اخبار داغ

ڔئیس آموزش و پرورش باشت:

معلمان باشتی رتبه ۳ کشوری شدند/ پاسخ به علت کم شدن دانش اموزان رتبه برتر در باشت

معلمان باشتی رتبه ۳ کشوری شدند/ پاسخ به علت کم شدن دانش اموزان رتبه برتر در باشت
رئیس آموزش و پرورش شهرستان باشت در واکنش به خبری در این پایگاه خبری در رابطه با هدیه به مدرسه که مدارس باشت از والدین میگیرند و یادداشت هایی که در فضای مجازی منتشر شده بود پاسخ داد..
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از به نقل از باشت نیوز ، محمود نظری رئیس آموزش و پرورش شهرستان باشت در آخرین جلسه شورای اداری ضمن گرامی داشت هفته دولت و شهیدان باهنر و رجایی که شهدای دولت هستند عنوان کرد: در مسئله ای که چند روز اخیر در فضای مجازی در رابطه با آموزش و پروش منتشر شده باید بگوییم که انتقاد با تخریب متفاوت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باشت نیوز ,

وی افزود: وقتی یک اداره نقد منصفانه شود بسیار خوب و کارساز است و به روند پیشرفت آن مجموعه کمک میکند،اگر فردی یک ذهنیت را ایجاد کرده و براساس آن داوری کند دیگر داوری نیست و فقط ساخته ذهن خود را قضاوت میکند.

,

نظری عنوان کرد: در هرنهاد و اداره کم و کاستی هایی وجود دارد،آموزش و پرورش عریض ترین نهاد در جامعه است .در ۵سال گذشته تمام تلاش ما برای کیفی بخشی به نهاد آموزش و پروش بوده است.

,

وی گفت: اشکالاتی هم در مجموعه آموزش و پروش باشت وجود دارد،برای اینکه کار کیفی سازی شود ابتدا باید زیر ساخت ایجاد شود.در آموزش و پرورش نیروی انسانی و تجهیزات دو عامل مهم هستند.

,

رئیس آموزش و پروش باشت تصریح کرد: در چند سالی که مسئولیت این اداره را برعهده دارم مدارس ما از لحاظ فیزیکی بهتر و جدیدتر شده و به نحوی کیفی سازی در ساختمان ها صورت گرفته است تا دانش آموزان فضای شادتری داشته و با انگیزه تر ادامه تحصیل بدهند.

,

وی اظهار کرد: از لحاظ تجهیزات مدارس در باشت چندین مدارس ،همه کلاس های آن و حتی آزمایشگاه آن هوشمند هستند .معلمین را آموزش داده ایم تا هوشمند سازی را عملی و وارد به کار شوند .در مدارس روستایی در برخی از آنها امکان داشتن کلاس های هوشمند ثابت نیست ولی از سیستم های هوشمند مانند لپ تاپ بصورت چرخشی استفاده می شود.

,

نظری گفت: ۵ مدارس هیئت امنایی در شهرستان باشت برگزار کردیم.یک مدرسه نمونه و دو مدرسه شبانه روزی بجز مدارس عادی در شهرستان باشت وجود دارد.

,

رئیس آموزش و پروش باشت ضمن اشاره به مدارس هیئت امنایی تصریح کرد: این مدارس بر اساس کیفیت بخشی از مدارس خوب هستند و تلاش های زیادی از جمله هوشمندی،تجهیزات آزمایشگاهی و کلاس های فوق برنامه در این مدارس وجود دارد.آموزش و پرورش معلمانی را پایش می کند .

,

وی ضمن اشاره به رتبه های استانی و کشوری توسط معلمان باشتی اظهار کرد: دبیر ریاضی سید محمد حسینی در سال گذشته رتبه ۳کشور در الگوی تدریس هستند.خانم حسینی رتبه ۳کشور و رتبه اول استان در مشاور شده اند و افراد دیگری را هم در این زمینه داریم.دبیران دکترا و غیره...و هدف ما کیفی سازی بخشیدن به آموزش و پروش است.

,

محمود نظری عنوان کرد: نتیجه کیفی بخشی در مدارس باشت در سال ۹۴-۹۵ در معدل سال سوم دبیرستان که دیپلم گرفتند از نظر افزایش ۱/۵نمره بوده که رتبه اول استان را داشته ایم.و امسال ۹۵-۹۶ باز افزایش معدل ۴/دهم درصد را داشته ایم .

,

وی افزود:در انتقادی که از آموزش و پروش داشته اند گفته شده رتبه های زیر ۱۰۰۰ این شهرستان کم بوده است.در شهرستان باشت دانش آموزانی که مدرسه نمونه قبول می شوند والدین آنها به هرنحوی شده آنها را از شهرستان به مناطق دیگر مانند گچساران می برند.۱۵نفر از دانش آموزان نخبه شهرستان باشت هر ساله به گچساران و یاسوج مهاجرت می کنند .و وقتی درجه یک از شهرستان بروند ما باید روی دانش آموزان درجه دو و سه کار کنیم.

,

رئیس آموزش و پروش باشت اظهار کرد: ما تلاش های بسیاری کردیم که جلوی این کار گرفته شود و رتبه های زیر ۱۰۰۰هم در شهرستان داشته ایم،افرادی که پزشکی قبول می شوند بپرسید تا کلاس نهم و دهم در شهرستان باشت بوده اند و بعد از آن مهاجرت کرده اند و به گچساران رفته اند.از همه نهاد ها انتظار دارم هرکاری که بخواهد نهادینه شود باید فرهنگ سازی شود.اگر بخواهیم آموزش و پروش نهادینه شود،باید این فرهنگ را بین خودمان ایجاد کنیم که باشت را قبول داشته باشیم.

,

وی ادامه داد: برخی ها باید هزینه کنند تا نتیجه مطلوب ایجاد شود.اگر باشت و آموزش باشت را قبول داشته باشیم و بمانیم مطمئنن نتیجه خواهیم گرفت.۱۴ نفر در مدرسه نمونه گچساران دانش آموز میپذیرفتند که دونفر از آنها باشتی بوده و معدل آنها ۲۰بوده است.

,

نظری گفت: بحث هدیه به مدرسه باید نهادینه و فرهنگ سازی شود.حسینی رئیس اداره برق میدانند چقد مدارس ما به اداره برق پول بدهکار هستند.اداره آب و دیگر اداره ها را هنوز پول فیش ها را پرداخت نکرده ایم و سرانه ای که اموزش و پروش کشور به شهرستان اختصاص داده رقمی بسیار پایین است .از طرف دولت گفته شده که مدارس نباید از والدین پول بگیرند و هرکس با میل خود هدیه به مدرسه بدهد اما ما انتظار داریم این بحث فرهنگ سازی شود.گاها اولیایی بوده اند که برای ۲هزار تومن بیش از ۱۰هزار تومن نامه نگرانی کرده اند که بگویند ۲هزار تومان از ما پول گرفته اند.

,

نظری در پایان خبر خوشی برای شهرستا داده و گفت: قرار بر این شده بنیاد برکت ۲مدرسه برای دانش آموزان شهرستان ساخت کند که تا چند ماه آینده مدارس مورد نظر تخریب و از نو ساخت می شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه