اخبار داغ

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ملکان:

دلیل راکد ماندن ذوب آهن ملکان نبود تسهیلات ارزی ، ریالی و تامین مواد اولیه می باشد/فوت کارگردر مسکن مهر بدلیل کوتاهی هر دو پیمانکار جز و اصلی است

دلیل راکد ماندن ذوب آهن ملکان نبود تسهیلات ارزی ، ریالی و تامین مواد اولیه می باشد/فوت کارگردر مسکن مهر بدلیل کوتاهی هر دو پیمانکار جز و اصلی است
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ملکان دلیل راکد ماندن ذوب آهن ملکان را نبود تسهیلات ارزی ، ریالی و تامین مواد اولیه عنوان کرد و گفت : فوت کارگر عزیز در مسکن مهر بدلیل کوتاهی هر دو پیمانکار جز و اصلی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ّه نقل از دیار ملکان، پرویز حبیبی در گفتگو با خبرنگار ما به تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما اشاره کرد و افزود : در این حوزه از سوی هیئت تشخیص و هیئت حل اختلاف به دعاوی کارگری و کارفرمایی رسیدگی می شود.
وی افزود: در شهرستان ملکان ۳۰الی ۳۵درصد دعاوی کارگری منجر به سازش شده است، بطوریکه مدت زمان رسیدگی به به پرونده ها در هیئت تشخیص ۱۴ روز و در هیئت حل اختلاف ۱۶ روز می باشد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ملکان یادآور شد: از اول سال تاکنون نزدیک به ۳۰ پرونده رسیدگی شده و در سال گذشته هم به ۱۱۷ پرونده رسیدگی و رای صادر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار ملکان,
,
,

در شهرستان ملکان ۳۰الی ۳۵درصد دعاوی کارگری منجر به سازش شده است
حبیبی خاطرنشان کرد : برابر قانون مسئولیت اجرای احکام آراء مراجع حل اختلاف کار بر عهده دادگستری می باشد که در سایه تعامل و هماهنگی های خوب آرای مراجع حل اختلاف کار اجراء میگردد که در اینجا جا دارد از زحمات آقای اکرمی و سایر عزیزان نهایت تقدیر و تشکر کنم که به صورت مداوم در جلسات حضوری پررنگ دارند.

,
,

 

,

در ۵ ماهه اول امسال نسبت به سال ۹۵، از کاهش ۵۰ درصدی حوادث ناشی از کار برخوردار بوده ایم
وی با اشازه به اینکه در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ ، در سایه ۶۰۰مورد بازرسی ادواری و ۳۰مورد بازرسی موردی انجام یافته است که در این راستا از کاهش ۴۴ درصدی و در ۵ ماهه اول سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ ،از کاهش ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار برخوردار بوده ایم .

,
,

 

,

تاسیس کانون بازنشستگان با ۶۰۰نفر عضو از سال ۹۴
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ملکان با اشاره به اقدامات و عملکرد خود در این حوزه از تاسیس کانون بازنشستگان با ۶۰۰نفر عضو از سال ۹۴ با همت این اداره در شهرستان ملکان مستقر شده که به خدمات رفاهی – درمانی و خواسته های حقوقی بازنشستگان رسیدگی می شود .

,
,

 

,

راه اندازی انجمن صنفی کارگران ساختمانی با ۱۰۰۰نفر عضو
حبیبی از راه اندازی انجمن صنفی کارگران ساختمانی با نزدیک به ۱۰۰۰نفر عضوگیری شده خبر داد و افزود : در این راستا از شهرداری محترم خواهشمندیم تامحلی برای کارگران ساختمانی جهت ساماندهی اختصاص دهد تا از خطرات ناشی از حوادث و .. جلوگیری بعمل آید.

,
,

علت فوت کارگر عزیز در مسکن مهر بدلیل کوتاهی هر دو پیمانکار جز و اصلی
وی بااشاره به کارگر فوت شده در مسکن مهر در حین کار افزود : علت فوت این کارگر عزیز بدلیل کوتاهی هر دو پیمانکار جز و اصلی (بویژه پیمانکار جز)در عدم رعایت ماده ۹۱ قانون کار مبنی بر تأمین مسایل ایمنی و حفاظتی و بهداشت محیط می باشد که در صورت درخواست قاضی محترم پرونده نظر بازرسان کار این اداره اعلام خواهد شد.
رئیس اداره کار ملکان گفت: تذکرات لازم از سوی بازرس کار قبل از حادثه به پیمانکار مربوطه تحویل داده شده بود که متاسفانه کوتاهی پیمانکاران، منجر به فوت و مصدوم شدن دو نفر از کارگران شده است که بایستی پیمانکاران موارد ایمنی را رعایت کنند.
وی با اشاره افزایش نرخ بیکاری در شهرستان نسبت به سال ۹۰ ،افزود : با توجه به شرایط کنونی لازم است سیاست های اقتصاد مقاومتی در شهرستان ملکان به صورت ویژه اجرا شود تا بتوان از ظرفیت جوانان این شهرستان که سرمایه های نظام هستند به نحو احسن استفاده نمود.

,
,
,
,

 

,

مشکل ذوب آهن ملکان نبود تسهیلات ارزی ، ریالی و تامین مواد اولیه می باشد
حبیبی در پایان در خصوص راه اندازی ذوب آهن ملکان گفت: تا جائیکه بنده اطلاع دارم مشکل ذوب آهن نبود تسهیلات ارزی و ریالی کارفرما و تامین مواد اولیه می باشد که تاکنون این کارخانه راکد مانده که با مرتفع شدن مشکلات مذکور و فروش سهام به مردم چند ماه آینده شروع بکار خواهد کرد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه