اخبار داغ

شهردار ملایر:

شهرداری‌ها متولی خاصی در کشور ندارند/دیگر در شهرداری نمی مانم

شهرداری‌ها متولی خاصی در کشور ندارند/دیگر در شهرداری نمی مانم
شهردار ملایر گفت: شهرداری‌ها با این دستگاه‌ها عریض و طویل هنوز متولی خاص نداشته و تحت نظر معاون عمرانی وزیر کشور اداره می‌شوند که این جایگاه خود کلی دغدغه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ملایری‌ها؛ علیرضا رضایی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات خود از زمان آغاز تصدی شهرداری ملایر اظهار داشت: شهرداری‌ها نقشی مهم در توسعه و آبادانی شهرها ایفا می‌کنند اما متأسفانه با مشکلاتی روبه‌رو هستند و این مشکلات فقط مختص شهرداری ملایر نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ملایری‌ها,

وی نبود متولی خاص را از اولین مشکلات کلی شهرداری‌ها دانست و بیان کرد: شهرداری‌ها با این دستگاه‌های عریض و طویل هنوز متولی خاص نداشته و تحت نظر معاون عمرانی وزیر کشور اداره می‌شوند که این جایگاه خود کلی دغدغه دارد.

,

شهردار ملایر نداشت چارت مشخص را از دیگر مشکلات شهرداری‌ها بیان کرد و گفت: شهرداری‌ها در کل کشور از گرید یک تا 12 تفکیک‌شده‌اند اما با توجه به این گرید بندی هنوز چارتی مشخص بین شهرداری‌های یک گرید وجود ندارد.

,

وی وجود قوانین کهنه را از دیگر معضلات شهرداری‌ها بیان کرد و گفت: علی رقم تغییرات بسیاری که در سال‌های اخیر رخ‌داده است قانون شهرداری‌ها مربوط به سال 1334 است.

,

رضایی گفت: وابستگی به درآمدهای ناپایدار از دیگر مشکلات شهرداری‌ها است و شهرداری‌ها به یک‌نهاد درآمد هزینه‌ای تبدیل‌شده‌اند.

,

وی با اشاره به گرید بندی شهرداری ملایر به درجه 9 بیان کرد: شهرداری ملایر با چهار سازمان فضای سبز، حمل‌ونقل بار و مسافر، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و عمران و بازآفرینی اداره می‌شود.

,

شهردار ملایر با اشاره به کاهش محسوس صدور پروانه‌های ساختمانی در سال‌های چهار سال اخیر بیان کرد: در سال 92 تعداد پروانه‌های صادرشده 401 مورد بوده که این آمار به ترتیب در سال‌های 93، 94 و 95 به 150، 87 و 145 پروانه کاهش داشته است که این نشان‌دهنده کاهش درآمدهای شهرداری است.

,

وی افزود: در سال 92 عوارض دریافتی صدور پروانه ساختمانی بیش از 15 میلیارد تومان بوده است که این رقم در سال 95 به هشت میلیارد و 600 میلیون تومان کاهش داشته است.

,

رضایی کاهش جریمه و عوارض کمیسیون ماده صد را یکی دیگر از کاهش‌های درآمدهای شهرداری بیان کرد و گفت: این عوارض از 18 میلیارد تومان سال 92 به 10 میلیارد رسیده است.

,

وی گفت: علی رقم کاهش درآمدهای شهرداری ملایر حقوق و مزایای پرسنل از یک میلیارد و دویست میلیون تومان به دو میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده است.

,

شهردار ملایر اشتغال 479 نفر در سال 92 در شهرداری ملایر اشاره و بیان کرد: تعداد کارکنان شهرداری با توجه به بازنشسته شدن تعدادی از آنان به 317 نفر کاهش داشته است.

,

وی گفت: با توجه به بازنشسته شدن تعداد زیادی از کارکنان رسمی شهرداری در سال 93 بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان، در سال 94 یک میلیارد و 90 میلیون تومان، در سال 94 یک میلیارد و 470 میلیون توان و در سه‌ماهه نخست سال جاری 316 میلیون تومان به نیروهای بازنشستگان شهرداری پرداخت‌شده است.

,

رضایی بیان کرد: با توجه به کاهش نیروهای رسمی در مدت تصدی‌گری من در شهرداری ملایر نیروهای شرکتی در این مدت از 286 نفر به 311 نفر افزایش داشته‌اند.

,

وی گفت: با توجه به کاهش درآمدهای شهرداری ملایر کنترل هزینه‌ها در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا دو جایگاه سوخت CNG و پایانه برون‌شهری تهران به بخش خصوصی واگذار شدند و واحدهای خدماتی شهرداری در یک مکان جمع‌آوری شدند.

,

وی از سخت‌گیری و دقت بیشتر بر روی قراردادها خبر داد و گفت: دریافت کمک‌های بلاعوض دولتی و مالیات بر ارزش‌افزوده را از دیگر اقدامات در راستای کاهش درآمدهای شهرداری بیان کرد و گفت: در سال‌های 92، 93، 94 و 95 به ترتیب 65 میلیارد ریال، 125 میلیارد ریال، 31 میلیارد ریال و 41 میلیارد ریال کمک بلاعوض دولتی برای شهرداری ملایر گرفته شد.

,

شهردار ملایر از افزایش بیش از 532 میلیارد ریالی املاک شهرداری ملایر با کارشناسی خرید املاک مذکور خبر داد و گفت: 104 قطعه زمین، 122 باب مغازه، 29 واحد آپارتمان، 46 واحد تجاری و 32 هزار مترمربع فضای سبز از سال 93 تا سال 96 به شهرداری ملایر اضافه‌شده است.

,

وی به فروش اموال غیرمنقول شهرداری اشاره کرد و گفت: در مدت سه‌ساله شهرداری ملایر بیش از 23 میلیارد ریال از اموال غیرمنقول شهرداری به فروش رفته که عمدتاً برای پرداخت حق‌الزحمه پیمانکاران علی‌الخصوص تقاطع غیر هم‌سطح هزینه شده است.

,

رضایی با اشاره به بدهی‌های شهرداری ملایر اظهار داشت: میزان کلی بدهی شهرداری ملایر به اشخاص 82 میلیارد و 202 میلیون ریال است.

,

وی افزود: میزان مطالبات شهرداری ملایر از اشخاص حقیقی و حقوقی 935 میلیارد و 21 میلیون ریال است.

,

شهردار ملایر با پروژه‌های عمرانی شهرداری ملایر در مدت تصدی خود اشاره کرد و گفت: اجرای تقاطع غیر هم‌سطح میدان انقلاب ملایر با هزینه 151 میلیارد و 434 میلیون ریال، بهره‌برداری از بوستان ولایت با هزینه 6 میلیارد و 838 میلیون ریال، تکمیل و ساخت مغازه‌های خیابان شهید تاجوک با هزینه 2 میلیارد و 391 میلیون ریال، ساخت بازارچه محلی در جانبازان و 15 خرداد، ساخت مجموعه تفریحی‌ورزشی بازنشستگان در باغ گل، احداث و نصب المان مادر و ساخت سوغات سرای بوستان ولایت و پارک معلم بخشی از پروژه‌های عمرانی در این مدت است.

,

وی به تکمیل برخی پروژه‌های نیمه‌کاره نیز اشاره و بیان کرد: تکمیل و ساخت پروژه‌های امام قلی وند، پارکینگ طبقاتی، ساختمان پلاک 17، تکمیل المان‌های چارک صلح ملل و بام ملایر، مجتمع تجاری اداری کوروش در خیابان شهید رجایی، پروژه تجاری جنب شهرداری و مجتمع گورابی ازجمله پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای است که در بسیاری از آن‌ها هزینه‌های فراوانی انجام‌شده است.

,

رضایی گفت: از ابتدای سال 93 تا پایان سال گذشته 166 هزار و 500 متر طول جدول‌گذاری در نقاط مختلف شهر اجراشده است.

,

وی همچنین از اجرای 119 هزار مترمربع پیاده‌روسازی در مدت یادشده خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات آسفالت‌ریزی به میزان 690 هزار مترمربع است.

,

شهردار ملایر از تهیه نقشه رقومی، جمع‌آوری روزانه 140 تن پسماند خانگی، خرید ماشین‌آلات و تجهیزات جمع‌آوری زباله، برف‌روبی و آتش مشانی، تأمین نورپردازی نقاط مختلف شهر ازجمله بلوار کریم‌خان، بلوار بسیج، بلوار خلیج‌فارس، گورستان عاشورا و شمس‌آباد، خیابان خلبان و خیابان سهراب زند را از دیگر اقدامات خود در شهرداری ملایر بیان کرد.

,

وی گفت: برگزاری جشنواره‌های آشپزی، اقوام ایرانی، همکاری در برگزاری جشنواره خوشه برتر، همکاری در برگزاری مسابقات قوی‌ترین مردان، جشنواره نقاشی و بادبادک‌ها را از اقدامات فرهنگی شهرداری ملایر بیان کرد.

,

وی در پاسخ به سوالی که اگر شورا به شما پیشنهاد شهرداری بدهد آیا می مانید بیان کرد: نه نمی مانم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه