اخبار داغ

وقتی نظارتی وجود ندارد؛

کبابی های سیار در بروجرد، سلامت شهروندان را تهدید می کند

کبابی های سیار در بروجرد، سلامت شهروندان را تهدید می کند
جگرکی های سیار این روزها در بسیاری از خیابان های بروجرد دیده می شود، مواد غذایی و خوراکی بدون شرایط بهداشتی طبخ شده و به دست مشتری می رسد که تا کنون اقدامی برای رفع این مشکل صورت نگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک مدتهاست اغذیه فروشی هایی به صورت سیار در سطح شهر فعالیت می کنندف دل، جگر، قلوه، خوش گوشت را به همراه دارند و در هر جای شهر که ازدحام جمعیت بیشتر باشد بساط را پهن می کنند و دود و دمی به راه می انداختند و سیخ های جگر را به دست مشتری می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

فعالیت جگرکی های سیار در بروجرد روز به روز بیشتر می شود و اکثر این دستفروشان مواد غذایی در روزهای تعطیل و تفرجگاه ها و پارکها مستقر می شوند.

,

 

,

این جگرکی های سیار گاهی عقب پراید، دوچرخه و موتور اتاقکی درست کرده و هر جایی که بخواهند سیخ های جگر را کباب کرده و عرضه می کنند.

,

 

,

نتیجه تصویری برای جگرکی هایی سیار

, نتیجه تصویری برای جگرکی هایی سیار,

 

,

با نگاهی به فعالیت این دستفروشان مواد غذایی به خوبی می توان دریافت که نظارتی وجود ندارد، در بسیاری از موارد متولیان مربوطه بسنده به یک جلسه می کنند و بعد از مدتی جمع آوری آنها فراموش می شود.

,

 

,

به گفته مسئولین شبکه بهداشت بیش از 15 جگرکی سیار در بروجرد فعالیت دارند که در واقع سلامتی شهروندان را تهدید می کنند و تا کنون نه تنها برای جلوگیری از فعالیت آنها و یا ساماندهی این جگرکی ها اقدامی نشده بلکه روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود.

,

 

,

"فریدون گودرزی" رئیس مرکز بهداشت بروجرد گفت: در حال حاضر بیش از 15 جگرکی سیار در سطح شهر بروجرد فعالیت دارند که متاسفانه روز به روز بیشتر می شوند و به دلیل این که این دکه های مواد غذایی مشکل بهداشتی دارند سلامتی مردم را تهدید می کنند.

,

 

,

جگرکی

, جگرکی,

 

,

وی اضافه کرد: مواد غذایی و خوراکی که جگرکی های سیار عرضه می کنند از نظر بهداشتی مورد تایید نیستند و برای طبخ مواد غذایی و جگر باید محیطی بهداشتی باشد که این دستفروشان مواد غذایی فاقد این موضوع هستند.

,

 

,

گودرزی تصریح کرد: در همین راستا قرار است گشت مشترکی با همکاری چندین دستگاه مربوطه تشکیل شود تا این جگرکی های سیار از سطح شهر جمع آوری شوند.

,

 

,

در ادامه "رضایی" معاون شهردار بروجرد افزود: برخورد و جمع آوری جگرکی های سیار در بروجرد باید با همکاری دستگاه های متولی باشد چرا که شهرداری به تنهایی نمی تواند این تعداد دستفروش مواد غذایی سیار را از سطح شهر جمع آوری کند.

,

 

,

وی اضافه کرد: گرچه تا کنون تذکراتی به این واحدهای سیار داده شده اما نیاز است برای رفع مشکل همه دستگاه ها پای کار باشند تا این مشکل رفع شود.

,

 

,

"محمد رضا جباری" رئیس دامپزشکی بروجرد گفت: متاسفانه برخی از این جگرکی های سیار عصرها و به عنوان شغل دوم دست به این کار می زنند و عرضه این مواد خوراکی بدون در نظر گرفتن بهداشت ممکن است سلامت مردم را به خطر بیندازد.

,

 

,

نتیجه تصویری برای جگرکی های سیار

, نتیجه تصویری برای جگرکی های سیار,

 

,

وی با اشاره به بیماری های مشترک انسان و دام اضافه کرد: خرید فرآورده های دامی از مراکز غیر مجاز سلامت انسان را تهدید می کند و نیاز است که شهروندان از خرید این مواد غذایی جدا خودداری کنند.

,

 

,

گرچه در بسیاری از جلسات و کارگروه مواد غذایی، مشکل جگرکی های سیار در بین دستگاه ها پسکاری می شود اما نیاز است نسبت به این موضوع که با سلامتی مردم سر و کار دارد توجه ویژه ای شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه