اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نام شهید "حججی" جزو یاران خط اول امام حسین(ع) ثبت شد

نام شهید "حججی" جزو یاران خط اول امام حسین(ع) ثبت شد
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مردم سوریه مدافعان حرم را همراهان امام حسین (ع) و بازوان قدرتمند امیرالمؤمنین (ع) می‌دانند و سلاح آن‌ها را شمشیر حیدری می‌بینند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در دیدار جمعی از مدافعان حرم استان قزوین در دفتر نماینده ولی فقیه اظهار کرد: کسانی که در عاشورا سر از بدن شهدای کربلا جدا کردند، خود را اهل ذکر و اهل نماز معرفی می‌کردند و پیروان همان مکتب امروز شهید محسن حججی را با همان شیوه‌ی مظلومانه سر بریدند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


امام جمعه قزوین بیان کرد: آن‌هایی که در کربلا سر از فرزندان پیغمبر (ص) جدا کردند، می‌گفتند ما امت رسول گرامی اسلام (ص) هستیم اما سر عزیزترین کسانِ پیغمبر (ص) را جدا کردند و ادامه دهندگان راه آن‌ها امروز شهید محسن حججی را به شهادت رساندند. 

امام جمعه قزوین یادآور شد: شهید محسن حججی مانند امام حسین (ع) در آستانه حج به شهادت رسید و حاجیان خودشان را نایب‌الزیاره ایشان می‌دانند و فضای بسیار خوبی را در مناسک حج به یاد آن شهید والامقام به وجود آوردند و نام ایشان جزو یاران خط اول امام حسین (ع) ثبت شد. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: جا دارد توفیقاتی که در راه دفاع از حرم و مقابله با تروریست‌های تکفیری روزی شما شده است، تبریک بگویم و از خداوند می‌خواهم به ما هم توفیق همراهی با شما را عنایت کند. 

وی ادامه داد: وقتی خداوند در فضای روحیات شما صحبت می‌کند، می‌گوید آیا کسانی که در خانه نشسته‌اند با کسانی که در مسیر جهاد در راه خدا بپا خواسته‌اند، یکسان هستند؟ خیلی جاها خدا مقایسه می‌کند و تأکید می‌کند این دو یکی نیستند. 

عابدینی یادآور شد: خداوند می‌فرماید، آیا آن‌ها که مرده هستند و آن‌ها که زنده هستند، با هم یکی هستند؟ منظور خداوند از مرده این نیست که آن‌ها را برده‌اند در قبرستان دفن کرده‌اند و بین خیلی از آدم‌ها که در کوچه و خیابان راه می‌روند می‌گوید برخی از شماها زنده و برخی دیگر مرده هستند. 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در آیه 24 سوره انفال خداوند می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید، وقتی خدا و رسول شما را صدا می‌کنند تا زنده شوید، آن‌ها را اجابت کنید و پاسخ مدافعان حرم برای حرکت در مسیر جهاد، همان پاسخ به ندای خدا و رسول است. 

وی افزود: خداوند می‌فرماید زنده آن کسی است که در راه خدا به شهادت رسید و تأکید می‌کند آن کسی که در راه خدا کشته شد، به او نگویید و خیال نکنید مرده است، زیرا او زنده است و نزد خداوند روزی می‌خورد و شما متوجه آن نیستید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: خداوند می‌گوید شهدا همان کسانی هستند که خدا و رسول را اجابت کردند و به خاطر اجابت خدا و رسول، آن ها را زنده می‌نامد. 

وی تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه 27 نهج البلاغه می فرمایند، جهاد دری از درهای بهشت است و این در را خدا به روی هر کسی باز نمی‌کند و تنها به روی بندگان ویژه خودش باز می‌کند. 

وی به حرکت امام رضا (ع) از مدینه به طوس، حرکت حضرت فاطمه معصومه (س) و احمد بن موسی (ع) و عبور آنها از سه خطه مختلف جغرافیایی در ایران اشاره و بیان کرد: این سه خطه مانند سه کانال آبی ولایت و معرفت ولایی را به تمام ایران رساند و ولایتمداری امروز مردم ایران تحت تأثیر نفوذ تبلیغی این حرکت قرار دارد. 

امام جمعه قزوین اظهار کرد: امام رضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و احمد بن موسی (ع) تلاش می‌کردند پیام حرکت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) را که همان پیام ولایت بود، به مردم منتقل کنند و اگر این سه کار انجام نمی‌شد، عامه مردم پیام دیگری را از حرکت امام رضا (ع) دریافت می‌کردند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: حضرت زینب (س) به بلاد سوریه و مصر رفت تا علت شهادت امام حسین (ع) را به مردم منتقل نماید و شما هم مانند احمدبن‌موسی (ع) حرکت کردید تا بگویید چرا حضرت زینب (ع) به اینجا آمده است. 

وی گفت: شما که به فریاد مردم گرفتار در جنگ و خطر می‌رسید، قدر شما را می‌دانند و شما را همراهان امام حسین (ع) و بازوان قدرتمند امیرالمؤمنین (ع) می‌دانند و سلاح شما را شمشیر حیدری می‌بینند و این باعث می‌شود که محبت اهل بیت (ع) در آن مناطق نفوذ کند. 

عابدینی تأکید کرد: معتقدیم از میان خرابه های شهرهای سوریه و عراق محبت اهل بیت (ع) خواهد روئید و سرسبزی و نشاط ولایی در آن کشورها جان خواهد گرفت و اینها محصول تلاش‌ها و مجاهدت‌های مدافعان حرم است. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه