اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون خراسان‌رضوی:

۳۲۲ هزار کیسه خون و فرآورده‌های خونی در خراسان‌رضوی تولید شد

۳۲۲ هزار کیسه خون و فرآورده‌های خونی در خراسان‌رضوی تولید شد
مدیرکل انتقال خون خراسان‌رضوی گفت: در سال گذشته ۳۲۲ هزار کیسه خون و فرآورده خونی در خراسان‌رضوی تولید شد، در شرایطی که سهمیه استان ۲۵۰ هزار کیسه و فرآورده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض شهر، سیدحمیدرضا اسلامی ظهار داشت: در راستای اجرای طرح سه‌شنبه‌های بی‌خودرو همایش دوچرخه‌سواری با شعار هوای سالم، خون سالم با مشارکت اداره‌کل انتقال خون خراسان‌رضوی و کمیته دوچرخه‌سواری همگانی استان و با حضور 50 دوچرخه‌سوار به نمایندگی از تمامی دوچرخه‌سواران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض شهر,

وی افزود: سازمان انتقال خون سازمانی عام‌المنفعه بوده و در سال گذشته 322 هزار کیسه خون و فرآورده خونی در خراسان‌رضوی تولید شد، در شرایطی که سهمیه استان 250 هزار کیسه و فرآورده بود.

,

مدیرکل انتقال خون خراسان‌رضوی با بیان اینکه خون‌ها و فرآورده‌های تولیدی در 58 بیمارستان استان توزیع می‌شود که بیشترین میزان توزیع آن در مراکز درمانی دولتی و خصوصی مربوط به بیمارستان‌های امام رضا(ع) و رضوی مشهد بوده، خاطرنشان کرد: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی 150 هزار مادر و کودک به‌دلیل عدم تامین خون با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند و خوشبختانه یک مورد آن در ایران هم نبود.

,

اسلامی تصریح کرد: میزان سلامت خون اهداکنندگان مستمر خون 10 برابر دیگر آحاد جامعه بوده و میزان آلودگی‌های خونی در اینگونه افراد هم کاهش 10 برابری نسبت به سایر افراد دارد.

,

وی تاکید کرد: بودجه 5 میلیاردی ساخت ساختمان سناباد تصویب شده، اما هنوز ریالی از آن تخصیص نیافته و با وضعیت ساختمانی موجود ممکن است هر لحظه در تهیه خون و فرآورده‌های خونی با مشکل مواجه شویم و حتی تاکنون دو بار تابلوی تاسیسات پایگاه امام رضا(ع) آتش گرفته است.

,

مدیرکل انتقال خون خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که اختصاص بودجه برای ساخت ساختمان سناباد توجیهی ندارد، گفت: اگر به‌دلیل مواردی همچون موقعیت مکانی نامناسب که اعلام شده این آمادگی را داریم تا این مکان را واگذار کرده و با وجه آن مکانی دیگر را در موقعیتی مناسب‌تر تهیه کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه