اخبار داغ

رئیس موسسه حکمت و فلسفه ایران:

در جریان اصولگرایی متفکر زمانه وجود ندارد/ لطفا بانکهای ما را آمریکایی کنید!

در جریان اصولگرایی متفکر زمانه وجود ندارد/ لطفا بانکهای ما را آمریکایی کنید!
رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با بیان اینکه در کابینه پیشنهادی حتی یک فرد آشنا با اقتصاد نیز وجود ندارد گفت: با این حساب تردیدی نیست که در چهار سال آینده نیز اتفاقی در اقتصاد کشور رخ نخواهد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران روز گذشته در جمع فعالان فرهنگی شرکت کننده در دومین دوره طرح رشد در شهمیرزاد در سخنانی به نقد دو جناح سیاسی اصولگرا و اصلاح­ طلب در کشور پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

خسروپناه در بخشی از سخنان خود با اشاره به چرخش موضع سیاسی برخی از دولتمردان گفت: وزیر ارشاد دولت آقای روحانی تا دیروز اصولگرا بود و اکنون اصلاح طلب شده است.

,

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در ادامه با اشاره به چالش های مرتبط با عکس سلفی نمایندگان مجلس با نماینده اتحادیه اروپا گفت: این نمایندگان کار غلطی کردند اما اگر اصولگرایان نیز در مجلس بودند مرتکب خطاهای دیگری می شدند، چراکه احزاب در کشور ما بدون مبنا شکل گرفته اند و آن چه در جریان های اصلاح طلب و اصولگرا مشاهده می شود بیشتر جنگ قدرت و تلاش برای تصاحب صندلی های مجلس و کرسی ریاست جمهوری است.

,

وی ضمن انتقاد از فقدان برنامه اقتصادی در دو جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا، با اشاره به گستره وسیع مرزهای آبی ایران گفت: اهل فن اقتصاد در دنیا به ما می خندند که چگونه با وجود دریاها و دیگر منابع درآمدزا در ایران جوان بیکار وجود دارد؟

,

خسروپناه اقتصاد را مهم ترین مسأله کشور عنوان کرد و گفت: در کابینه پیشنهادی آقای روحانی حتی یک فرد آشنا با اقتصاد وجود ندارد؛ با این حساب تردیدی نیست که در چهار سال آینده نیز اتفاقی در اقتصاد کشور نخواهد افتاد.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که جریان فکری سنتی اصولگرا عمدتا درگیر چالش های مدرن نیست اظهار داشت: به همین خاطر است که این جریان از تئوری های حل مشکل استفاده نمی کند و به گزاره های بدیهی همچون «عدالت خوب است» اکتفا کرده است.

,

این نویسنده و پژوهشگر حوزه فلسفه با تأکید بر این که جریان اصولگرا فکری برای حل چالش های پیش روی ارزش ها نکرده است گفت: مشکل اساسی این است که در جریان سنتی اصولگرا، متفکر زمانه نداریم.

,

خسروپناه در ادامه هزینه های مذاکرات هسته ای را بسیار بیشتر از دستاوردهای مذاکرات عنوان کرد و گفت: برخی از کسانی که در جریان مذاکرات دخیل بودند از انگلیس هم حقوق می گرفتند و منافع انگلیس را هم در مذاکرات درنظر داشتند.

,

وی همچنین با نقد وضعیت حاکم بر بانک ها و دریافت سودهای کلان توسط این بنگاه های اقتصادی بر خلاف بانک های اروپایی و آمریکایی، خطاب به مسئولان امر گفت: ما نمی خواهیم بانک ها اسلامی شوند، لطفا کمی بانک های ما را اروپایی و آمریکایی کنید.

,

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در حاشیه این سخنرانی نیز در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار مرآت، با بیان این که فعالان فرهنگی باید هرچه سریع تر به گروه، شبکه و در نهایت جبهه فرهنگی تبدیل شوند گفت: اگر فعالان فرهنگی بتوانند این مسیر را با سعه صدر دنبال کنند آینده درخشانی خواهند داشت و ضمن گفتمان سازی، ماندگاری و تأثیرگذاری آنان نیز مضاعف خواهد بود.

, مرآت,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه