اخبار داغ

رئیس جمهور در مجلس:

رئیس جمهور و نمایندگان وظیفه‌ تامین خواسته‌های مردم را دارند / تغییر در شیوه اداره اقتصاد کشور یک الزام است / دولت دوازدهم بیش از پیش به اصلاح ساختار می‌پردازد

رئیس جمهور و نمایندگان وظیفه‌ تامین خواسته‌های مردم را دارند / تغییر در شیوه اداره اقتصاد کشور یک الزام است / دولت دوازدهم بیش از پیش به اصلاح ساختار می‌پردازد
رئیس جمهور با بیان این‌که تغییر در شیوه اداره اقتصاد کشور یک الزام است، گفت: دولت دوازدهم بیش از پیش به اصلاح ساختار می‌پردازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از تهران نیوز ، حجت الاسلام حسن روحانی لحظاتی پیش در مراسم آغاز بررسی وزراء معرفی شده از سوی دولت دوازدهم به مجلس اظهار داشت: خداوند بزرگ را شاکرم که بار دیگر پاداش چهار سال تلاش صادقانه به مردم را از طریق رای ملت، توفیق مجددی برای خدمت به آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز, تهران نیوز,

وی گفت: از مردم بیدار ایران سپاسگزارم که با حضور آگاهانه و پرشور خود در انتخابات، از سویی امنیت ملی را تضمین کردند و از سوی دیگر به اعتبار صندوق رای به‌عنوان مصداق وحدت در کشور مهر تایید زدند.

,

رئیس جمهور تاکید کرد: از رهبر شجاع انقلاب که همواره با بیداری خود حمایت از دولت در جهت پیشبرد اهداف را اعلام کرده‌اند.

,

وی با بیان این‌که انتخابات ۹۶ بر تثبیت اصل مردم‌سالاری دینی کمک شایانی کرد، ادامه داد: اینک که ملت ایران با اکثریت قاطع مسیر اعتدال را برگزیده است، من خود را موظف به انجام برنامه‌های اعلام شده می‌دانم.

,

حجت‌الاسلام روحانی بیان داشت: بنده برای تامین آزادی، امنیت و پیشرفت که اساس برنامه چهارساله دولت است، از همه مدیران و مردم مدد می‌جویم. در این میان، نقش نمایندگان مردم در مجلس نقشی تعیین کننده است. رئیس جمهور و نمایندگان وظیفه‌ای مشترک برای تامین خواسته‌های مردم دارند.

,

وی گفت: کاری که امروز آغاز می‌کنیم، شروع یک همکاری چهارساله خواهد بود. وزیرانی که با معرفی رئیس جمهور و رای اعتماد نمایندگان مجلس بار مسئولیت را به دوش می‌گیرند، باید اعتقاد داشته باشند که از حمایت مجلس برخوردار خواهند بود.

,

رئیس جمهور با تاکید بر این‌که به فرموده رهبر انقلاب، مشکلات کشور با همدلی سه قوه و سایر نهادها حل می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز نیمی چالش‌های سال ۹۲ را پست سر گذشانیم. امروز کسی نمی‌تواند از انزوای ایران سخن بگوید. امروز کسی از آشفتگی در اقتصاد و تورم ۴۰ درصدی و کاهش تولید ملی و اشتغالزایی سخن نمی‌گوید.

,

وی افزود: امروز دولت می‌تواند این سرمایه اجتماعی را به پشتوانه حرکت اقتصادی و شکوفایی فرهنگی تبدیل نماید. هنوز تا رسیدن به زندگی شایسته و دستیابی به حایگاه بایسته نیاز به گام‌های بلندتر داریم. دولت تدبیر و امید قصد آن دارد که بیش از پیش به اصلاح ساختارها بپردازد.

,

 

,

* دولت زمینه مشارکت مردم را فراهم می‌کند / دولت دوازدهم برمبنای باور و سیاست‌گذاری و عمل به مشی اعتدالی تشکیل می‌شود

, * دولت زمینه مشارکت مردم را فراهم می‌کند / دولت دوازدهم برمبنای باور و سیاست‌گذاری و عمل به مشی اعتدالی تشکیل می‌شود, * دولت زمینه مشارکت مردم را فراهم می‌کند / دولت دوازدهم برمبنای باور و سیاست‌گذاری و عمل به مشی اعتدالی تشکیل می‌شود,

حجت‌الاسلام روحانی عنوان کرد: دولت زمینه مشارکت مردم را فراهم خواهد ساخت. هفته قبل مجموعه‌ از تحت عنوان خط‌مشی برنامه دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی تقدیم کردم. آن چه که تقدیم مجلس شد، همان برنامه‌ای است که در انتخابات اعلام کردم و مورد تایید مردم هم قرار گرفت.

,

وی با بیان این‌که دولت دوازدهم برمبنای باور و سیاست‌گذاری و عمل به مشی اعتدالی تشکیل می‌شود، ادامه داد: خرد جمع بنیان تصمیم‌گیری ما خواهد بود و بر همین اساس، جلب مشارکت مردم در اولویت است.

,

رئیس جمهور با اشاره به این‌که دولت دوازدهم برای مبارزه با کاستی‌ها تلاش خواهد کرد‌، گفت: دولت شجاعانه ولی بادرایت تصمیم می‌گیرد. واقع‌بینی و تدبیر هدفمند، تصمیم گرفتن برمبنای دانش و تجربه بشری و درس گرفتن از اشتباهات گذشته بنیان دولت خواهد بود.

,

 

,

* دولت دوازدهم بر رعایت منشور شهروندی اصرار دارد / دولت دوازدهم مبارزه با فساد را لازمه پیشرفت اجتماعی می‌داند

, * دولت دوازدهم بر رعایت منشور شهروندی اصرار دارد / دولت دوازدهم مبارزه با فساد را لازمه پیشرفت اجتماعی می‌داند, * دولت دوازدهم بر رعایت منشور شهروندی اصرار دارد / دولت دوازدهم مبارزه با فساد را لازمه پیشرفت اجتماعی می‌داند,

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ما منشور شهروندی را تدوین کردیم و دولت دوازهم بر رعایت آن اصرار خواهد ورزید. هدف همه اقدامات دولت معطوف به تامین منافع ملی همه ایرانیان است‌. دولت دوازدهم خواستار پیشرفت است.

,

حجت‌الاسلام روحانی با بیان این‌که دولت دوازدهم مبارزه با فساد را لازمه پیشرفت اجتماعی می‌داند، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها موظفند که به کاهش احتمال بروز فساد در مراحل تصمیم‌گیری و اجرا داشته باشد که نیازمند شفاف سازی در این زمینه هستیم.

,

وی تغییر در شیوه اداره اقتصاد کشور را لازم دانست و گفت: ضروری است به چرایی پایداری مشکلات اقتصادی توجه ویژه داشته باشیم. رفع مشکلات ساختاری از سوی دولت‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته شد و شکاف بزرگ میان مردم و مشکلات بزرگ ساختاری، همواره درآمد پایدار نفت تشکیل داده است.

,

 

,

* درآمدهای نیمه دوم دهه ۸۰ فعلاً در دسترس نیست

, * درآمدهای نیمه دوم دهه ۸۰ فعلاً در دسترس نیست, * درآمدهای نیمه دوم دهه ۸۰ فعلاً در دسترس نیست,

رئیس جمهور اظهار داشت: ما اینک با این واقعیت مواجهیم که درآمدهای بالاتر از ۱۰۰ میلیارد سال‌های نیمه دوم دهه ۸۰ فعلاً در دسترس نخواهد بود. ما باید توقعات جامعه را متناسب با ۵۰ میلیارد دلار نفت تنظیم کنیم.

,

وی گفت: دارایی‌هایمان را به جای حفظ، مصرف کرده‌ایم و امروز بخش بزرگی از این دارایی‌ها در معرض نابودی قرار گرفته است. اولین مسئله میزان دارایی‌های طبیعی کشور، امکان اداره به شیوه گذشته را نمی‌دهد.

,

حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: منبع درآمد‌های شفابخش حداقل تا چند سال آینده به گونه‌ای نیست که بتواند نقش گذشته خود را به خوبی ایفا کند. گاهی ابعاد مسائل اقتصادی سبب می‌شود تا دولت‌ها در اصلاح اقتصاد تعلل کنند.

,

وی ادامه داد: با این حال تجربه جمهوری اسلامی نشان داده که اگر مردم ما بدانند و ببینند که دولت برای بهبود زندگی آن‌ها در پی انجام اصلاحات اقتصادی است، در کنار دولت خواهند بود.

,

 

,

* مردم از ما انتظار درمان بیماری اقتصاد کشور را دارند نه کتمان بیماری / دو گزینه روحانی برای درمان بیماری اقتصاد

, * مردم از ما انتظار درمان بیماری اقتصاد کشور را دارند نه کتمان بیماری / دو گزینه روحانی برای درمان بیماری اقتصاد, * مردم از ما انتظار درمان بیماری اقتصاد کشور را دارند نه کتمان بیماری / دو گزینه روحانی برای درمان بیماری اقتصاد,

رئیس جمهور عنوان کرد: مردم می‌دانند که حرکت به سمت قله پیشرفت، صعود به مسیری دشوار است. اگر اقتصاد کشور دچار بیماری است، مردم از ما انتظار درمان دارند نه کتمان بیماری.

,

وی در ادامه به تشریح گزینه‌هایش برای درمان اقتصاد پرداخت و گفت: ما دو گزینه بیشتر پیش رو نداریم. یا با تدبر و تامل اصلاح اقتصادی را انجام دهیم یا با پرداخت هزینه‌های کلان به رفع دشواری‌ها بپردازیم. دولت یازدهم با سخت‌کوشی در گزینه دوم و با ارتباطات جهانی مناسب توانسته ثبات اقتصادی را پدید آورد.

,

روحانی تاکید کرد: برنامه دولت دوازدهم تحقق اقتصاد مقاومتی است. یکی از مهم‌ترین چالش‌ها عدم تعادل در بودجه دولت است. اتکا دولت به درآمد‌های نفتی همواره مشکل‌ساز بوده است. وقتی قیمت نفت با کاهش مواجه پیدا شد، باعث بروز مشکلات و تورم شد.

,

وی افزود: برای رفع این عدم تعادل باید اتکا درآمد‌های نفت به منابع پایدار افزایش یابد و از این رو ما در پی انجام اصلاحات در نظام مالیاتی هستیم. از سوی دیگر، تمرکز سیاست‌های مالیاتی به جای افزایش نرخ مالیات، بر افزایش پوشش مالیات و کاهش معافیت‌های مالیاتی تاکید دارد.

,

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آن در ارائه خدمات عمومی، مشروط آن است که با سیاست‌های صحیح بتوانیم حمایت کنیم. اجرای بخشی از طرح‌های عمرانی نیز با مشارکت بخش خصوصی صورت خواهد گرفت.

,

وی ادامه داد: مردم عزیز ما هم انتظار دارند که در گام اول، دولت و بلکه کل حاکمیت بر خود سخت بگیرند و از هزینه‌های زائد بخش عمومی بکاهند.

,

روحانی گفت: ضعف در نظارت بانکی، گسترش موسسات مالی، سیاست‌گذاری نادرست پولی، رونق کاذب در بخش مسکن، بنگاه‌داری بی‌ضابطه توسط شبکه‌های بانکی در دهه‌های گذشته، سبب بروز مشکلات در نظام بانکی شده است.

,

وی بیان داشت: سیاست‌گذاری توسط مجلس باید طوری باشد که بار تامین بودجه بر بانک‌ها و شهرداری‌ها نیفتد. دولت و بانک مرکزی به دنبال آن هستند تا برای بانک‌ها رتبه‌بندی کنند. از آن جا که بخش مهمی در بنگاه‌های کوچک صورت می‌گیرد، تامین مالی بنگاه‌های بزرگ از نظام بانکی به بازار سرمایه منتقل خواهد شد.

,

 

,

* اصلاحات اساسی در بودجه دولت و نظام بنگاه‌داری از جمله اصلاحات اقتصادی دولت دوازدهم است

, * اصلاحات اساسی در بودجه دولت و نظام بنگاه‌داری از جمله اصلاحات اقتصادی دولت دوازدهم است, * اصلاحات اساسی در بودجه دولت و نظام بنگاه‌داری از جمله اصلاحات اقتصادی دولت دوازدهم است,

رئیس جمهور با بیان این‌که اصلاحات اساسی در بودجه دولت و نظام بنگاه‌داری و … از جمله اصلاحات اقتصادی دولت دوازدهم است، خاطرنشان کرد: در زمینه فقز و توزیع درآمد، همه مواردی که توضیح دادم می‌تواند باعث تغییر در مشکلات کشور شود.

,

وی ادامه داد: از سوی دیگر، حمایت‌های اجتماعی نامشروط را به مشروط و زمان‌دار اصلاح می‌کند. انتظار می‌رود که با انجام این اقدامات، وضعیت اقتصادی ۱۰ میلیون از اقشار ضعیف تا سال ۱۳۹۹ کاهش یابد و فقر مطلق، ریشه‌کن شود.

,

روحانی با تاکید بر این‌که با اولویت‌گذاری نسبت به استان‌های محروم و نرخ بیکاری بالاتر، طرح کارورزی را اجرایی می‌کند، گفت: وزرای دولت دوازدهم باید انتصاب شایسته جوانان و زنان در مدیریت‌های مختلف را مدنظر داشته باشند. استفاده از آن‌ها زمینه‌ساز درخشندگی بیشتر آن‌ها خواهد بود.

,

وی بیان داشت: دولت با تدوین منشور حقوق شهروندی، گام مهمی برای احقاق حقوق شهروندی را برداشته است. سایر قوا را نیز به رعایت حقوق شهروندی دعوت می‌کنیم.

,

 

,

* سیاست خارجی دولت دوازدهم تعامل گسترده با جهان و حفظ عزت و کرامت ایرانیان است / قطعنامه‌های تهدید کننده امنیت ملی و تحریم‌های شورای امنیت یک جا لغو شد

, * سیاست خارجی دولت دوازدهم تعامل گسترده با جهان و حفظ عزت و کرامت ایرانیان است / قطعنامه‌های تهدید کننده امنیت ملی و تحریم‌های شورای امنیت یک جا لغو شد, * سیاست خارجی دولت دوازدهم تعامل گسترده با جهان و حفظ عزت و کرامت ایرانیان است / قطعنامه‌های تهدید کننده امنیت ملی و تحریم‌های شورای امنیت یک جا لغو شد,

رئیس جمهور با تاکید بر این‌که سیاست خارجی دولت دوازدهم تعامل گسترده با جهان و حفظ عزت و کرامت ایرانیان است، گفت: پرونده هسته‌ای ایران به عنوان مسئله‌ای پیچیده، با مذاکرات و اجماع ملی به سرانجام رسید.

,

وی بیان داشت: قطعنامه‌های تهدید کننده امنیت ملی و تحریم‌های شورای امنیت یک جا لغو شد. در حوزه‌های انرژی و فناوری و تجارت گام‌های بلندی برداشته شد. آن‌ها که منتظر بی‌ثباتی در ایران بودند ناکام ماندند.

,

روحانی عنوان کرد: ایران برجام را توافقی برد برد می‌داند که مسیر همکاری با ملت‌های جهان را برای ما بازگشایی کرد. مشکل ما با دولت فعلی آمریکا زیاده‌خواهی است. ایران بر برجام پایبند است.

,

وی افزود: آن‌هایی که به دنبال تحریم هستند، در اوهام گذشته توقف کرده‌اند. کسانی که از پاره کردن برجام سخن می‌گفتند، اکنون ایران را به نقض روح برجام متهم می‌کنند. این در حالیست که گزارش آژانس بین‌المللی بیانگر چنین چیزی نیست.

,

 

,

* ترامپ به دنیا نشان داد که آمریکا نه شریک خوب و نه قابل اعتماد است

, * ترامپ به دنیا نشان داد که آمریکا نه شریک خوب و نه قابل اعتماد است, * ترامپ به دنیا نشان داد که آمریکا نه شریک خوب و نه قابل اعتماد است,

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ترامپ به دنیا و حتی متحدان خود نشان داده که ایالات متحده نه شریک خوب و نه قابل اعتماد است. ایران همواره به تعهدات بین‌المللی پایبند خواهد بود اما در صورت بدعهدی از حقوق مردم دفاع می‌کند.

,

وی گفت: دولت آمریکا اگر مایل باشد که به تجربه‌های قبل بازگردد، ایران به شرایطی پیشرفته‌تر از قبل از برجام بازخواهد گشت. برجام تنها گزینه کشور نبوده و نخواهد بود.

,

روحانی تاکید کرد: ایران خواستار منطقه‌ای امن و قدرتمند است. بی‌ثباتی در منطقه دو نتیجه گسترش افراطی‌گری و خشونت گروه‌های تکفیری را در پی خواهد داشت. ما به دنبال ثبات صلح در منطقه هستیم و ایران، دست دوستی خود را به سوی کشورهای همسایه دراز می‌کند. اولویت اصلی دیگر سیاست خارجی، تقویت دیپلماسی اقتصادی است.

,

 

,

* اولویت‌ فرهنگی دولت دوازدهم، اخلاقی‌زیستن است

, * اولویت‌ فرهنگی دولت دوازدهم، اخلاقی‌زیستن است, * اولویت‌ فرهنگی دولت دوازدهم، اخلاقی‌زیستن است,

وی با بیان این‌که اولویت‌ فرهنگی دولت دوازدهم، اخلاقی‌زیستن است، افزود: زدودن نگاه امنیتی به فرهنگ و دوری کردن از برخوردهای سلیقه‌ای نیز از دیگر اولویت‌هاست. کیفیت‌گرایی در دانشگاه‌ها و کارآمد کردن دانشجویان نیز امر مهم دیگر است.

,

رئیس جمهور عنوان کرد: در زمینه محیط زیست، برنامه‌هایی همچون اصلاح منابع آب، مقابله با فرسایش خاک، مقابله با آلودگی هوا در کلانشهرها، مقابله با ریزگردها، حفظ جنگل‌ها، مدیریت پسماندها و فاضلاب را داریم.

,

وی در پایان گفت: نظام سلامت کشور نیازمند اصلاحات ساختاری است. ما به این اصلاحات نیاز داریم تا بتوانیم بر منابع پایدار تکیه کنیم. بهبود سطح پوشش و خدمات بیمه‌ها، آسیب‌های اجتماعی و اصلاح وضعیت صندوق‌های بازنشستگی از مهم‌ترین برنامه‌های ماست.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه