اخبار داغ

گزارشی از یک همایش؛

سه شنبه های متفاوت در بروجرد/ چرخ های دوچرخه، برای کاهش آلودگی هوا چرخید

سه شنبه های متفاوت در بروجرد/ چرخ های دوچرخه، برای کاهش آلودگی هوا چرخید
سه شنبه های بدون خودرو برنامه ای است که از امروز در بروجرد آغاز شد، با اجرای این برنامه قرار است به جای استفاده از خودرو، دوچرخه برای تردد در سطح شهر استفاده شود و با این کار بخشی از آلودگی هوا کاهش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک آلودگی هوا، موضوعی است که سالهاست در بسیاری از شهرها خصوصا کلان شهرها دیده می شود، آسمانی آبی و هوایی پاک گاهی برایمون آرزو می شود و گاهی هم به دلیل آلودگی بیش از اندازه هوا چاره جز ماندن در خانه را نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

گاهی بیرون را که نگاه می کنیم فقط دود و دم دیده می شود، هوایی سنگین که نفس کشیدن را سخت می کند، آلودگی هایی که بخشی از آن را خودمان ایجاد کرده ایم.

,

 

,

همایش

, همایش,

 

,

هر روزه شاهد افزایش تعداد خودروها در سطح شهر هستیم، خودروهایی که عمر بسیاری از آنها گذشته، فرسوده و بی توان چرخشان روی زمین می چرخد، خودروهایی که هوا را آلوده می کنند.

,

 

,

سوزش چشم ها، گلو دردها، تنگی نفس، سرفه، عطسه، حساسیت همه و همه ناشی از هوایی آلوده است که گاهی چاره ای جز تنفس این هوا را نداریم اما می شود با کمی تلاش و همت و با همکاری و همدلی در راستای کاهش آلودگی هوا قدم برداریم.

,

 

,

"مصطفی مصطفی وند" رئیس محیط زیست بروجرد گفت: اولین آلاینده ها در سطح شهر بروجرد خودروها هستند، متاسفانه بسیاری از خودروهایی که در سطح شهر تردد می کنند و باعث آلودگی هوا می شوند، خودروهایی با عمر بالا و فرسوده هستند.

,

 

,

همایش

, همایش,

 

,

وی اضافه کرد: می توان گفت بیش از 50 درصد آلودگی هوا ناشی از تردد خودروها و وسایل نقلیه مختلف در سطح شهر است و بعد از خودروها عوامل دیگری می توانند در این آلودگی سهیم باشند.

,

 

,

مصطفی وند به استفاده از دوچرخه به جای خودرو خبر داد و افزود: باید با فرهنگ سازی و برنامه ریزی تلاش کرد تا به جای تردد بی مورد خودروها خصوصا خودروهای تک سرنشین از دوچرخه استفاده شود و با استفاده از دوچرخه حداقل یک روز در هفته می توان شاهد کاهش آلودگی هوا بود.

,

 

,

"محمود ترابی" رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد گفت: همایش سه شنبه های بدون خودرو برای نخستین بار است که در بروجرد برگزار می شود و امروز در این همایش به جای استفاده از خودرو، از دوچرخه استفاده شده است.

,

 

,

همایش

, همایش,

 

,

وی اضافه کرد: در این همایش حدود یکهزار نفر از شهروندان و دوچرخه سواران به همراه تعدادی از مسئولین حضور داشتند.

,

 

,

ترابی اظهار داشت: در پایان این همایش به تعدادی از شرکت کنندگان هدایایی اهدا شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه