اخبار داغ

بی آبی٬ کمر باغداران«زبیدآباد»را خم کرده است

بی آبی٬ کمر باغداران«زبیدآباد»را خم کرده است
بی آبی٬ کمر باغداران زبیده آباد را خم کرده و به درختان گردو ، بادام و انگور و سایر محصولات کشاورزان خسارت زیادی وارد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار زنگ خبر ،کشاورزان باغ های زبیدآباد شهر بن در مقابل فرمانداری جمع شده و در خواست  شارژ مجدد آب را داشته و این کشاورزان با توجه گرمی هوا و کمبود آب درخواست مجدد برداشت آب از چاه را داشته اند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار زنگ خبر,
این باغ ها در شهر بن به صورت غرقابی آبیاری شده که این نوع آبیاری به میزان قابل توجهی آب نیاز داشته و سال های زیادی است که از این نوع آبیاری  استفاده نمی شود

خساراتی که کمر باغداران را خم کرد

یکی از این کشاورزان به خبرنگار زنگ خبر گفت:حدود یک ماه است که باغ ما به اندازه دوساعت آبیاری شده اند و این ضربه ی بسیار بزرگی به کشاورزی و محصولات ما بوده است .

وی افزود:به تمامی کشاورزان زبیده آباد خسارت زیادی وارد شده است و درختان گردو ، بادام و انگور و سایر محصولات کشاورزان خشک شده و از بین رفته است.

وی بیان کرد:با هماهنگی انجام شده دو اینچ آب به چاه  این باغ اضافه شده بود که آن هم تمام شده است.

این کشاورز گفت:چون تنها منبع درآمد خیلی از این کشاورزان فقط از همین باغ ها می باشد و امورات و خرج زندگی خود را از این باغ ها بدست می آورند از مسئولین درخواست داریم تا هماهنگی های لازم را انجام دهند تا این کشاورزان بیشتر از این ضربه نخورند.

وی نسبت به تجمع در مقابل فرمانداری شهرستان بن گفت : ما فقط برای گرفتن آب و شارژ مجددا به فرمانداری رفته بودیم و تقاضا داشتیم که آب چاه را مجددا شارژ کرده تا شاهد از بین رفتن زحمت ها این کشاورزان و از بین رفتن ثمرات این میوه ها نباشیم.

مشکلات باغداران زبیدآباد شهر بن مورد بررسی قرار گرفت

کمال اکبریان فرماندار شهرستان بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت : چاه آب این کشاورزان تاکنون  2 مرتبه شارژه شده و مشکل قطعی آب کشاورزان زبیده آباد این است که به روش غرقآبی آبیاری می شود.

وی افزود: روش این کشاورزان غرقآبی بوده که روش نامناسب است و آب زیادی را مصرف میکند و باید از روش های نوین در این باره استفاده کنند.

فرماندار شهرستان بن افزود : این کشاورزان درخواست شارژمجددا آب را داشتن و  سهمیه آب خود را تا به حال مصرف کرده اند و 2بار مازاد هم شارژ شده است ما از طریق امور آب استان پیگیری های لازم را انجام داده ایم تا برایشان سهیمه جدیدی را قرار دهند .

وی افزود: ما با نماینده این کشاورزان صحبت کردیم ونتایج خوبی در برداشت و همچنین دولت برای تغیر روش آبیاری  85 درصد هزینه های را پرداخت میکند تا این کشاورزان بتوانند سبک آبیاری را به روش های نوین تغییر دهند.

وی در پایان افزود : باید در این شرایط کمبودآب مصرف را رعایت کرده و باید مصرف بهینه شود و با همین سهمیه ای که وجود دارد باید بهترین شکل ممکن استفاده شود .
 
انتهای پیام/
,
,
, خساراتی که کمر باغداران را خم کرد,
,
, خبرنگار زنگ خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مشکلات باغداران زبیدآباد شهر بن مورد بررسی قرار گرفت,
,
, خبرنگار زنگ خبر ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه