد از سال‌ها در گندم خودکفا شدیم و در زمینه شکر، دانه‌های روغنی، مزارع مدرن و بهره‌وری آب هم اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

,

وی با بیان این‌که مصرف کود و سموم شیمیایی مشکلات بسیاری پدید آورده است‌، اظهار داشت: بهینه مصرف کردن این‌ها موارد مهمی هستند. تحقیقات کشاورزی را باید پیش ببریم و یارانه کشاورزی را سامان بدهیم‌.

,

 

,

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر پیشنهادی کشور:

, عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر پیشنهادی کشور:,

رئیس جمهور در معرفی رحمانی فضلی به‌عنوان وزیر کشور دولت دوازدهم عنوان کرد: وزارت کشور نیز سخت است. انتخاب استانداران و سایر اقدامات کار دشواری است. وقتی به استان‌های مختلف می‌رویم، رضایت یا عدم رضایت از استانداران کاملا در چهره‌های مردم مشهود است.

,

وی ادامه داد: رحمانی فضلی خیلی سعه صدر دارند. از وی می‌خواهم که از اهل سنت در مسئولیت‌های مختلف استفاده کند. برای ما شیعه و سنی، کرد و بلوچ و … هیچ تفاوتی ندارد.
انسجام ملی، اقوام و مذاهب، توسعه مناطق مرزی، مبارزه با قاچاق کالا و مدیریت بحران‌ها از توقعات ما از این وزیر است.

,
,

 

,

نامدار زنگنه، وزیر پیشنهادی نفت:

, نامدار زنگنه، وزیر پیشنهادی نفت:,

روحانی بار دیگر زنگنه را به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت به مجلس معرفی کرد و گفت: از توانمندی زنگنه مطلع هستم. ایشان قبل و بعد از برجام کار بزرگی انجام داد. ما صادر کننده گازوئیل هستیم. گاز از خارج قطع شد اما مشکلی برای ما پیش نیامد. تقریبا گاز به تمام استان‌های کشور رسیده است.

,

وی با اشاره به این‌که اتصال لوله نفت به جزیره جاسک از توقعات دولت از زنگنه است، افزود: بنده از وی می‌خواهم که به مناطق نفت و گاز مناطق مشترک، اتمام میدان گازی پارس جنوبی، توجه به ساکنان بومی مناطق نفتی و گازی، تمرکز بر انتقال فناوری و همکاری با وزارت نیرو توجه ویژه‌ای داشته باشد.

,

 

,

بی‌طرف، وزیر پیشنهادی نیرو:

, بی‌طرف، وزیر پیشنهادی نیرو:,

رئیس جمهور در معرفی بی‌طرف به‌عنوان وزیر پیشنهادی نیرو دولت دوازدهم اظهار داشت: در زمینه آب و برق کارهای زیادی داریم. ما برای محیط زیست باید اقدامات ویژه‌ای انجام دهیم.

,

وی عنوان کرد: تدوین گزارش ملی آب، توسعه بستر قانونی، تکمیل قانون جامع آب، تامین بخشی از آب و محصولات کشاورزی مهم‌ترین وظایف این وزارتخانه است.

,

 

,

سلطانی‌فر، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:

, سلطانی‌فر، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:,

روحانی ، سلطانی‌فر را به‌عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد و گفت: سلطانی‌فر دغدغه جوانان را می‌شناسد. افزایش سرانه فضای ورزشی، عدالت در برخورداری از امکانات، شفافیت در اقتصاد ورزش، ترویج ورزش‌های بومی و باستانی و استفاده از مدیران جوان از جمله مطالبات ما از سلطانی‌فر است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه