اخبار داغ

رئیس دامپزشکی شهرستان زرندیه مطرح کرد؛

شناسایی و معرفی ۲ واحد متخلف عرضه فرآورده خام دامی به مراجع قضایی/سمپاشی واحدهای دامی علیه تب کریمه کنگو در زرندیه

شناسایی و معرفی ۲ واحد متخلف عرضه فرآورده خام دامی به مراجع قضایی/سمپاشی واحدهای دامی علیه تب کریمه کنگو در زرندیه
رئیس دامپزشکی شهرستان زرندیه گفت: امسال در سطح چهار حوزه شهری زرندیه دو مورد تخلف مشاهده شد که پرونده آنها برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نقیبی رئیس دامپزشکی شهرستان زرندیه در گفت‌وگو با خبرنگار زر خبر، با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در سال جاری به ویژه در مقابله با شیوع "تب کریمه کنگو" گفت: در شهرستان زرندیه با جدیت تمام همچنان برنامه‌های ابلاغی سازمان دامپزشکی مبنی بر کنترل "تب کریمه کنگو" دنبال می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زر خبر،,

وی افزود: برای مقابله با این بیماری نظارت بر کشتارگاه و قصابی‌ها را در سطح چهار شهر خشکرود، مامونیه، زاویه و پرندک افزایش داده‌ایم. همچنین بحث نظارت در روستای علیشار از توابع بخش خرقان که در روزهای آخر هفته به دلیل حضور گردشگران و افراد بومی شاهد کشتار بیشتری نسبت به دیگر مناطق شهرستان هستیم نیز با جدیت و به صورت منظم و فشرده در حال انجام است.

,

رئیس دامپزشکی شهرستان زرندیه تصریح کرد: دیگر روستاهای خُرد شهرستان به رغم اینکه تحت پوشش شبکه نظارتی دامپزشکی قرار ندارند ولی با توجه به وظیفه‌ای که در حفظ سلامت شهروندان داریم به صورت نمونه‌ای این روستاها را نیز تحت نظارت دامپزشکی قرار داده‌ایم.

,

نقیبی ادامه داد: نظارت بر رستوران‌ها و مراکزی که با فرآورده‌های خام گوشتی سر و کار داشته باشند هم در برنامه خود داریم ولی برای جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس تب کریمه کونگو اولویت نظارت، با کشتارگاه‌ها است.

,

وی با بیان اینکه تنها کشتارگاه شهرستان در شهر زاویه فعالیت دارد، گفت: باتوجه به اینکه در روستاها اغلب قصابی‌ها به شکل سنتی کشتار را انجام می‌دهند و به دلایل مختلف اعم از هزینه‌بَر بودن حمل و نقل دام و نبود وسایل حمل ونقل یخچال‌دار ، حمل دام به کشتارگاه به ندرت انجام می‌شود ولی دامپزشکی شهرستان با تشدید نظارت بر سلامت دام‌های منطقه سعی در جبران این کاستی دارد.

,

رئیس دامپزشکی شهرستان زرندیه با اشاره به برخورد جدی با کشتار غیرمجاز در قصابی‌های سطح شهرستان گفت: اگر قصابی‌های سطح شهرستان اقدام به کشتار غیرمجاز کنند، اداره دامپزشکی به طرق مختلف و مقتضی از تذکر گرفته تا ارجاع به مقامات قضایی با آنان برخورد می‌کند.

,

نقیبی ادامه داد: سمپاشی محل نگهداری دام با کمک دهیاران در تعدادی از روستاهای بخش خرقان و روستاهای عشایری زرندیه و برگزاری کلاس‌های توجیهی و آموزشی با همکاری شبکه بهداشت، اداره جهادکشاورزی و اداره عشایری همزمان نظارت‌های لازم را در دستور کار قرار دادیم و خوشبختانه تاکنون موردی از شیوع این بیماری در شهرستان مشاهده نشده است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون در سطح چهار حوزه شهری زرندیه دو مورد تخلف مشاهده شد که پرونده آنها برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد. و این کاهش آمار تخلفات خود گویای درک عمیق و همکاری بالای مردم فهیم شهرستان زرندیه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه